گوناگون

چگونه با جی پی اس مساحت زمین را محاسبه کنیم

توسعه و گسترش استفاده از تلفن‌های همراه در جنبه‌های مختلفی از زندگی ما تاثیرگذار بوده است. گاهی به این فکر می‌‌کنیم که چه دلیلی ما روزانه بیش از ۱/۵ وقت خود را صرف گوشی‌های‌ همراه خود کنیم، اما وقتی دقیق‌تر به کاربردهای این ابزار فوق‌العاده هوشمند توجه می‌کنیم، چندان هم بعید نمی‌رسد.

ما امروزه با این گوشی‌های همراه خرید می‌کنیم، با استفاده از اپلیکیشن‌های مالی مدیریت بودجه و هزینه‌های خود را انجام می‌دهیم، در اوقات فراغت خود بهترین بازی‌ها را پیدا می‌کنیم، با دوستان خود به بهترین شیوه‌ی ممکن صحبت و تفریح می‌کنیم، کارهای خود را برنامه‌ریزی می‌کنیم، فیلم می‌بینیم، زبان‌های مختلف را یاد می‌گیریم و … .

اما برخی از اپلیکیشن‌ها در این تلفن‌های همراه بیش از بقیه ارزشمند هستند و کاربردهای بسیار زیادی دارند. به عنوان مثال، اپلیکیشن‌هایی که به شما در محاسبه مساحت زمین کمک می‌کنند، اپلیکیشن‌هایی که تنها با راه رفتن روی زمین می‌توانند مساحت آن را اندازه‌گیری کنید. با ما همراه باشید تا چند اپلیکیشن مفید برای این منظور به شما معرفی کنیم.

محاسبه مساحت زمین

در بسیاری از مواقع ما نیاز به اندازه‌گیری مساحت و محیط یک زمین داریم، به عنوان مثال، زمان‌هایی که می‌خواهیم یک خانه بخریم و صاحب خانه به صورت تقریبی از مساحت ساختمانش سخن می‌گوید. برای این‌که بتوانید از اندازه‌های اعلام شده توسط او مطمئن شوید، مجبور هستید که یک متر بردارید و پس از اندازه‌گیری دور تا دور خانه و تعداد زیادی محاسبه (اگر درست حساب کرده باشید) به یک عدد نهایی دست پیدا کنید.

در برخی از شرایط هم نحوه‌ی ساخت به قدری پیچیده است که برای اندازه‌گیری دستی مجبور هستید که از یک متخصص کمک بگیرید. اما امروز راهکار متفاوتی برای این منظور وجود دارد. به لطف گوشی‌‌های هوشمند امروزه می‌توانیم با تعدادی اپلیکیشن تنها با راه رفتن در اتاق‌ها و روشن نگه داشتن جی پی اس گوشی، مساحت، محیط و اندازه‌گیری‌های مختلف مرتبط با آن را یافت. این اپلیکیشن‌ها نه تنها انجام این کار را راحت‌تر کرده‌اند، بلکه دقت آن را نیز افزایش داده‌اند. در ادامه به معرفی چند اپلیکیشن محبوب در این زمینه می‌پردازیم.

معرفی ۶ اپلیکیشن برتر برای اندازه‌گیری مساحت زمین با جی پی اس

شما با استفاده از هر یک از اپلیکیشن‌های معرفی شده در زیر به اندازه‌گیری مساحت یک زمین بپردازید. اگر از یک گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، اپلیکیشن‌هایی را که با اندروید سازگار هستند، نصب کنید و اگر از آی او اس استفاده می‌کنید، به سمت اپلیکیشن‌های مناسب آن بروید.

۱) اپلیکیشن جی پی اس فیلد اریا مژیر (GPS Fields Area Measure)

این اپلیکیشن یکی از ساده‌ترین و دقیق‌ترین اپلیکیشن‌های اندازه‌گیری مساحت، فاصله و محیط یک مکان محسوب می‌شود، برای این منظور کافیست نقاط لازم را روی نقشه انتخاب کنید و سپس اپلیکیشن با استفاده از جی پی اس اندازه‌های دقیق را به شما ارائه خواهد داد.

برای علامت‌گذاری روی نقشه روش‌های مختلفی وجود دارد که با نصب اپلیکیشن به راحتی متوجه نحوه‌ی کار آن خواهید شد. هم‌چنین شما می‌توانید داده‌ها را نام‌گذاری، ذخیره، ویرایش و جمع‌آوری کنید و سپس با افراد مختلف به اشتراک بگذارید.

این اپلیکیشن دارای طراحی بسیار کاربردی و ابتکاری است و در شرکت‌های ساختمانی بسیار کاربرد دارد. کارهای مرتبط با اندازه‌گیری که به صورت دستی انجام می‌شود، به اندازه‌ی همان حالت دستی زمان نمی‌گیرد.

۲) اپلیکیشن سیمپل جی پی اس سوروی (Simple GPS Survey)

اپلیکیشن سیمپل جی پی اس سیروی یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای اندازه‌گیری مختصات یک مکان محسوب می‌شود. این برنامه از طول و عرض جغرافیایی با استفاده از جی پی اس دستگاه استفاده می‌کند و برآوردهای لازم را برای کاربر ارائه می‌دهد.

۳) لند کلکولیتر (Land Calculator)

این اپلیکیشن که به عنوان یک ماشین حساب تخصصی در زمینه‌ی زمین شناخته می‌شود، برای اندازه‌گیری محیط، مساحت و فاصله مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اپ از سه طریق داده‌ها را دریافت می‌کند، ۱) از طریق پیاده‌روی روی منطقه، ۲) از طریق ترسیم روی نقشه و ۳) از طریق وارد کردن مختصات.

۴) جئو مژیر اریا کلکولیتر (Geo Measure Area Calculator)

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اندازه‌گیری زمین برای کاربران آیفون است. اگر قصد خریداری یک ملک را دارید و می‌خواهید به سرعت محیط و مساحت آن را پیدا کنید، می‌توانید از این ابزار استفاده کنید. این اپ از جی پی اس گوشی استفاده می‌کند و اندازه‌گیری‌های مذکور را با دقت بسیار بالا اندازه‌گیری می‌کند.

در این اپلیکیشن روش‌های اندازه‌گیری به دو دسته‌ی تنظیم دستی و موقعیت‌یابی با استفاده از جی پی اس تقسیم می‌شوند.

۵) جی پی اس اریا مژیر (GPS area measure)

این برنامه نیز به شما کمک می‌کند تا محیط و مساحت یک زمین را محاسبه کنید. برای شروع استفاده از برنامه نیاز به هیچ دانش فنی ندارید. برای شروع روی دکمه‌ی جی پی اس واک کلیک می‌کند و در امتداد زمین قدم می‌زنید، پس از اتمام کار روی دکمه‌ی محاسبه کلیک می‌کنید و برنامه‌ی موردنظر مساحت و محیط زمین را به شما اعلام می‌کند. براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته این اپلیکیشن یکی از ساده‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی برای اندازه‌گیری مساحت و محیط یک زمین محسوب می‌شود.

۶) مپ پد جی پی اس (Map Pad GPS Land Surveys & Measurements)

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مناسب برای دستگاه‌های اندرویدی است که امکان اندازه‌گیری‌های مختلف را به روشی سریع و آسان امکان‌پذیر می‌سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا