دکوراسیون

رنگ خاکستری در دکوراسیون خانه و ترکیب آن با سایر رنگ‌ها

طراحی اتاق‌ها با رنگ‌های خنثی (بژ، کرمی و سفید) خیلی خانه را بی‌روح می‌کند اما رنگ خاکستری در دکوراسیون جایگزینی است روشن‌تر از رنگ مشکی و در مقایسه با طیف‌های روشن رنگ‌های خنثی گزینه بهتری به نظر می‌رسد.

بعضی از خاکستری‌ها کاملاً خنثی هستند اما در عین حال تناژی از سبز یا قهوه‌ای در آن ها دیده می‌شود. برای اینکه مطمئن شوید خاکستری مورد نظرتان هیچ ته‌رنگ متناقضی ندارد باید آن را در کنار وسیله‌ای با رنگ مشکی خالص بگیرید. سازگارترین نوع خاکستری برای دکوراسیون، رنگی است که هیچ ناخالصی قابل توجهی نداشته باشد.

برای اینکه بیش از حد از رنگ خاکستری در دکوراسیون خانه نداشته باشید، می‌توانید یک یا دو قسمت برای این رنگ خنثی انتخاب کنید و آن را به عنوان مکمل همراه با رنگ‌های دیگر به کار ببرید. اگر بخواهید رنگ‌های روشن داشته باشید می‌توانید خاکستری را با آبی، بنفش، سفید و بعضی طیف‌های سبز ادغام کنید. از طرفی، ترکیب رنگ خاکستری کمرنگ با رنگ‌های گرم مانند صورتی، زرد و نارنجی که متضاد آن هستند هم زیبا از آب در می‌آید.

برای استفاده از رنگ خاکستری ذغالی در خانه، باید مقدار زیادی رنگ سفید هم به دکوراسیون اضافه کنید. این تضاد رنگی فضا را روشن می‌کند و رنگ‌ها را بهتر به نمایش می‌گذارد.

رنگ خاکستری در دکوراسیون

رنگ خاکستری در دکوراسیون مبل

خاکستری ذغالی بهترین رنگ برای کاناپه‌های بزرگ است. وزن بصری این رنگ برای کاناپه‌های راحتی ترکیب فوق‌‌العاده‌ای است. خاکستری پررنگ برای کاناپه‌های مدرن اواسط قرن ۱۹ پررنگ خیلی مناسب است و نشان از طیف مشکی لباس‌های مردانه آن زمان دارد.

می‌توانید برای روکش مبلمان یک پارچه پشمی راه‌راه یا طرحدار انتخاب کنید. تنوع رنگ در این طرح‌ها چند رنج رنگی می‌دهد و اگر ناسازگاری کوچکی در مبل باشد، این نوع پارچه‌ها باعث می‌شوند خیلی به چشم نیاید. حتی اگر نخواهید مبلمان را عوض کنید، با انتخاب رنگ خاکستری و رنگ‌های اصلی برای صندلی‌های خانه هم می‌توانید استایلی تازه به خانه بدهید.

کافی است چند طیف از رنگ های اصلی را انتخاب کنید و آن‌ها را به عنوان کوسن یا رومبلی روی یک مبل خاکستری به کار ببرید. کوسن زردرنگ در کنار رومبلی سفید تضاد جالبی به وجود می‌آورد. کوسن‌های رنگی به دکور منزل روح می‌بخشند و در عین حال قیمت زیادی ندارند. پس خیلی راحت می‌توانید وقتی از رنگ و طرحشان خسته شدید آن‌ها را عوض کنید.

کاغذدیواری خاکستری رنگ

با تغییر روند مد، کاغذدیواری نیز گاهی از دور خارج شده و گاهی دوباره محبوب شده‌است اما یک چیز همیشه ثابت باقی مانده؛ آن هم اینکه کاغذدیواری فقط زمانی خوب است که درست از آن استفاده کنید. مثلاً به جای اینکه همه دیوارهای خانه را به رنگ خاکستری در بیاورید، بهتر است یک کاغذدیواری خاکستری با طرح بافت، اشکال هندسی یا طرح‌های دیگر انتخاب کنید و آن را به‌صورت پراکنده یا فقط روی یکی از دیوارها (دیوار اصلی) یا روی نیمه پایینی دیوارها نصب کنید.

اگر در خانه‌ اجاره‌ای زندگی می‌کنید یا دوست ندارید رنگ خاکستری به‌صورت دائم روی دیوارتان باشد می‌توانید از کاغذدیواری‌های چسبی استفاده کنید که راحت از روی دیوار جدا می‌شوند. البته شیوه‌های نیز وجود دارند که بدون هیچ تغییری در ساختار آپارتمان اجاره‌ای، دکوراسیون را تغییر دهید که می‌توانید در این مقاله آنها را مطالعه کنید:

رنگ خاکستری در دکوراسیون پذیرایی با پرده‌های شیک

پرده‌های کرکره‌ای یا عمودی،‌جلوی نور را می‌گیرند و کار پرده را انجام می‌دهند اما نمی‌توان آنها را جزئی از دکوراسیون اتاق دانست و بدون پوشش مناسب برای پنجره‌ها یا پرده‌های پارچه‌ای یک جای کار می‌لنگد. خوب است به جای نصب والان، از پرده‌های قدی مجلل خاکستری و طرحدار استفاده کنید.
بعضی اوقات پرده، نقطه کانونی اتاقتان به حساب می‌آید؛ بخصوص اگر یک رنگ برجسته مانند خاکستری ذغالی داشته باشد. البته حواستان باشد در صورت استفاده از این رنگ پرده نباید وسایل دیگر اتاق هم خاکستری باشند، مثلاً می‌توانید یک مبل سفید یا کوسن‌های طرحدار بخرید تا تا در کنار پرده خاکستری ظاهری دلنشین به اتاق بدهند.

رنگ خاکستری در دکوراسیون

رنگ خاکستری در دکوراسیون دیوار

رنگ خاکستری دیوارها، به خانه ظاهری جذاب می‌دهد و نتیجه خوبی هم به همراه دارد. درست مانند کاغذدیواری خاکستری، حتی اگر قصد نقاشی دیوارهای به این رنگ را دارید استفاده از خاکستری برای همه دیوارها کار درستی نیست اما می‌توانید فقط یکی از دیوارهای اصلی، کتابخانه، کابینت‌ها و یا دیوار حمام و دستشویی را رنگ خاکستری بزنید.

اگر درست نورپردازی کنید، رنگ‌های تیره مانند خاکستری خیلی انعطاف‌پذیر هستند. به غیر از دیوار دستشویی، این رنگ را فقط باید در اتاق‌های بزرگی بزنید که پر از پنجره باشند. استفاده از رنگ تیره در اتاق‌های کوچک و تاریک فقط باعث می‌شود کوچک‌تر به نظر برسند.

دکوراسیون اتاق خواب خاکستری

طرح‌های چاپی و شلوغ برای تخت خواب خیلی زود دلتان را می‌زنند. شاید رنگ خاکستری برای تخت خواب در ابتدا کمی مردانه به نظر بیاید اما راز کار طرحی است که در کنار آن قرار می‌دهید. اگر از یک پارچه ابریشمی یا ساتن مجلل استفاده کنید ذات جدی رنگ ذغالی کمی از بین می‌رود و تخت ظاهری ملایم‌تر به خود می‌گیرد.

اگر زیر این روتختی تیره ملحفه‌های سفید رنگ پهن کنید و لبه آن را بیرون بزنید، تضادی با روتختی و بالش‌های خاکستری به وجود می‌آید که جذابیت آن را چند برابر خواهد کرد. اگر هم برای دکوراسیون اتاق خواب به ظاهر اتاق کمی زنانه‌تر علاقه‌مندید، می‌توانید به جای ملحفه سفید از رنگ صورتی یا ارغوانی استفاده کنید.

شرکت لند اسکیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا