فروشگاه ساختمان

فر گازی یا فر رومیزی ؟ مزایا و معایب انواع فر

با وجود گزینه‌های متنوعی که در بازار وجود دارد، انتخاب فر مناسب برای آشپزخانه کار دشواری است. برای اینکه این فهرست بلند بالا محدودتر شود و بتوانید از میانشان انتخاب کنید، باید ابتدا از آشپزخانه شروع کنید و بین فر گازی یا فر رومیزی یکی را انتخاب کنید؛ هیچ‌یک از این فرها از آن یکی بهتر نیست اما در اینجا جداگانه به فواید هر کدام اشاره می‌کنبم تا تصمیم‌گیری برایتان راحت‌تر شود. نکته منفی فرهای گازی خطرناک بودن آن‌هاست؛ زیرا لوله‌های گاز ممکن است گاهی اوقات نشت کرده و خانه را پر از گاز سمی کنند.

فر گازی یا فر رومیزی

فواید فر رومیزی (برقی)

ظاهر کلی آشپزخانه را شیک می‌کنند

فرقی نمی‌کند یک آپارتمان کوچک داشته باشید یا آشپزخانه‌ای بزرگ و پر از وسیله؛ طراحی فوق‌العاده و اندازه کوچک فرهای برقی طوری است که در هر دو صورت با اندازه آشپزخانه‌تان جور در می‌آید. ظاهر زیبا و مدرن این نوع فرها باعث می‌شوند احساس سر‌آشپز بودن بکنید و ذوق بیشتری برای آشپزی داشته باشید. حالا اگر آن‌ها را با یک گاز شیشه‌ای برقی و یخچال فریزر دیواری ست کنید، آشپزخانه‌تان بی‌نظیر می‌شود.

فضای کمی اشغال می‌کنند

جدایی از اندازه کوچکشان، این فرها نیازی به گاز ندارند و به همین خاطر مجبور نیستید کابینت آشپزخانه مدرن خود را سوراخ کنید تا لوله گاز را از داخل آن عبور دهید. این ویژگی باعث می‌شود بتوانید آن‌ها را هر جایی که دلتان خواست نصب کنید؛ البته به شرط اینکه به پریز برق دسترسی داشته باشید یا با یک سیم سیار برق‌کشی کنید.

تمیز کردن آن آسان است

تمیز کردن یکی از مهم‌ترین مسئله‌هایی است که باید برای خرید هر وسیله خانه‌ای آن را در نظر بگیرید. همیشه باید به دنبال وسایلی باشید که تمیز کردنشان راحت باشد. درب بعضی از فرها و همچنین طبقه‌های داخلشان کشویی است و خیلی راحت می‌توانید برای تمیز کردن آن‌ها را بیرون بیاورید؛ چه بهتر اگر قطعات نچسب و قابل استفاده در ماشین ظرفشویی هم داشته باشند.

فر گازی یا فر رومیزی

فواید فرهای گازی (معمولی)

در آن واحد، می‌توانید بیش از یک غذا داخل آن‌ها بپزید

اگر بخواهید برای افراد زیادی غذا درست کنید، احتمالاً بیش از یک مدل غذا داخل فر می‌گذارید و فرهای گازی این قابلیت را دارند بنابراین بهتر است بین فر گازی یا فر رومیزی گزینه اول را انتخاب کنید. هرچند این کار اوضاع را کمی پیچیده می‌کند زیرا وقتی بیش از یک نوع غذا داخل فر بگذارید دمای آن کم می‌شود و یکی از غذاها زودتر از دیگری پخته می‌شود و نتیجه خوبی نمی‌گیرید. دلیل آن هم این است که فر گازی همه غذاها را یکی حساب می‌کند و نمی‌تواند هر کدام را روی درجه‌های مختلفی تنظیم کند. حتی اگر غذاها را روی سر یکدیگر بگذارید فر همچنان آن‌ها را در دمای مناسب می‌پزد.

فر گازی یا فر رومیزی

کنترل دما در این فرها راحت‌تر است

درجه حرارت این فرها معمولاً خیلی بالا و پایین ندارد و کنترل آن آسان‌تر است. این یکسانی دما باعث می‌شود پخت آرام‌تر و به‌صورت پیوسته انجام شود. می‌توانید غذا را هر جایی از فر که دلمان می‌خواهد بگذارید. محل قراردادن غذا در این فرها خیلی اهمیت ندارد. جریان هوای داخل فر حرارت را در آن پخش می‌کند و غذا را می‌پزد. فرقی نمی‌کند کیک را بالای فر بگذارید، وسط یا حتی پایین آن؛ اگر فر را روی یک درجه و زمان بگذارید در هر صورت پخت آن یکسان است.

شرکت محوطه سازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا