Uncategorized

بهترین سیستم سرمایشی خانگی

تابستان برای همه ما مظهر خوشگذرانی، خوشحالی و تفریحات آبی است و همه این‌ها بخاطر گرمای این فصل دوست‌داشتنی به شکلی زیبا در ذهنمان نقش بسته‌اند؛ خاطرات کودکی و تعطیلات تابستانی که جذابیت خاص خود را داشتند و برای هرکدام از ما یادآوری کننده روزهای شیرینی هستند که با به فکر به آن هم روزمان ساخته می‌شود. اما اگر در هر کدام از این خاطرات شیرین کولر یا سیستمی خنک کننده وجود نداشت تا بعد از دویدن‌های بسیار در کوچه و پارک به سراغش برویم نه تنها دیگر جذاب و دلنشین نبود بلکه تبدیل می‌شد به فصلی پر از گرمازدگی و هوایی که نمیشد در آن هیچ سرگرمی پیدا کرد.
انتخاب بهترین سیستم سرمایشی خانگی شاید در ظاهر خیلی سخت نباشد اما دانستن و در نظر گرفتن برخی فاکتورها و ویژگی‌ها می‌تواند منجر به خریدی مفیدتر شود.

ویژگی‌های موثر در انتخاب بهترین سیستم سرمایشی خانگی

حالت رطوبت‌گیر

البته کولرهای خیلی کمی این ویژگی را دارند اما اگر قصد دارید که از سیستم سرمایشی‌تان در طول سال هم استفاده کنید و نه فقط در تابستان، این ویژگی را در هنگام خرید کولر در نظر بگیرید. معمولا به کشیدن لوله‌ای برای تخلیه آب نیاز دارید تا بتوانید علاوه بر کولر، سیستم تهویه هم داشته باشید. اینکه کولرتان مجهز به رطوبت‌ساز هم باشد بسیار مقرون بصرفه‌تر از خرید دو دستگاه جداگانه است که یکی هوا را خنک و دیگری مطبوع و مرطوب کند.

سرعت فن

اینکه چندین حالت برای تنظیم سرعت جریان هوا داشته باشید روی درجه سرمای اتاق‌ها بسیار تاثیر دارد. البته باید نوعی را انتخاب کنید که سروصدای زیادی ایجاد نکند تا از صدای آن کلافه نشوید.

حالت گرما

چند کاره بودن کولر یکی دیگر از مسائلی است که در هنگام خرید بهترین سیستم سرمایشی خانگی باید به آن توجه کنید. انتخاب سیستمی که بتواند در زمستان هم خانه‌تان را گرم کند می‌تواند نقش زیادی در کاهش هزینه‌ها ایفا کند و البته فضایی که باید برای قراردادن بخاری یا شوفاژ در نظر بگیرید.

کنترل از راه دور

امکان تغییر تنظیمات کولر بدون اینکه حتی از جایتان تکان بخورید را نباید دست کم بگیرید، پس در خرید سیستم سرمایشی و کولر این گزینه فراموشتان نشود.

حالت شب/خواب

با کاهش نویز و صداهای اضافه در شب می‌توانید خوابی بهتر داشته باشید و این کاری است که حالت شب یا خواب انجام می‌دهد؛ به این صورت که فن و کمپرسور را با سرعت بسیار پایین‌تری به گردش در می‌آورد تا صدای کمتری در محیط ایجاد شود.

تایمر

تنظیم ساعت مشخصی برای روشن یا خاموش شدن اتوماتیک بسیار مفید است. تصور کنید که قبل از اینکه به خانه برسید کولرتان روشن شود و نیازی نباشد که برای خنک شدن اتاق منتظر بمانید یا وقتی خوابتان می‌برد درحالی که یخ زده‌اید از خواب بیدار نشوید.

فاکتورهای موثر در خرید بهترین سیستم سرمایشی خانگی

علاوه بر در نظر گرفتن ویژگی‌های خود کولر، شرایط خانه و محیطی که کولر در آن نصب می‌شود هم مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه به نکاتی کلی اشاره کردیم که به کمک آن‌ها بهترین سیستم سرمایشی خانگی را انتخاب کنید.

تعویض و سرویس به موقع

اگر سیستم فعلی‌تان کانال هوا دارد و قصد دارید که کولر جدیدی بخرید که آن هم به کانال‌کشی نیاز دارد هزینه تعویض برایتان کمتر خواهد شد. اسپلیت‌ها و کولرهای آبی سیستم‌هایی هستند که به کانال احتیاج دارند.

ساختار جدید

اگر در حال ساخت یا خرید خانه جدیدی هستید و هیچ سیستم سرمایش یا کولری در آن نصب نشده، انتخاب گزینه بهتر ساده‌تر خواهد بود و می‌توانید هر مدل کولری که خواستید در آن تعبیه کنید.

آب‌وهوا

اینکه در منطقه‌ای که زندگی می‌کنید تابستان‌ها چقدر گرم و زمستان‌ها چقدر سرد است در انتخاب سیستم موردنظرتان تأثیر زیادی خواهد داشت. برای مثال در شهرهای جنوبی کشور مانند اهواز کولر آبی کافی نیست هم به دلیل کارکرد با آب و هم شرجی بودن هوا.

مدت‌زمانی که در آن خانه زندگی می‌کنید

هرچه دستگاه کارآمدتر باشد گران‌قیمت‌تر بوده و این یک بده‌بستان همیشگی است. در آب و هوای گرم هزینه مصرف انرژی سیستم‌های پربازده بالا می‌رود، بنابراین اگر در چنین شرایطی زندگی می‌کنید بهتر است مبلغ اولیه‌ای که برای سیستم می‌پردازید بیشتر باشد اما در عوض قبض‌هایی که پرداخت می‌کنید هزینه کمتری داشته باشند در نهایت هم به دلیل کیفیت بالای محصول عمر بالاتری خواهد داشت.

چقدر طرفدار محیط زیست هستید

وقتی کاهش تاثیرات کربن خیلی زیاد باشد، انتخاب کارامدترین سیستم گرمایشی و سرمایشی برای ساختمان عاقلانه‌ترین کار است.

اندازه خانه‌تان چقدر است

انتخاب بهترین سیستم سرمایشی خانگی و متناسب با ابعاد خانه نقش مهمی در هزینه‌های مصرف برق و همچنین کیفیت سرمای محیط دارد. اگر خانه کوچکی دارید نیازی نیست حتما کولر گازی با توان بالا بخرید و کولر آبی هم جوابگوی نیاز شما خواهد بود. اما اگر خانه‌ای با متراژ‌ بالا دارید کولر آبی نمی‌تواند هوای خنکی برای همه اتاق‌ها ایجاد کند.
علاوه بر این گاهی ممکن است بخواهید سیستمی دیگر به خانه‌تان اضافه کنید در این حالت می‌توانید از کولرهای پرتابل یا مینی اسپلیت‌ها استفاده کنید.

با شرکت محوطه سازی به روز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا