دکوراسیون

جدید ترین مدل تخت خواب ۱۴۰۳

خواب مهم‌ترین بخش زندگی روزمره همه است. آنچه خواب را دل‌نشین‌تر می‌کند ابتدا اتاق خواب مناسب و سپس تخت خواب راحت و زیباست. این روزها تخت خواب‌های یک و دو نفره در انواع مدل‌ها و متناسب با سلایق مختلف وجود دارند؛ که هنگام انتخاب آن برای اتاق خوابتان علاوه بر زیبایی و تناسب آن با دکوراسیون اتاق لازم است تا به راحتی آن هم اهمیت دهید. با وبلاگ آدرس همراه باشید تا با انواع مدل تخت خواب آشنا شوید.

مدل تخت خواب چوبی

تخت خواب چوبی از گذشته تا امروز بسیار مورد علاقه و توجه قرار داشته است. مدل تختخوابهای چوبی فضای اتاق خواب را شیک و صمیمی می‌کند و رنگ چوب و حتی رگه‌ها و خطوط چوب حس زیبا و جلوه‌ای مدرن به اتاق خواب می‌دهند. انواع سرویس‌های خواب چوبی در رنگ‌های روشن و تیره در بازار عرضه می‌شوند. این‌که شما چه رنگ و چه طرحی را انتخاب نمایید کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد.

تخت چرمی

تخت خواب‌های چرمی از انواع سرویس خواب‌های لوکس هستند که جذابیت و زیبایی خاصی به اتاق خواب می‌دهند. این تختخواب جدید گزینه مناسبی برای اتاق عروس و داماد هستند. استفاده از تخت خواب‌های چرمی، زیبایی و شکیل بودن اتاق را در حدی باورنکردنی افزایش می‌دهد، به فضای اتاق خواب رسمیت می‌بخشد. تازگی و نو بودن آن با کمی رسیدگی و استفاده از روغن‌ها و پولیش‌های نگه‌دارنده برای مدت زیادی حفظ خواهد شد.

تخت بادی

تختخواب جدید بادی به تازگی وارد بازار شده و به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. این تخت‌ها از مواد مستحکم با لایه‌های UPV ساخته می‌شوند و به راحتی قابل استفاده و جابه‌جایی هستند.

تخت آبی

مدل تخت خواب جدید آبی بیشتر برای مصارف پزشکی مورد استفاده است ولی امروزه به‌عنوان بخشی از دکوراسیون اتاق خواب هم کاربرد دارد. کارایی این تخت آسان و مزایای آن بی‌نظیر است.

تخت جدید پَر

تخت خواب پر در حقیقت تشکی است که از پر پر شده و مستقیم روی زمین قرار می‌گیرد و برای استفاده از آن الزامی به وجود تخت نیست. این مدل تختخواب جدید بسیار نرم است و برای کسانی که مشکل کمردرد دارند گزینه مناسب نخواهد بود.

تختخواب فلزی

یکی از انواع مدل تختخواب مدرن نوع فلزی است که البته امروزه چندان رایج نیست. انواع فرفورژه این تخت خواب‌ها در مدل‌های مختلف چندین سال قبل مورد استقبال زیادی واقع شد.

انواع سرویس خواب بر اساس کارایی

مدل تخت خواب یک نفره

از این مدل تخت اغلب برای در اتاق کودکان و نوجوانان و جوانان استفاده می‌شود. سرویس خواب‌های یک نفره در انواع طرح‌های مدرن و کلاسیک و رنگ‌های متنوع موجود هستند که انتخاب هر یک از این مدل‌ها به سبک دکوراسیون داخلی اتاق خواب بستگی دارد.

مدل تخت خواب دونفره

تخت خواب دو نفره دارای تنوع و کارایی‌های بسیار زیادی است که در سبک‌های مدرن، کلاسیک، سلطنتی و فانتزی ارائه می‌شود. از نظر فضا هم متناسب با اتاق‌های متوسط طراحی و چیدمان شده‌اند. با توجه به مدل‌های مختلفی که دارد با هر دکوراسیونی قابل انطباق است.

مدل تخت خواب عروس و داماد

مدل تخت عروس و داماد از مدلهای دونفره است که بیشتر در رنگ‌های روشن که مناسب با سلیقه زوج‌های جوان، در بازار عرضه می‌شوند. این مدلها بیشتر به رنگ سفید وجود دارند ولی می‌توانید بسته به دکوراسیون اتاق خواب و سلیقه خودتان هر مدل دونفره‌ای را با هر رنگی به‌عنوان سرویس خواب عروس استفاده کنید. در کنار این طرح معمولاً لوازم جانبی مثل مبلمان،‌ کمد، دراور، میز توالت، پاتختی و پاف هم ارائه می‌شود.

انواع سرویس خواب دو نفره و یک نفره

تختخواب مدرن و اسپرت

مدل تخت خواب اسپرت مورد توجه و علاقه جوانان و نوجوانان است و بیشتر در دکوراسیون خانه‌های اسپرت کارایی دارد. این تخت اکثراً در جنس چوب یا mdf در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارند.

سرویس خواب مدرن به دکوراسیون جلوه‌ای خاص می‌دهد. این طرح نیز از جنس چوب، فلز و یا ام دی اف ساخته شده و دارای طراحی ساده ای است. سرویس خواب مدرن می‌تواند در رنگ‌های روشن و یا تیره و مناسب دکوراسیون اتاق انتخاب شود.

تختخواب دو نفره سورتمه‌ای

تخت خواب‌های دو نفره در انواع مدل در بازار وجود دارند. یکی از مدل تختهای دو نفره نوع سورتمه‌ای است که بیشتر به صورت سفارشی تولید می‌شود و ظاهری کاملاً متفاوت با سایر تخت‌ها دارد. این طرح از چوب ساخته می‌شود و برای خانه‌های با دکوراسیون مدرن مناسب است.

تخت کابین‌دار

این مدل تخت خواب دو نفره برای بهینه سازی فضای اتاق کارایی دارد و بیشتر به‌عنوان تخت دخترانه، جوانان و نوجوانان استفاده می‌شود و با فضای زیادی که در کابین خود دارد بخشی زیادی از لوازم را در خود جای می‌دهد.

مبل تختخواب شو

تختخواب مبل‌شو در واقع مبلی است که با تغییر حالت به تخت خواب تبدیل می‌شود. این نوع تخت خواب فضای کمی در اتاق را اشغال می‌کند و مناسب اتاق خواب کوچک است.

نوع فوتون هم وجود دارد که نوعی تشک است که بعد از تا شدن به شکل مبل در می‌آید. این مدل هم فضای کمی می‌گیرد و هم نرم و راحت است و می‌تواند گزینه مناسبی برای آتاق خواب جوانان و نوجوانان باشد.

تختخواب دو طبقه

این مدل تخت خواب در اتاق‌های کوچک و یا در خوابگاه‌ها برای اینکه فضای کمتری اشغال شود کاربری دارد و مناسب نوجوانان و جوانان است. البته دو طبقه بودن به این معنی نیست که هر دو طبقه تخت باشند. این امکان وجود دارد که طبقه بالا تخت باشد و طبقه پایین کمد یا میز تحریر یا قفسه کتاب باشد. از این نوع تخت خواب برای اتاق دوقلوها هم می‌توان استفاده کرد.

تختخوابهای کشویی

این مدل تخت خواب جدید در واقع دو یا سه تخت خواب است که به صورت کشویی زیر هم قرار می‌گیرند و هنگام خواب با کشیدن کشوها این تخت خواب‌ها بیرون می‌آیند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

مدل تخت خواب دو نفره سلطنتی

این مدل تخت خواب از مدل‌های خاص و محبوب به‌ویژه به‌عنوان تخت خواب دو نفره است. معمولاً بر روی بدنه و دسته‌های تخت پر از منبت کاری و حکاکی است که ظاهری زیبا و سلطنتی به تخت می‌دهد.

تختخواب دخترانه پرنسسی

این مدل تخت خواب دارای چهار نگه‌دارنده است که به آن‌ها پرده آویزان می‌شود و ظاهری زیبا و سلطنتی به تخت می‌دهد.

تختخواب تاجدار

در این مدل نیمی از تخت را تاج و سقف آن در بر می‌گیرد و فضایی سلطنتی به اتاق می‌دهد.

تختخواب پنل‌دار

این مدل تخت خواب جدید در واقع تنها چهارچوبی از تخت خواب بدون هیچ زوائدی است که فقط برای قرار گیری تشک به کار می‌رود و پس از قرار گرفتن در محل دیوار بخش بالایی تخت توسط پنل‌های مختلف تزیین می‌شود.

تختخواب جدید تاشو

با توجه به محدودیت فضایی در آپارتمان‌های امروزی این مدل مورد استقبال قرار گرفته است. در  تخت تاشو، تخت بر روی دیوار یا داخل کمد جمع می‌شود و فضای بهینه‌ای برای اتاق باقی می‌ماند.

پایان کلام

تخت خواب یکی از ضروری‌ترین وسایلی هر اتاق خواب است که در قیمت ها، مدلها و ابعاد مختلف وجود دارند. مدل و طراحی سرویس خواب‌ها می‌تواند در دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما تأثیر زیادی داشته باشد؛ بنابراین آگاهی و شناخت آن‌ها در این امر به شما کمک خواهد کرد. امیدواریم این مطلب هرچند کلی ولی مفید واقع شده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا