گوناگون

سیستم امنیت خانه

فرقی نمی‌کند خانه‌تان اجاره‌ای است یا آن را خریده‌اید؛ در هر صورت خانه شماست. در آن جا می‌خوابید، بیدار می‌شوید، مهمانی می‌گیرید، تعطیلاتتان را می‌گذرانید یا استراحت می‌کنید و کتاب می‌خوانید. خانه مکانی خاص است و همه شما دوست دارید آن را همین‌گونه نگاه دارید. به همین خاطر است که باید برای حفظ امنیت خانه در هر شرایطی تلاش کنید.

سیستم امنیت خانه بهترین وسیله برای محافظت از آن چه برایتان اهمیت دارد، مثل اموال، اثاثیه و البته خانواده‌تان است. سیستم امنیتی در مواقع حادثه، مزاحمت یا هر گونه رخنه‌ای در سیستم امنیتی به شما هشدار می‌دهد ولی علاوه بر نصب آن باید به مسائل کوچک‌تری هم توجه داشته باشید. مثلاً اینکه مواد شوینده را در کجای خانه نگه می‌دارید، نکته ظریفی است که در عین حال تأثیر زیادی روی امنیت افراد خانواده دارد.

بیشتر شوینده‌ها مواد شیمیایی مضری دارند که اگر در مکان‌های خیلی گرم مثلاً نزدیک فر یا گاز نگهداری شوند، سموم خطرناکی تولید می‌کنند. همچنین باید بدانید که چطور بعضی وسایل را روی قفل کودک بگذارید یا چه کنید تا زمانی که برای مدتی از شهر خارج می‌شوید، خانه تا جایی که امکان دارد امن بماند. شاید همه شما برای حفظ امنیت خانه‌تان ایده‌های فوق‌العاده‌ای در سر داشته باشید اما بهتر است با یک متخصص صحبت کنید و درباره حفظ امنیت خانه از او مشورت بگیرید.

نکاتی برای حفظ امنیت خانه در برابر بلایای طبیعی

همیشه به شما گفته می‌شود برای حفظ امنیت خانه و خانواده، از دارایی‌هایتان مراقبت کنید، حواستان به عزیزانتان باشد، تصمیم های مسئولانه بگیرید و غذاهای سالم بخورید. این‌ها مواردی هستند که تا حدودی بر آن‌ها کنترل دارید اما اگر طبیعت مهربان تصمیم گرفت بلایی بر سرتان نازل کند چه؟ آیا اقدام امنیتی وجود دارد که بتوانید در خانه انجام دهید تا در برابر حوادث طبیعی غیرمنتظره آمادگی داشته باشید؟ فرقی نمی‌کند در چه فصلی از سال یا چه منطقه جغرافیایی قرار دارید، همه انسان‌ها ممکن است قربانی حوادث طبیعی مانند طوفان، سیل، گردباد یا تندباد دریایی شوند. بنابراین باید بدانید چطور می‌شود در برابر این بلایا خانه‌تان را امن کنید. در ایران امکان وقوع حوادث زیر زیاد است:

  • زلزله
  • فوران آتشفشان
  • سیل
  • آتش‌سوزی

وقتی نتوانید محل زندگی‌تان را عوض کنید و از مسیر خطر دور شوید، باید به جای آن اقداماتی صورت دهید که از صدمه دیدن خانه و خانواده‌تان جلوگیری شود.
در ادامه چند نکته برای حفظ امنیت خانه در برابر وقایع طبیعی آورده‌ایم.

چطور در برابر حوادث طبیعی از خودتان محافظت کنید

با در نظر گرفتن این نکات و داشتن آمادگی لازم می‌توانید در زمان بلایای طبیعی از آسیب جلوگیری کنید و یک موقعیت اورژانسی را تغییر دهید.

  • گوش به زنگ باشید: به هشدارهایی که مسئولین منطقه درباره تخلیه سکنه یا نکات امنیتی می گویند توجه کنید.
  • برای زمان تخلیه برنامه‌ای در سر داشته باشید: از قبل بدانید در صورت وقوع چنین اتفاقی به کجا می‌توانید نقل مکان کنید و چطور باید خودتان را به آنجا برسانید.
  • جعبه مواقع اورژانسی را دم دست بگذارید: این جعبه‌ها باید به تعدادی چراغ قهوه، باطری، مواد کمک‌های اولیه و اطلاعات شناسایی مهم مجهز باشند.
  • در مواقع غیرضروری ریسک نکنید: زمانی که دستور تخلیه خانه را نداده‌اند نیازی نیس این کار را انجام دهید.
  • به امن‌ترین نقطه خانه بروید: باید در زمان وقوع سیل به بالاترین نقطه خانه و در زمان وقوع طوفان یا گردباد به زیرزمین یا یک اتاق داخلی در طبقه زیرین یا همکف خانه بروید.

با شرکت مهندسی محوطه سازی به روز باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا