دکوراسیون

دکوراسیون داخلی منزل 2023

در عصر تکنولوژی انتخاب دکوراسیون منزل همچون گذشته امر دشواری نبوده و با جستجویی کوتاه در اینترنت می‌توان شیک‌ترین و مدرن‌ترین مدل‌های دکوراسیون داخلی برای خانه را مشاهده کرد. از این‌ رو جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023 کمک می‌کند تا بتوانیم نظر طراحان برتر دکوراسیون داخلی دنیا را بشناسیم و از آنها الگو بگیریم.

در سال‌های اخیر دکوراسیون داخلی منازل بیشتر از قبل به سمت شخصی‌سازی رفته و مردم علاقه‌مند هستند تا دکوراسیون خانه را بر اساس علاقه شخصی خود انتخاب کنند. با این‌ حال ضروری است تا افراد نکاتی را درباره‌ دکوراسیون‌ داخلی منزل در سال 2023 را بدانند.

زیباترین دکوراسیون داخلی منزل

معمولاً افراد خوش‌سلیقه به دنبال شیک‌ترین  دکوراسیون برای منزل خود هستند و برای همین به دنبال این هستند تا نظرات طراحان دکوراسیون داخلی را درباره ترندهای جدید بدانند تا به این وسیله طراحی لوکس و لاکچری و زیبایی را برای منزل خود انتخاب کنند.

البته انتخاب طراحی دکوراسیون منزل تا حدودی سلیقه‌ای بوده و تحت شرایط گوناگون معیارهای زیبایی تغییر خواهند کرد. ولی عموماً اگر اصول کلی در طراحی دکوراسیون داخلی پیاده شود، زیباترین دکوراسیون داخلی برای افراد به‌دست خواهد آمد.

حال قصد داریم نکاتی را درباره جدیدترین دکوراسیون داخلی و در مورد بخش‌های اصلی منزل را با شما در میان بگذاریم.

دکوراسیون پذیرایی در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023

سالن پذیرایی قسمتی از منزل است که معمولاً افراد خانواده بیشتر زمان خود را در این فضا می‌گذرانند. اگر قصد تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود را دارید، اولین قسمتی که باید آن را تغییر دهید سالن پذیرایی است. در طراحی داخلی پذیرایی باید رنگ دیواره‌ها را در نظر گرفت، مبلمان را تهیه‌کرده و سایر وسایل تزئینی را با هارمونی یکسان در پذیرایی قرار داد.

ولی قبل از تمامی این موارد باید توجه کرد که چه سبکی را برای دکوراسیون پذیرایی خود در نظر داریم. در اینجا قصد داریم نکات ضروری در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023 را به شما گوشزد کنیم و پس ‌از آن می‌توانید با الهام گرفتن از این ایده‌ها، طراحی ایده‌آل پذیرایی منزل خود را انجام دهید.

مبلمان پذیرایی

برای اکثر مردم مشکل اصلی در طراحی دکوراسیون پذیرایی منزل، نحوه‌ چیدمان مبلمان در این فضا است. اکثر مواقع افراد مبلمان خود را مقابل دیوار ها قرار داده و چندین صندلی نیز در مقابل آن‌ها می‌گذارند. در حقیقت چیدمان مبلمان امری است که نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تری دارد. در دکوراسیون داخلی منزل در سال 2023 نکات مهمی همچون انتخاب نقطه‌ کانونی، ایجاد زمینه‌ مکالمه‌ افراد و همچنین جریان حرکت افراد در نظر گرفته ‌شده است.

فرش

محل قرارگیری مناسب فرش و قالیچه از اصلی‌ترین چالش‌های دکوراسیون سالن پذیرایی است. از این ‌رو در محل قرارگیری آنها باید نهایت ظرافت را  به کار گرفت. ولی قبل از انتخاب محل فرش باید به فضای در دسترس پذیرایی توجه کرد. در جدیدترین دکوراسیون داخلی و در دکوراسیون پذیرایی سعی بر این شده تا فرش به‌گونه‌ای قرار داده شود تا مبلمان در اطراف آن قرار گیرد.

تابلوها

در دکوراسیون پذیرایی، وجود دیوارهای خالی نشانه‌ی نقص در طراحی است ولی به این معنی نیست که باید تمامی دیوار را با تابلو پوشاند.

نورپردازی

پیچیده‌ترین مسئله در دکوراسیون سالن پذیرایی نورپردازی آن است. در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023 سه نوع نورپردازی در نظر گرفته می‌شود:

  •  نورپردازی محیط
  • نورپردازی اشیا
  •  نورپردازی مخفی

منابع نور در این طراحی‌ها در سطوح گوناگونی در سرتاسر سالن پذیرایی قرار می‌گیرند. علاوه بر این در بعضی از این طرح‌ها جدا از نورپردازی طبیعی، از لوسترهای سقفی، لامپ و شمعدانی‌ها نیز استفاده می‌شود.

رنگ‌آمیزی

انتخاب رنگ مناسب امری است که طراحان داخلی منازل زمان زیادی را صرف آن می‌کنند. در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023 معمولا از کنتراست رنگ‌های خنثی در فضای پذیرایی منزل استفاده می‌شود و سعی طراحان بر این است تا به مفهومی غنی  و آرام در رنگ این فضا برسند.

برای مثال در اکثر جدیدترین دکوراسیون داخلی می‌بینیم که رنگ‌های سفید، کاراملی، خاکستری و آبی در کنار یکدیگر استفاده‌ شده و کانسپت رنگی زیبایی را تشکیل داده‌اند.

تعادل رنگ‌های سیاه ‌و سفید در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023

زمانی که سالن پذیرایی روشن باشد حالتی دلباز خواهد داشت و برعکس پذیرایی تاریک همچون غار به نظر خواهد رسید. حالت ایده‌آلی که در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023 در دکوراسیون پذیرایی در نظر گرفته‌ شده است، بر پایه‌ ترکیبی از این دو است که باعث ایجاد حالتی پویا در طراحی این فضا خواهد شد. علاوه بر این با این سبک طراحی فضای پذیرایی عمق خواهد گرفت.

کاربرد بافت

شاید تا چند سال قبل اکثر طراحان داخلی در به ‌کار بردن اشیایی که پوسته‌ای بافت‌دار  دارند خودداری می‌کردند. اما اخیرا و بهخصوص در دکوراسیون داخلی منزل در سال 2023 طراحان سعی کرده‌اند بیش ‌از پیش از این ویژگی استفاده کرده و با استفاده از اشیاء بافت‌دار در فضای پذیرایی منزل کنتراست ایجاد کنند. استفاده از کوسن‌هایی با پارچه‌ بافت‌دار در جدیدترین دکوراسیون داخلی در طراحی دکوراسیون پذیرایی به چشم می‌خورند.

سرگرمی

سالن نشیمن معمولا فضایی است که برای سرگرم شدن افراد خانواده در کنار یکدیگر استفاده می شود. از این‌ رو تلویزیون نقطه کانونی این فضا در نظر گرفته می‌شود.

البته در اکثر جدیدترین طراحی‌های دکوراسیون داخلی منزل 2023 این سبک از میان‌ رفته و طراحان در استفاده از تلویزیون به‌عنوان نقطه کانونی پذیرایی تغییراتی داده‌اند.

دکوراسیون آشپزخانه در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023

در ادامه به بررسی چشم‌انداز جدیدترین دکوراسیون در آشپزخانه‌ها خواهیم پرداخت. ترند‌های 2023 با در نظر گرفتن آشپزخانه به‌عنوان قلب تپنده‌ خانه به ایجاد سبک جدیدی با پلانی باز متمایل شده‌اند.

طراحان در این دکوراسیون‌ها به دنبال طرح پلانی باز در خانه و به دنبال آن ایجاد ترکیبی متناسب هستند که منجر به ایجاد آشپزخانه‌ای منظم و قرار گرفتن غذاخوری در نزدیکی سالن پذیرایی می‌شود. این طراحی برای سبک زندگی چندبعدی بسیار مناسب است، از این‌ جهت که بتواند کمبود این فضا در زندگی پرمشغله مدرن را جبران کند.

از ویژگی‌های اصلی دکوراسیون آشپزخانه‌ها این است که تلفیق المان‌های مختلف، باعث ایجاد فضایی مدرن جهت آماده‌سازی و صرف غذا در کنار فعالیت‌های اجتماعی در کنار دیگر اعضای خانواده می‌شود. از دید طراحان داخلی مدرن، پیاده سازی چنین ترکیبی نیازمند به‌کارگیری عناصری شیک و مینی مال است.

در جدیدترین دکوراسیون داخلی تمرکز بر روی استفاده از درب‌های کشویی، سازه‌های پنهان با قابلیت جابجایی و همچنین سطوحی با چندین عملکرد است. نتیجه این ترکیبات آشپزخانه‌ای است منظم در کنار استفاده از لوازمی لوکس و لاکچری که جهت ایجاد نقاط کانونی در دکوراسیون آشپزخانه‌ها به ‌کار گرفته می‌شوند.
در کنار این‌ها استفاده از موادی طبیعی همچون مرمر، گرانیت، چوب و یا فلزات پر زرق‌ و برقی چون مس نیز در طراحی‌های مدرن ۲۰۲۰ به چشم می‌خورند. در برخی طرح‌ها نیز می‌توان ظرافت به ‌کارگیری شیشه و سنگ در کنار یکدیگر را مشاهده کرد. جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023 برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه ها به شکل زیر هستند:

 استفاده از فلزات و سنگ و چوب در کنار هم

  • بکارگیری سنگ‌هایی چون گرانیت و مرمر در کنار چوب

نورپردازی در کابینت‌های بالایی آشپزخانه

طراحان دکوراسیون داخلی در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023 در آشپزخانه‌ها با استفاده از  قفسه‌های معلق فلزی و یا  کابینت‌هایی با ویترین شیشه‌ای، راه را جهت ورود نور کافی به‌ تمامی قفسه‌ها جهت دیده شدن ظروف و اجزای کابینت بازکرده‌اند. این طراحی با توجه به خلاقانه بودن آن راهی است که از طراحی کلاسیک فضای آشپزخانه فاصله گرفته و در کنار کاربردهایی معمول آشپزخانه، جلوه‌ای لوکس به دکور آشپزخانه بدهیم.

قرار دادن فر در کابینت به‌عنوان نقطه‌ی کانونی آشپزخانه

علاوه بر کاربردی بودن این چیدمان، انتخابی مدرن و شیک برای آشپزخانه‌های مدرن به‌ حساب می‌آید.

 انتخاب رنگ‌های ترند

در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023 تونالیته‌های رنگ‌هایی چون سبز، سبز آبی، آبی اقیانوسی یا ترکیب سبز با خاکستری و در برخی از طرح‌ها ترکیب رنگ‌هایی گرم‌تر چون مرجانی به کار گرفته‌شده‌اند.

با نگاهی به جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023 می‌بینیم که استفاده از سنگ مرمر در بسیاری از سطوح آشپزخانه برای طراحان بسیار محبوب است. ویژگی این ترکیب این است که مرمر در ترکیب با چوب، ظاهری فوق‌العاده شیک ایجاد می‌کند.

تطبیق با محدودیت فضاهای شهری

محدودیت و کاهش فضا در آپارتمان‌های شهری باعث بروز خلاقیت‌هایی از جانب طراحان دکوراسیون در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023 شده است. ازجمله این خلاقیت‌ها می‌توان به استفاده از مبلمان یک شکل برای آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق‌خواب و ترکیب این مبلمان با رنگ و ساختار دیوارها اشاره کرد.

دکوراسیون اتاق‌خواب در دکوراسیون داخلی منزل 2023

در این بخش نمونه‌هایی از جدیدترین دکوراسیون داخلی را در اتاق‌خواب‌ها را بررسی خواهیم کرد. مهم‌ترین نکاتی که در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023 استفاده‌ شده است عبارت‌اند از:

استفاده از تختخواب‌های مدرن در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023

اولین وسیله‌ای که در دکوراسیون اتاق‌ خواب به چشم می‌آید سرویس خواب است. در دکوراسیون داخلی منزل در سال 2023 طراحان به سراغ تخت خواب‌های مدرن رفته‌اند. این تختخواب‌ها طراحی‌های ساده ولی کاربردی دارند. در این نوع سرویس‌های خواب نکته‌ اضافه‌ای مشاهده نمی‌شود و شیفته سادگی آن خواهید شد.

استفاده از رنگ به‌عنوان المان اصلی در طراحی اتاق‌ خواب

رنگ‌ها همیشه ماهیت هر فضایی را تحت‌ تاثیر خود قرار می‌دهند. در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023 طراحان سعی کرده‌اند با انتخاب رنگی مناسب برای اتاق‌ خواب حس آرامش را به آن انتقال دهند و در کنار این آرامش فضایی مدرن را طراحی کنند.

در این دکوراسیون‌ها خبری از رنگ‌های پُررنگ نیست و بیشتر از رنگ‌هایی چون خاکستری، سفید، مشکی و دیگر رنگ‌های ملایم و روشن همچون صورتی، آبی و نسکافه‌ای استفاده‌ شده است.

نورپردازی مدرن در اتاق‌ خواب

بهره‌گیری از نور طبیعی در اتاق ‌خواب در دسته‌ی مهم‌ترین مشخصه‌های دکوراسیون اتاق‌خواب‌های مدرن قرار می‌گیرد. در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023 از پنجره‌های بزرگ قدی یا در‌های شیشه‌ای جهت تأمین نور کافی در اتاق استفاده‌ شده است. در مواردی که نور طبیعی در اتاق به‌ قدر کافی نباشد نیز طراحان سعی کرده‌اند تا با به‌کارگیری رنگ‌هایی روشن و استفاده از آینه‌های دیواری مدرن اتاق را روشن‌تر کنند. علاوه بر این در مواردی طراحان از آباژورها و لوسترهای سقفی نیز استفاده کرده‌اند.

محل قرارگیری در

در‌ها همواره یکی از المان‌های مهم در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023 محسوب شده‌اند. در‌های اتاق‌ خواب از این ‌جهت اهمیت بسزایی در طراحی دکوراسیون داخلی دارند که هم بر جلوه اتاق تأثیر دارند و هم بر دکور فضای بیرون آن. در جدیدترین طراحی‌های اتاق‌خواب ۲۰۲۰ طراحان سعی کرده‌اند تا از در‌های کلاسیک ساده و مدرن استفاده کنند.

 استفاده از به‌روزترین مدل‌های پرده به عنوان جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023

پرده‌ اتاق ‌خواب‌ باید کاربردی، ساده و شیک باشد. طراحان در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023 سعی بر این دارند تا با انتخاب پرده‌هایی شسته‌رفته بر سادگی و خلوت بودن فضای اتاق‌ خواب تأکید کنند. ازاین‌رو بیشتر سعی کرده‌اند تا از پرده‌های زبرا و حصیری استفاده کنند.

استفاده از فرش‌های مدرن مطابق با دکوراسیون داخلی اتاق ‌خواب

نکته‌ای که در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل در سال 2023 در نظر گرفته‌ شده است نوع و سبک پوشش کف اتاق ‌خواب است. طراحان سعی داشته‌اند تا جایی که امکان داشته از فرش‌های مدرن استفاده کنند.

دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023

در جدیدترین دکوراسیون داخلی تلاش شده تا فضای حمام و سرویس بهداشتی آرامش‌بخش و بسیار شیک باشد. رنگ خاکستری، به‌عنوان رنگی خنثی در بین رنگ‌ها، بیشتر در دهه ۱۹۸۰ مورد استفاده قرار می‌گرفت و امسال نیز طراحان بیشتر سعی کرده‌اند تا در حمام و سرویس‌های بهداشتی از این رنگ استفاده کنند. در اکثر جدیدترین طرح‌های دکوراسیون حمام و دستشویی در سال 2023 از رنگ خاکستری به‌عنوان پس‌زمینه استفاده‌ شده است. خاکستری این قابلیت را دارد تا دکوراسیون را برجسته‌تر نشان دهد. علاوه بر این استفاده از این رنگ به مدرن‌تر شدن فضای حمام و سرویس بهداشتی نیز کمک شایانی می‌کند.

به ‌جز استفاده از رنگ خاکستری در بیشتر طرح‌های جدید، از وسایلی با رنگ طلایی نیز استفاده‌ شده است. در خیلی از دکوراسیون‌های لوکس و لاکچری این وسایل از جنس طلا بوده و در برخی دیگر از فلزاتی با رنگ طلا. این طراحی حس تجملاتی و مدرن بودن را به خوبی به دکوراسیون القا خواهد کرد.

در برخی از جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2023 سعی بر این شده تا از نور طبیعی در حمام استفاده شود تا حس فضایی شاد و پرانرژی را به این بخش از منزل منتقل کند. در دکوراسیون‌های دیگر که به نور طبیعی دسترسی نبوده است، طراحان سعی داشته‌اند تا با استفاده از لامپ‌هایی در سقف و انتقال رنگ سفید به فضای حمام و سرویس بهداشتی فضایی مدرن را ایجاد کنند.

با شرکت مهندسی محوطه سازی به روز باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا