دکوراسیون

رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی

چقدر به رنگ‌هایی که در دکوراسیون داخلی منزلتان استفاده می‌کنید دقت کرده‌اید؟ تا به حال به این فکر کرده‌اید که این رنگ‌ها، تا چه میزان می‌توانند روی بهبود ظاهر محیط پیرامون شما و انرژی که از آن دریافت می‌کنید تاثیر بگذارند؟ به احتمال زیاد، مخصوصا اگر مخاطب این مقاله یک بانو باشد، بارها و بارها پیش آمده تا در مورد رنگ دکوراسیون داخلی خانه بیاندیشید. دیوارها چه رنگی باشند بهتر است؟ چرا برای سرویس مبلمان می‌توان انتخاب کرد تا در عین زیبایی، با سایر لوازم و دکوراسیون کلی خانه هم هم‌خوانی داشته باشد؟ امسال کدام رنگ مد شده است؟! و شاید صدها و هزاران سوال دیگر از این دست… اما در این بین، چند بار پیش آمده که به رنگ‌های خنثی فکر کنید؟ هیچ وقت؟!! همیشه فقط قرمز و آبی و بنفش و … ؟ اصلا درست نیست. برای این‌که با رنگ های خنثی طیف این رنگ‌ها و تاثیر عمیق آن‌ها در دکوراسیون خانه آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید.

رنگی که خنثی است رنگ نیست!!

این یک باور کاملا غلط در میان بسیاری از افراد است. این‌که سفید که رنگ نیست! مگر مبلمان هم طوسی می‌شود؟ دست بردار… خانه سراسر کرم و سفید خانه ارواح می‌شود!!

اتفاقا برعکس! اصلا رنگ های خنثی جزو بهترین رنگ‌ها به ویژه در دکوراسیون داخلی هستند. چرا؟ به هزار و یک دلیل که چهار مورد آن را در ادامه همین مقاله عنوان خواهیم کرد. قبل از آن، ببینیم این رنگ‌های خنثی چه رنگ‌هایی هستند؟

  • رنگ سفید و دوستان و وابستگانش (نظیر شیری، سفید چرک، طوسی روشن و …)
  • رنگ بژ (که می‌تواند ته مایه‌هایی از طلایی، کرم، گلبهی، زرد، قهوه‌ای و غیره داشته باشد)
  • کرم (که خودش انواع مختلفی دارد و حتی می‌تواند رگه‌های از طوسی هم داشته باشد)
  • خاکستری (که تناژ قهوه‌ای و مشکی آن تنوع بالایی برای این رنگ خنثی رقم می‌زند)
  • ته مایه‌های آبی، بنفش، یاسی و خلاصه هر رنگی که چندان رنگ نیست!

رنگ‌های خنثی

شما می‌توانید با خیال راحت این رنگ‌ها را در دکوراسیون خانه‌تان استفاده کنید، بدون این‌که دکوراسیون‌تان بی‌روح شود، در نگاه کردن به این حجم از رنگ های خنثی دل‌تان بگیرد و یا حتی پس از مدتی نگران از مد افتادنش باشید.

رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی

رنگ های خنثی بهترین انتخاب برای دکوراسیون داخلی‌اند چون …

چهار مورد از هزار و یکی دلیلی که باعث می‌شوند رنگ‌های خنثی گزینه خوبی برای دکوراسیون باشند عبارتند از:

  1. رنگ‌های خنثی، خنثی هستند. پس بعد از مدتی از آن‌ها خسته نخواهید شد

مهم‌ترین عاملی که باعث می‌شود استفاده از رنگ های خنثی را در دکوراسیون داخلی پیشنهاد کنیم، این است که این رنگ‌ها هیچ وقت تکراری یا خسته کننده نمی‌شوند. دیوارهای خانه‌های سنتی مادران‌مان برای سالیان دراز سفید بودند. آیا کسی از آن‌ها خسته می‌شد؟ اگر همان دیوارها آبی بودند خوشتان می‌آمد. به همین دلیل است که امروزه روز هم تقریبا همه، کاغذ دیواری‌های فضای داخلی ساختمان را در یکی از تم‌های سفید، کرم، طوسی، شیری و امثال آن انتخاب می‌کنند. علاوه بر روشنایی متناسب محیط با انتخاب رنگ‌های خنثی حس دلزدگی و خسته شدن نیز به شما دست نخواهد داد. از طرف دیگر، در کنار این عدم خسته کردن و تکراری شدن، از مد نیفتادن را هم باید بیافزاییم. برای اغلب ما، این موضوع مد اهمیت دارد. از همین رو، برای این‌که بعد از دو سال از کرده خود پشیمان نشوید بهتر است زیاد سراغ رنگ‌های تند و عجیب و غریب نروید. اگر چه ممکن است بنفش پر رنگ کردن دیوارهای پذیرایی برای چند ماه اول به نظرتان هیجان‌انگیز بیاید، حتی اگر این رنگ سال هم شده باشد، اما پس از مدتی هم از مد می‌افتد و هم خسته و دلزده‌تان می‌کند. اما رنگ های خنثی چنین ویژگی ندارند.

  1. اجازه دهید وسایل خانه هم خودی نشان بدهند

ممکن است من نوعی، عاشق رنگ قرمز برای دکوراسیون باشم. هیچ ایرادی ندارد. منتها بین استفاده از قرمز برای دیوارپوش‌ها یا استفاده از آن برای روکش سرویس مبلمان، زمین تا آسمان تفاوت است. استفاده از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون داخلی خانه، به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بیشتر از رنگ‌های دیگری که استفاده کرده‌اید لذت ببرید. در حقیقت، وقتی محیط خانه یک‌دست با رنگ های خنثی و بی‌ طرف پوشانده شده، یک سرویس مبلمان راه راه سفید و مشکی گورخری می‌تواند بسیار جذاب باشد. یا یک پاف قرمز در گوشه‌ای از یک راهرو، که دیوارها، سقف، کف و حتی تابلوهایش تلفیقی از رنگ‌های خنثی هستند، بسیار بیشتر و زیباتر به چشم می‌خورد تا در میان انبوهی از رنگ‌های تیره.

  1. رنگ‌های خنثی، یار دیرینه انواع سبک‌های دکوراسیون

سبکی که برای دکوراسیون خانه‌تان انتخاب کرده‌اید چیست؟ آیا اطلاعات کافی در مورد این سبک دارید؟ آیا آن را آگاهانه و هوشمندانه انتخاب کرده‌اید و می‌دانید ملاحظات و ملزوماتش چه هستند؟ در صورتی که چندان به این امر وارد نیستید، جای هیچ نگرانی نیست. در مورد رنگ‌ها فقط کافی است یک اصل را رعایت کنید. «تا جایی که می‌توانید از رنگ های خنثی استفاده کنید»!

بیایید دو نمونه از سبک‌های دکوراسیون که شاید در تضاد با هم هستند را با هم مرور کنیم:

  • سبک‌های مجلل ایرانی و ویکتوریایی

همان‌طور که می‌دانید، این سبک‌ها پر هستند از ظروف دکوری، سرویس‌های نشیمن، ویترین‌ها، کنسول‌ها و بوفه‌های چوبی، پر از منبت‌های ریز و درشت و پرده‌هایی که بخش قابل توجهی از فضای دیوارها را پوشناده‌اند. تصور نمی‌‌کنید در چنین شرایطی، اگر به جای رنگ‌های عادی، از رنگ های خنثی استفاده کنید، اندگی فضا را آرام‌تر کرده و به وسایل و دکوریجات پیرامون فرصت دیده شدن داده‌اید؟ وقتی فرش‌های ریزبافت زیر پا دارید، لوسترهای پر زرق و برق طلایی آویزان کرده‌اید و رومبلی‌هایتان قرمز یا فیروزه‌ای هستند، خیلی عجیب خواهد بود اگر کاعذ دیواری‌هایتان را هم پر نقش و نگار و شلوغ انتخاب کنید. به ویژه اگر پای رنگ‌های تیره و خاص در میان باشد.

  • سبک‌های مدرن، مینیمال و ویکتوریایی

سبک مینیمال که یعنی سیاه و سفید! سبک‌های ویکتوریایی هم که مصداق عینی رنگ خنثی و به ویژه طوسی و نقره‌ای هستند. در این وضعیت، شاید بتوانیم چنین بگوییم که در صورت انتخاب این سبک‌ها، چاره‌ای ندارید جز کنار آمدن با رنگ های خنثی!

  1. رنگ‌های خنثی، دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند
رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی

بحث بر سر ست کردن و ست شدن دکوراسیون است. وقتی پرده‌هایی به رنگ سبز لجنی آویزان کرده‌اید، کمی دشوار خواهد بود سرویس مبلمانی غیر از این رنگ را بتوانید پیدا کنید که با فضا و دکوراسیون موجود ساز مخالف نزند. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌شود تا جایی که می‌توانید از رنگ های خنثی استفاده کنید تا در آینده‌ای نه چندان دور، قادر باشید هر سبک و رنگی که چشم‌تان می‌گیرد را خریداری کرده و استفاده کنید.

شرکت لند اسکیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا