دکوراسیون

لوستر مدرن و فانتزی متناسب با فضای خانه خود را انتخاب کنید

لوستر چشم‌نوازی در خانه است که زیبایی دکوراسیون خانه شما را چند برابر می‌کند. شاید چیدمان خانه و انتخاب وسایل متناسب، خانۀ شما را زیبا کند ولی آنچه که سبب می‌شود تمام این زیبایی‌ها به چشم بیاید روشنایی و لوستر مناسب با محیط خانه است. نور مناسب محیط باعث می‌شود تا اشیا از نظر حجم و رنگ به بهترین و زیباترین شکل جلوه کنند و همین طور در روحیه انسان‌ها هم تأثیر مثبت می‌گذارد. خرید لوستر مدرن، چراغ و وسایل روشنایی مثل آباژور برای فضای دکوراسیون نیاز به هارمونی و هماهنگی بین دیگر اجزای دکوراسیون مثل مبلمان، رنگ دیوارها، پرده، گچ بری‌های سقف و سبک و سیاق محیط دارد. حتی نیاز است به رنگ فرش و جنس کف نیز توجه شود تا زیبایی داخلی چند برابر گردد. امروزه با انواع مختلفی از لوستر‌های مدرن و فانتزی روبه هستیم که هم دست ما را برای انتخاب مدل دلخواه باز می‌گذارند و هم انتخاب را سخت می‌کنند. خالی از لطف نیست تا با بعضی از انواع لوستر و کارایی آن‌ها آشنا شوید. ما را همراهی کنید.

انواع لوستر مدرن ۲۰۱۹ بر اساس سبک

لوستر‌ها بر اساس سبک و شکل ظاهری‌شان به لوستر کلاسیک، مدرن، فانتزی، سقفی، دیواری، شعله‌ای، شاخه‌ای، ایتالیایی، کاسه‌ای و آویز دسته‌بندی می‌شوند. اینکه کدام سبک را انتخاب کنید، علاوه بر سلیقه و دکوراسیون منزل با متراژ و فضای خانه و ارتفاع سقف ارتباط مستقیم دارد.

انواع لوستر مدرن بر اساس جنس

لوستر‌ها با مواد مختلفی ساخته می‌شوند و بسته به جنسی ساخت آن‌ها بازتاب متفاوتی از نور خواهند داشت. انواع لوستر موجود در بازار بر اساس جنس شامل کریستالی، برنزی، چوبی، شیشه‌ای، پلاستیکی، آلومینیومی، آهنی، پارچه‌ای، طلایی و برنجی هستند. انتخاب جنس بستگی به میزان نوری که برای محیط لازم دارید و همچنین به محلی که قرار است آن را نصب کنید بستگی دارد. بیشترین نور از لوستر‌های مدرن کریستالی و کمترین نور از لوستر‌ها مدرن پارچه‌ای پخش می‌شوند.

لوستر مدرن چوبی

لوستر چوبی برای ایجاد یک فضای گرم و مدرن به کار گرفته می‌شود. انواع مختلفی از لوستر سقفی مدرن چوبی در بازار وجود دارد که می‌توان به لوستر چوبی دارکار یا لوستر چوبی دست ساز و لوستر چوبی و فلزی اشاره کرد. لوسترهای چوبی بهترین انتخاب برای استفاده در اتاق نشیمن و پذیرایی است.

لوستر کریستالی مدرن سقفی

لوستر سقفی کریستال قدیمی‌ترین و ابتدایی‌ترین نسل از لوسترها است. وجود کریستال‌های کوچک در شکل‌های متنوع و امکان انتخاب رنگ با توجه به نوع دکوراسیون، مهم‌ترین ویژگی لوستر سقفی مدرن کریستال است. لوسترهای حلقه ای سلطنتی و لوسترهای اروپایی بیشتر از جنس کریستال هستند.

لوستر مدرن برنزی

همان‌طور که از اسم این گروه از لوستر مدرن سقفی مدرن بر می‌آید، در ساخت بدنه آن‌ها از برنز استفاده شده که ماده‌ای نسبتاً محکم و مقاوم در برابر خوردگی است. این لوسترها برای مناطق مرطوب مانند شمال و جنوب ایران بهترین گزینه است.

انواع لوستر مدرن لوکس بر اساس محل کاربرد

لوستر مدرن پذیرایی

پذیرایی یکی از نقاط خانه است که همیشه برای خرید لوستر در اولویت قرار دارد. چون این فضا بیشتر از تمام فضاهای خانه به چشم می آید، بهتر است از لوستر مدرن بزرگ و مجلل برای آن استفاده کنید. البته این بزرگی حتماً متناسب با سایز پذیرایی باشد. لوستر چند شاخه و چند طبقه با توجه به میزان نوری که پخش می‌کنند مناسب پذیرایی است. البته در نظر داشته باشید که اگر پذیرایی شما سقفی کوتاه دارد باید از لوسترهایی با شاخه‌های کوتاه استفاده کنید. می‌توانید در صورتی که پذیرایی بزرگی دارید از دو لوستر استفاده کنید تا زیبایی آن چند برابر شود.

لوسترهای تلفیقی هم انتخاب خوبی برای پذیرایی هستند. به خصوص اگر تلفیقی از لوستر کریستالی با چوبی و برنزی باشد.

لوستر پذیرایی از جنس نیکل، کروم و یا برنز هم برای دکوراسیون‌های مدرن مناسب هستند. این دسته از لوسترها با طراحی بسیار ساده و خاصی که دارند در فضاهای مدرن درخشش خوبی خواهند داشت.

لوستر مدرن smd

این لوسترها که به نام ساده نیز در سال ۲۰۱۹ باب شده‌اند و جز پر طرفدارترین مدل‌های لوستر هستند. این لوستر مدرن از لامپ‌های فوق کم مصرف و با کیفیت و نوردهی عالی استفاده می‌کند و معمولاً دارای ریموت کنترل جهت تنظیم میزان نور هستند.

در هنگام خرید لوستر پذیرایی به رنگ هم توجه کنید. لوستر‌ها در رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارند حتی انواع لوستر کریستالی دارای کریستال‌های رنگی است. سعی کنید با توجه به دکوراسیون خانه رنگی مناسب را بخرید تا هنگام تابش و عبور نور از شیشه‌های کریستال، هارمونی رنگ با محیط اطراف به وجود بیاید.

در کنار لوستر سقفی در پذیرایی می‌توانید برای نورپردازی بیشتر از لوسترهای دیواری و انواع آباژور نیز استفاده کنید.

لوستر مدرن آشپزخانه

برای آشپزخانه وجود نور کافی و مستقیم یک ضرورت است. می‌توان از یک لوستر با لامپ کافی در مرکز آشپزخانه استفاده کرد. یا لوستری را بالای میز غذا خوری یا محل پخت و پز قرار داد. نکته مهمی که در لوستر آشپزخانه اهمیت دارد، سهولت در تمیز کردن آن است. آشپزخانه محیطی پر از روغن و جرم است و اینکه لوستر طرح ساده ای برای تمیز کردن داشته باشد باید هنگام انتخاب، در نظر گرفته شود.

جدیدترین مدل لوستر مدرن آشپزخانه که امروزه رواج پیدا کرده است از نوع خطی است و نور را منطقه وسیع تری پخش می‌کند. لوستر مدرن چوبی هم گزینه خوبی برای آشپزخانه به حساب می‌آید.

لوستر مدرن آشپزخانه و ناهارخوری

برای نهارخوری مدرن انتخاب یک لوستر با ارتفاع کم از میز گزینه خوبی است. این لوستر مدرن جدید هم دکوراسیون جذابی به وجود می‌آورد و هم نور لازم برای میز نهارخوری را فراهم می‌کند. لوسترهای مدرن با خط‌های افقی و عمودی که معمولاً چوبی هستند را می‌توان برای نهارخوری استفاده کرد.

لوستر مدرن اتاق خواب

اتاق خواب محلی برای استراحت آرامش است و به همین دلیل نور ملایم و غیرمستقیم برای آن کفایت می‌کند. می‌توانید برای اتاق خواب از لوستر جدید ساده و مینیمال با تک یا دو لامپ استفاده کنید تا هم زیبایی و هم نور مناسب را فراهم کرده باشید.

اگر میز کار یا مطالعه در اتاق خواب قرار دارد می‌توانید از آباژور مخصوص برای کنار میز استفاده کنید تا نور در همان قسمت بیشتر باشد.

لوسترهای مدرن راه پله و راهرو

لوستر ریسه ای مربع یا دایره ای نیاز به فضایی با ارتفاع کافی دارد. معمولاً در راه پله‌ها و راهرو و لابی در خانه‌های دو طبقه یا دوبلکس استفاده می‌شوند. این نوع لوستر بسیار جذاب و خیره کننده است.

سخن پایانی

نورپردازی خانه یک عنصر حیاتی برای هر طراح داخلی است. انتخاب نوع نور، میزان روشنایی خانه و انتخاب فضای مناسب برای آن از اصول اولیه و مهم در نورپردازی خانه است. لوستر جز دسته وسایل دکوراتیو است که در کنار زیبایی، کاربردی نیز است پس باید در انتخاب آن دقت بسیاری داشت. از این رو سعی کنید متناسب با فرم و سبک چیدمان هر فضایی در خانه لوستر مناسب با آن را با قیمت مناسب خریداری کنید تا با نورپردازی ویژه خانه شما جلوه بیشتری داشته باشد.

لوسترها از جمله کالاهایی هستند که فروش آنها معمولا به تعداد زیادی برای هر خانواده اتفاق نمی‌افتد و هر چند سال یک بار به سراغ تعویض آن می‌روند بنابراین دقت در انتخاب اهمیت زیادی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا