محوطه سازی

بام سبز مدولار چیست

بام سبز مدولار  یک مجموعه کامل است که شامل یک پوسته ریشه و الگو نمای شهری که شامل 3 لایه، زهکشی –یک بستر و پوشش گیاهی است. آبیاری مجموعه  بهتر است ک با توجه به شرایط آب و هوای منطقه انجام گیرد.

عناصر مجموعه

غشا ریشه

Root Membrane

غشا ریشه از فویل پلی اتیلن سیاه ساخته شده است که برای جلوگیری از نفوذ ریشه به بام های سبز استفاه می شود.

اتاقک های بام سبز منظر شهری

الگوی نمای شهری, نو آورانه و جعبه کم وزنی است که ظرفیت نگهداری آب بالایی دارد که برای نصبی آسان و سریع در بام های سبز طراحی شده است که شامل سه لایه:

1- زهکشی

2- بستر رول سبز

3-  پوششی از گیاهان کوچک ترکیبی

زهکشی

جعبه زهکشی از 100 درصد پلى پروپلين باز سازی شده ساخته شده است و به همراه یک زانو ( محل اتصال) دو عمله برای نصب سریع ارائه میشود.این مسئله تضمینی است برای میانجی بودن در آب رسانی در دوره های خشکی و زهکشی سریع آب در زمان های مرطوب دربام های سبز و به علاوه سیستم ریشه گیاه را در معرض هوادهی قرار می دهد.

محدوده رشد رول سبز

بستر رول سبز یک محدوده رشد سبک وزن از بام سبز است که از الیاف پشمی بلند معدنی سنگ ها به ویژه سوزنی شکل ها برای شکل دادن فشرده و چند بعدی به این محصول استفاده می شود. .محصول منحصرا از الیاف سنگ های معدنی پوشش گیاهی ساخته می شود.چند منظوره بودن رول سبز بام, نگهداری عالی آب در بام های سبز را تضمین می کند و واسطه رشدی خوبی است که از ترکیبات معدنی مختلف ساخته شده است.

پوشش گیاهان کوچک ترکیبی

پوشش گیاهان کوچک ترکیبی از ده تا دوازده گونه مختلف را شامل می شود.پوشش حداکثری آن,دست کم 95 درصد پوشش بالایی را تامین میکند.گیاهان چرب کوچک در امر ذخیره سازی آب در برگ هایشان ماهرند که برای استفاده در شرایط مختلف آب و هوا بسیار مناسب است.

نصب

مرحله 1-آماده سازی بام

بام را با یک جارو تمیز کنید.لایه ضد آب را چک کنید که به جهت مطمئن شدن از حفظ آب , آسیب نخورده باشد.

مرحله 2-غشا ریشه بام

وقتی که لایه ضد آب برای نفوذ ریشه مقاوم نیست , باید بام را با غشا ریشه پوشاند. ورقه های غشا ریشه باید روی هم بیافتند.(10 تا 15 سانتی متر) غشا ریشه باید لایه ضد آب را حداقل تا 15 سانتی متر روی گوشه های بام پوشش دهد.غشا را به به منظور جلوگیری از بلند کردن توسط باد باید محکم کرد.

مرحله 3 –الگوی نما

الکوی نما را به طور مستقیم از گوشه ی بام نصب کنید یا فضایی را برای منطقه شن ریزی خالی بگذارید. الگوی نما بام سبز یک زانوی دو عمله در بین خودش دارد.از محکم شدن اتاقک ها نسبت یه یکدیگر اطمینان حاصل کنید اگر نیاز بود می توان با استفاده از اره,ابعاد اتاقک را درست کرد که کاملا محکم باشد و برای بام مناسب باشد.

مرحله 4-بعد از نصب

بعد از نصب همه ی اتاقک ها روی بام , بام سبز شما آماده است. اگر شما فضایی را برای تزیین کردن خالی گذاشته اید.آن را با شن های تزیینی پر کنید.وزن شن ها باید برابر با وزن پوشش گیاهی بام باشد. از بین بردن قست های قابل مشاهده غشا ریشه در گوشه های بام نباید فراموش شود. پوشش گیاهی را برای چند روز نخست آبیاری کنید و یک یا دوبار در سال با توجه به الگو های تغذیه,به آن کود دهید.

ذخیره مواد

همه ی مواد را از معرض تابش مستقیم آفتاب دور نگه دارید. مطمئن شوید که وزن مواد از وزن بام تجاوز نکند و باعث آسیب رساندن به ساختار نشود.

شرکت محوطه سازی مهندس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا