دکوراسیون

استفاده بهینه از فضاهای پرت خانه

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که در خانه‌مان با مشکل کمبود فضا روبه‌رو می‌شویم و نمی‌دانیم با وسایل اضافی که جایی برایشان پیدا نمی‌کنیم چه کار باید بکنیم. بعضی وقت‌ها هم پیش می‌آید که فضای خانه‌ مناسب است اما شیوه‌ی درست استفاده از آن را بلد نیستیم. اگر به هر دلیلی با مشکل چیدمان وسایل در فضاهای مختلف خانه روبه‌رو شده‌ایم، خواندن راهکارهای این مطالب برایمان مفید خواهد بود.

استفاده بهینه از فضاهای خالی خانه

قفسه‌های دیواری

بهترین راه برای این که بتوانیم حداکثر استفاده را از کمترین فضای خانه داشته باشیم، نصب کردن قفسه‌های کوچک و بزرگ روی دیوارهاست. قفسه‌ها را می‌توانیم در ابعاد متفاوت از بازار تهیه کنیم یا حتی آن‌ها را به صورت آنلاین سفارش دهیم. این قفسه‌ها قابلیت نصب شدن روی در و دیوار را دارند، برای این کار می‌توانیم از میخ و بست استفاده کنیم که بخصوص در چیدمان آشپزخانه کوچک بسیار کاربردی هستند.

هنگرها و آویزهای میخی یا آهنربایی

کاربرد هنگرها و آویزهای میخی و آهنربایی آنقدر زیاد است که تقریباً همه‌ی ما حداقل یک بار از آن‌ها استفاده کرده‌ایم. از این هنگرها می‌توانیم برای آویزان کردن ظرف و ظروف و حوله‌ی آشپزخانه، وسایل دکوری، یا حتی به عنوان جالباسی و جاکلیدی استفاده کنیم.

استفاده از مبلمان چندکاره

استفاده از مبلمان چندکاره همیشه گزینه‌ی مناسبی برای افرادی است که فضای خانه‌شان کوچک است. به طور مثال اگر به جای مبلمان کلاسیک از مبلمان تخت‌خواب‌شو استفاده کنیم با یک تیر، دو نشان زده‌ایم و می‌توانیم از باقی‌مانده‌ی فضای خانه‌مان هم استفاده کنیم. ضمن این که امروزه، تنوع این نوع از مبلمان آنقدر زیاد است که با انتخاب آن‌ها خیالمان از بابت دکوراسیون خانه هم راحت خواهد بود.

استفاده از درهای خانه

پشت درهای خانه بهترین محل برای آویزان کردن جالباسی‌های پشت دری یا قفسه‌های خورجینی است. بخش زیادی از لباس‌هایمان را می‌توانیم روی این جالباسی‌ها آویزان کنیم و می‌توانیم وسایلی که در کابینت‌هایمان جا نمی‌شوند روی این قفسه‌ها قرار دهیم. علاوه بر این فضای بالای درها یکی از مناسب‌ترین قسمت‌ها برای نصب قفسه است.

هر قسمت خالی از فضای خانه می‌تواند کاربری مخصوص خودش را داشته باشد. مثلاً در قسمت بالایی دیوارها قفسه نصب کنبم و در قسمت‌هایی که دیوارهایمان دارای فرورفتگی هستند کشو و کمدهای مناسب بسازیم. خیلی وقت‌ها فضایی که به نظرمان به هیچ دردی نمی‌خورد قابلیت تبدیل شدن به یک فضای مفید و پرکاربرد را دارد. اگر هم خودمان نمی‌توانیم بهترین استفاده را از فضاهای کوچک خانه‌مان داشته باشیم می‌توانیم از یک طراح داخلی خانه کمک بگیریم.

اسنفاده از مبلمان و تخت‌خواب‌هایی که دارای کشو یا کمد هستند

اگر به هر دلیلی مجبور شویم به سراغ خرید خانه‌ کوچکتری نسبت به خانه فعلیمان برویم با مشکل کمبود فضا روبه رو می‌شویم اما می‌توانیم با اسنفاده از سرویس خواب و مبلمان چندکاره این مشکل را حل کنیم. امروزه بیشتر تخت‌خواب‌ها در قسمت زیرین خود دارای کشو یا کمد هستند. خیلی از سرویس‌های مبلمان موجود در بازار هم این قابلیت را دارند. بنابراین در هنگام خرید وسیله حتماً این موضوع را در نظر بگیریم. اما اگر قصد خرید وسیله‌ی جدید را نداریم، قسمت زیرین تخت‌خواب‌ها و مبلمان پایه‌دار مکان خوبی برای قرار دادن وسایل اضافی هستند.

در پایان بهترین راه برای مدیریت فضای خانه این است که  راهی برای راحت شدن از دست وسایل اضافی خانه پیدا کنیم و در هنگام خرید وسیله‌ی جدید دقت کنیم و فقط در صورتی که وسیله‌ی مورد نظر ضروری است برای خرید آن اقدام کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا