دکوراسیون

عکس های کمد دیواری اتاق خواب

کافی است در یکی از محافل، برای امتحان هم که شده نام یکی از مملکت‌های موفق مثل ژاپن را بیاورید. خواهید دید که همه، اطلاعاتی در مورد فرهنگ و موفقیت‌های این قبیل کشورها دارند. بدون شک، همه ما کمابیش در مورد زندگی عجیب و متفاوت ژاپنی‌ها شنیده‌ایم و همواره نیز سعی کرده‌ایم آن‌ها را برای خود و فرزندان‌مان الگو قرار دهیم.
چه بسا که در میان این توصیف و تفاسیرها، نظم مردم ژاپن هم مورد اشاره قرار بگیرد. ژاپنی‌ها، مردمی به شدت پرتلاش، منظم و کاری هستند و دقیقا به همین دلیل نیز توانسته‌اند خود را علیرغم تمام محدودیت‌های منطقه‌ای و تاریخی تا سطح اولین و توسعه یافته‌ترین کشورهای جهان بالا بکشند. اما آیا حقیقتا افراد منظم‌تر موفقق‌ترند؟
آیا نظم یکی از پیش‌نیازهای تعالی است یا صرفا مکمل آن است؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت که جهان، بر پایه نظم آفریده شده است. به همین دلیل است که روح ما، تنها با نظم آرامش پیدا می‌کند. زمانی که پس از یک روز پرمشغله کاری، با کوله‌باری از خستگی وارد محیط امن خانه می‌شوید، پس از نوشیدن یک فنجان چای داغ و لبخند خانواده، این استراحت در محیط آرامش‌بخش اتاق خواب‌تان است که می‌تواند ملال از تن و بدن‌تان برباید.
برای این‌که یک اتاق خواب، این مولفه آرامش‌بخش را داشته باشد، نیازمند نظم است. این نظم از کجا تامین می‌شود؟ از یک کمد دیواری خوب! که بتواند همه لباس‌ها و لوزام شخصی را سامان داده و به زیبایی و دکوراسیون اتاق خواب شما نیز کمک کند. پس برای آشنایی با ایده‌های بهترین کمد دیواری اتاق خواب و لذت بردن از عکس‌های آن‌ها، با این مقاله همراه شوید.

عکس های کمد دیواری اتاق خواب

بهترین ایده ها و عکس کمد دیواری اتاق خواب

اتاق خواب، یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین قسمت‌های خانه برای همه ما است. برای این‌که این محیط مهم و حیاتی همیشه منظم باقی بماند و بتوانید در عین حال که لوازم شخصی و لباس‌های خود را تمیز و طبقه‌بندی شده در اختیار دارید محیطی ساده و منظم نیز داشته باشید، نیاز دارید یک کمد دیواری کامل، شیک و در عین حال کوچک برای خود دست و پا کنید.


این موضوع، به ویژه با توجه به کم بودن فضا در اغلب خانه‌‌های آپارتمانی اهمیتی دو چندان نیز پیدا می‌کند. البته، اگر از جمله افرادی هستید که شکر خدا دستتان به دهنتان می‌رسد! گزینه‌های بیشتری روی میز خواهید داشت.

فضا اولین فاکتور در انتخاب کمد دیواری اتاق خواب است

اغلب اتاق خواب‌های ما در ابعاد کوچکی طراحی و ساخته می‌شوند. به ویژه که با توجه به بالا رفتن نفوس در کلان شهرها و قیمت‌های سرسام‌آور مسکن، طی سال‌های اخیر متراژ آپارتمان‌ها رفته رفته هم بیشتر آب رفته است. اما در حالت کلی، یک اتاق خواب استاندارد بین ۶ متر الی ۹ متر طراحی می‌شود. بدیهی است که وقتی متراژ کمتر باشد، ساخت کمد دیواری با محدودیت‌هایی مواجه خواهد بود. بنابراین اگر اتاق خواب کوچک‌تری دارید، باید بیشتر دقت کنید تا کمدی که انتخاب می‌کنید در عین کم گرفتن جا بتواند عمده نیازهای شما را پاسخ‌گو باشد.

کمدهایی را انتخاب کنید که دارای درب کشویی هستند

کمدهای دیواری با درب‌های کشویی یا ریلی، بهترین گزینه برای اتاق خواب‌های کوچک هستند. با انتخاب این کمدها دیگر نیازی نیست بین کمد و تخت فاصله‌ای قائل شوید و بنابراین، بیشتر استفاده را از فضا خواهید برد.

طبقه‌بندی کمد دیواری را ریزتر کنید

هر چه فضا کوچک‌تر باشد، طبقه‌بندی کمد دیواری اتاق خواب نیز به گونه‌ای صورت می‌پذیرد که لباس و لوازم بیشتری را در خود جای دهد. بالطبع، زمانی که حجم کمد کمتر است، باید سعی کنید خانه‌های آن را به مراتب کوچک‌تر طراحی کنید تا بتواند کلیه لوازم شما را در خود جای دهد.

بهترین رنگ برای کمد دیواری را انتخاب کنید

رنگ‌ها یکی از ارکان اصلی دکوراسیون هستند. با وجود این‌که کمد و کابینت، در ابتدابه عنوان فراورد‌ه‌های چوبی و در تم‌های قهوه‌ای به بازار معرفی شده‌اند، اما امروزه شاهد ارائه رنگ‌های بسیار زیبایی از این دست‌سازه‌های مدرن هستیم. رنگ‌های روشن متمایل به کرم، سفید یخچالی و امثال آن‌ها می‌توانند در عین حال که به زیبایی مضاعف محیط اتاق خواب شما کمک کنند، فضای دلگیر و کوچک اتاق را نیز فراخ‌تر کنند.

البته، در صورتی که فضای بیشتری در اختیار دارید و به مدرنیته علاقه‌مند هستید، می‌توانید از رنگک‌های تیره‌تر نیز استفاده کنید. رنگ‌هایی نظیر توسی یا خاکستری، اخیرا بسیار مورد توجه معماران داخلی قرار گرفته است و برای مخاطبینی که عاشق دکوراسیون خانه‌های سبک اسکاندیناوی هستند بهترین گزینه است.
رنگ‌های قهوه‌ای و فندقی نیز جایگاه ویژه خودشان را دارند. اگر به سبک‌های کلاسیک پایبند هستید، این کمدهای دیواری ایده‌ال‌ترین انتخاب برای اتاق خواب شما خواهند بود.

عکس های کمد دیواری اتاق خواب

استفاده از آینه و شیشه را فراموش نکنید

شیشه و آینه جز ملزومات یک کمد دیواری برای اتاق خواب هستند. استفاده از شیشه علاوه بر این‌که به شما این امکان را می‌دهد تا برخی از لوزام خود را در معرض دیدتان قرار دهید، فضای اتاق خواب را نیز زیباتر و مدرن‌تر جلوه می‌دهد. آینه‌ها هم که جایگاه خاص خود را دارند.
با اختصاص بخشی از کمد دیواری اتاق خوابتان به آینه، علاوه بر این‌که می‌توانید یک آینه حتی تمام قد در اتاق خوابتان داشته باشید و هنگام آمده شدن از آن استفاده کنید، به محیط کوچک این اتاق نیز عمق داده‌اید.

سوراخ سنبه‌های اتاق را دست کم نگیرید!

اغلب اتاق خواب‌ها، گوشه و کنارها و به اصطلاح سوراخ سنبه‌هایی دارند که می‌توانید نهایت استفاده را از آن‌ها بکنید. این سوراخ سنبه‌ها بهترین داوطلبین نصب کمد دیواری هستند که می‌توانید با افزودن یک کمد در آن‌قسمت‌ها، علاوه بر این‌که از شر ظاهر نامناسب و عدم تقارنی که به اتاق داده بودند خلاص شوید و هم، فضایی را به فضای مفید برای نگهداری لباس‌ها، کفش‌ها و سایر لوازم شخصی‌تان بیافزایید. حتی اگر ای فضا در حد نصب یک درب کمد نیز باشد، مطمئن باشید که از نصب کمد در ن پشیمان نخواهید شد.آنان پشیمان نخواهید شد.

طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب

پس از تمام این ملاحظات، مکان‌یابی درست محل نصب کمد دیواری، انتخاب رنگ و جنس چوب مورد استفاده برای ساخت آن متناسب با سلایق و دکوراسیون اتاق، تعیین ابعاد و عمق کد دیواری و در نهایت نصب آن، اینک نوبت می‌رسد که به مهم‌ترین مرحله، که طراحی فضای داخلی کمد است.
شاید برایتان عجیب باشد که بدانید برخی از خانه‌های لوکس و متراژ بالا، کمدهای دیواری دارند که وقتی درب آن را باز می‌کنی، انگار وارد اتاق دیگری شده‌ای. درست مثل یک فروشگاه مد و لباس کوچک که قفسه‌ها و رگال‌ها به نحوی در آن طراحی و چیده شده‌اند که می‌توانند کلیه لباس‌ها و لوازم شخصی ساکنین اتاق خواب را در نهایت نظم سامان بدهند.
شما هم اگر چنی فضایی درا در اختیار دارید بسم‌الله! در غیر اینصورت، باید مثل بنده تمام تلاش و تمرکز خود را به کار ببندید تا فضای داخل کمد دیواری‌تان را به شکلی انتخاب کنید که بیشتری استفاده را داشته باشد.

برای این منظور:

  • بخشی را به عنوان رگال لباس در نظر بگیرید. این قسمت به لباس‌های مجلسی و حساس که نیاز به چوب رختی دارند اختصاص دارد. کت و شلوار مرد خانه از این دست لباس‌ها است.
  • کمد بدون کشو درست مثل کباب بدون پیاز است! حتی اگر فکر می‌کنید که نیازی به کشو ندارید، حتی اگر ست سرویس خواب‌تان چندین و چند کشوی خوب و جادار دارد، حتی اگر از کشوها نفرت دارید، باز هم دلیلی بر عدم طراحی یکی دو کشو برای کمد دیواری اتاق خوابتان نمی‌شود. این کشوها، وقت پیری – نیاز – عصای دستتان خواهند شد.
  • بخش‌های فوقانی کمد دیواری که دسترسی به آن‌ها دشوار است را بدون استفاده باقی نگذارید. برخی لباس‌ها، کفش‌ها و حتی لوازم هستند که شاید چند سال یک بار هم لازمتان نمی‌شوند. این قسمت جان می‌دهد برای این قبیل لوازم.

تحریریه شرک محوطه سازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا