دکوراسیون

انواع جاکفشی های شیک و زیبا

از آن‌جایی که جاکفشی ها را معمولا در ورودی و یا راهروی خانه‌ها و منازل قرار می‌دهند، اولین چیزی است که از اجزا و دکوراسیون خانه به چشم می‌خورد و ظاهر آن اهمیت زیادی در زیبایی و چیدمان خانه دارد اما در کنار ظاهر لوکس و مناسب باید به فاکتورهایی دیگری از قبیل جنس، نوع ، کاربرد و…نیز در هنگام خرید آن توجه‌کنیم.

شاید اولین سوالی که قبل از خرید جا کفشی به ذهن ما خطور کند این باشد که اصلا چرا ما به جا کفشی نیاز داریم و لزوم استفاده از آن در چیست؟

اهمیت استفاده از جاکفشی

پا قلب دوم انسان است و مراقبت از آن امری بدیهی است. برای مراقبت خوب از پاهایمان همواره بدنبال کفش‌های مناسب و استانداردی هستیم، که گاه ممکن است هزینه‌ی زیادی را صرف خرید آن‌ها کنیم به‌همین دلیل نگهداری از کفش‌هایمان به همان اندازه‌ی خرید آن‌ها مهم است.

علاوه بر این اکثر ما تایم زیادی را بیرون از خانه و با کفش هایمان سپری می‌کنیم، که همین عامل بستر مناسبی را برای انواع باکتری‌ها و میکروب‌ها فراهم می‌کند. بنابراین باید آن‌ها را در مکان مناسبی در خانه خود نگهداری کنیم که علاوه‌ بر محافظت از آن‌ها به حفظ سلامت خود و خانواده‌مان کمک کنیم.

درکنار تمامی عوامل بالا امروزه جاکفشی‌ها با مدل‌های متنوع و شیک بخشی از دکوراسیون خانه را تشکیل می‌دهند. بنابراین انتخاب یک جا کفشی مناسب که علاوه‌بر پاسخگویی به نیازهای ما هماهنگ با مدل و چیدمان منزلمان باشد، نیز حائز اهمیت است. در این مطلب به برخی از مدل‌های مختلف جاکفشی موجود در بازار و نکاتی که باید قبل از خرید یک جا کفشی شیک و ایده‌آل بدانید اشاره می‌کنیم.

انواع جاکفشی

جاکفشی‌های امروزی با مدل‌های شیک و متنوع و در جنس‌های مختلف، انتخاب را برای ما دشوار کرده‌است. هر یک از آن‌ها ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود را دارند که باعث سازگاری آن‌ها با سبک و مدل‌های متنوع منازل گشته‌است. در این مقاله برخی از جدیدترین و شیک‌ترین مدل‌های امروزی را که در بازار موجودند، به شما معرفی می‌کنیم:

جاکفشی نیمکت‌دار

این جاکفشی یک انتخاب ایده‌آل برای وروردی خانه شماست تا به‌محض اینکه خسته از سرکار یا ورزش صبحگاهی برگشتید، راحت روی آن بنشینید و کفش‌های خود را از پا درآورید.

جاکفشی آویزی

جاکفشی آویزی وسیله‌ای ساده اما موثر برای نگهداری منظم بسیاری از کفش‌هاست که فضای خیلی کمی اشغال می‌کند و می‌تواند به‌راحتی بر روی درب‌های استاندارد یا میله‌ی دراورها و کمدهای شما نصب شود. اکثر جاکفشی‌های دیواری دارای ۲۴ جیب برای قرار دادن کفش‌ها در آن‌ها هستند که کفش‌های شما را از آسیب‌ها و گرد و غبار محافظت می‌کنند.

جاکفشی دیواری

این جاکفشی‌ها به‌راحتی می‌توانند به دیوار راهرو یا یک مکان مناسب در داخل کمد دیواری شما نصب شوند که علاوه‌بر جاگیری کم و مناسب تمامی کفش‌های شما را در معرض نمایش می‌گذارند و دیگر لازم نیست وقت زیادی را صرف انتخاب کفش مدنظرتان صرف کنید.

جا کفشی درختی

جاکفشی‌های درختی با دارا بودن آویز و گاهی نیمکت روشی به‌صرفه برای گردآوری لباس‌های فرم و کفش‌هایتان در یک مکان است.

جاکفشی آینه‌دار

جاکفشی‌های آینه‌دار معمولا ترکیبی از یک جاکفشی با سایز نسبتا بزرگ و یک آیینه ساده بر روی آن است و انتخاب مناسبی برای خانه‌های راهرو دار است.

نکته‌هایی که باید قبل از خرید یک جاکفشی مناسب بدانیم:

آگاهی قبل از خرید هر‌چیزی در نهایت منجر به رضایت خریدار و صرفه‌جویی در تایم و هزینه می‌شود. وقتی شما درمورد جنبه‌های مختلف چیزی که قصد خرید آن را دارید، به اندازه کافی تحقیق کرده‌اید دقیقا می‌دانید دنبال چه وسیله‌ای با چه ویژگی‌ها و آپشن‌هایی هستید و هنگام خرید سردرگم و کلافه نمی‌شوید. خرید جا کفشی نیز از این قاعده مستثنا نیست. آشنایی با مدل‌های مختلف جاکفشی و توجه به برخی نکات کلیدی هرچند اندک یک خرید عاقلانه و لذت‌بخش را برای شما رقم می‌زند.

۱) میزان فضای خانه

یک جا کفشی لوکس وسیله مناسبی برای پرکردن فضای خالی خان شما در کنار درب ورودی، راهرو و… است اما جاگیری آن نباید به‌گونه‌ای باشد که باعث شلوغ شدن خانه یا تنگ شدن فضای آن شود. اگر با کمبود فضا مواجه هستید، نگران نباشید جاکفشی‌های آویزی یا دیواری انتخاب مناسبی برای خانه یا آپارتمان نقلی و کوچک شماست.

۲) اندازه‌ی جا کفشی

قبل از خرید جاکفشی به تعداد طبقه‌ها و فضای داخلی آن توجه کنید! جاکفشی انتخابی شما باید فضای موردنیاز برای تعداد کفش‌های خود و اعضای خانواده‌تان را به خوبی تامین کند.

۳) جنس جا کفشی

جاکفشی‌ها به‌طور کلی از پلاستیک، چوب و فلز ساخته می‌شوند. جاکفشی‌های پلاستیکی خوب و کاربردی‌اند اما برخلاف جاکفشی‌های چوبی ماندگاری چندانی ندارند. همچنین جاکفشی‌های فلزی اگر متناسب با سبک و دکوراسیون خانه و وسایلتان باشد، انتخاب ایده‌آلی هستند.

ست کردن جاکفشی و جالباسی در دکوراسیون منازل

ورودی منازل اولین چیزی است که در دکوراسیون خانه به چشم می‌آیند و یک ذهنیت کلی را از چیدمان و سبک خانه برای دیگران ایجاد می‌کنند، به‌همین دلیل اهمیت زیادی را در دکوراسیون داخلی ایفا می‌کنند. معمولا جاکفشی‌ها و جالباسی‌ها را در ورودی منازل قرار می‌دهند تا مهمان‌ها و اعضای خانواده به‎‌محض ورود به خانه لباس‌ها و کفش‌های خود را در آن جای دهند و احساس راحتی کنند.

البته در‌صورت کمبود فضا هیچ الزامی به قرار دادن آن‌ها در ورودی خانه نیست. وسایل خانه نباید به‌گونه‌ای چیده شوند که باعث تنگ‌شدن و دلگیر‌شدن فضای منزل شوند. به‌تازگی ترکیب‌های متنوع جاکفشی‌ها و جالباسی‌ها به یک ترند روز تبدیل شده که باعث لوکس‌شدن هرچه بیشتر خانه‌ی شما و صرفه‌جویی در هزینه و فضای منزل می‌شوند. در ادامه به برخی از مدل‌های جدید و شیک و یک سری اصول کلی در انتخاب و خرید یک ست شیک و زیبای جاکفشی و جالباسی مناسب اشاره می‌کنیم:

جا کفشی و جالباسی آینه‌دار

اگر از فضای کافی در خانه‌ی خود برخوردارید، از آن به‌درستی استفاده کنید. ترکیب یک جاکفشی و جالباسی مدرن با یک آیینه کنسول شیک و لوکس به همراه آن‌ها، یک انتخاب ایده‌آل برای دکوراسیون ورودی دلباز خانه‌ی شماست.

جاکفشی و جالباسی فلزی

اگر از رنگ‌های خنثی و یا وسایل فلزی در دکوراسیون داخلی خان خود بهره گرفته‌اید، یک جاکفشی و جالباسی شیک و بادوام گزینه‌ی خوبی است.

با شرکت مهندسی محوطه سازی به روز باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا