دکوراسیون

رنگ بژ انتخابی جذاب در دکوراسیون داخلی

تاکنون به استفاده از رنگ بژ در دکوراسیون داخلی منزل‌تان فکر کرده‌اید؟ یا شاید هم همین الان بخش قابل توجهی از دکوراسیون داخلی خانه شما را رنگ بژ تشکیل داده است، بدون این‌که حتی عمدی در کار بوده باشد. قصد داریم در این مقاله، به معرفی ماهیت رنگ بژ و نحوه استفاده از آن در دکوراسیون داخلی بپردازیم و رنگ‌های قابل ست کردن با این رنگ خنثی را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

رنگ بژ چه رنگی است؟

رنگ بژ در حقیقت رنگی برنز خاکستری یا رنگی قهوه‌ای مایل به زرد که مقداری هم خاکستری در درون خود دارد. برخی رنگ بژ را رنگ ماسه‌ای هم خطاب می‌کنند. این رنگ دارای منشا فرانسوی است و برای اولین بار، در سال‌های ۱۸۵۵ الی ۱۸۶۰ میلادی در فرانسه مورد استفاده قرار گرفت. سال‌ها بعد در حدود سال ۱۹۲۰ میلادی، بژ نیز به زمره رنگ‌های شناخته شده پیوست و طرفداران خود را پیدا کرد و این، درست زمانی بود که به تدریج، پای این رنگ زیبا و در عین حال خنثی، به صنعت دکوراسیون داخلی و علم طراحی هم باز می‌شد.

استفاده از رنگ بژ در دکوراسیون داخلی

رنگ بژ یکی از رنگ‌های خنثی است. به همین دلیل نیز می‌تواند کاربردهای زیادی در صنعت دکوراسیون داخلی و علم طراحی داشته باشد. در صورتی که از علاقمندان سبک‌های رومی و یونانی بوده باشید، به احتمال زیاد عاشق رنگ بژ هستید. سبک‌های که سرشار از رنگ بژ در زمینه‌ها و المان‌های اصلی هستند و حتی در عناصر دکورایتو و جزئیات نیز از این رنگ به وفور استفاده کرده‌اند.

در صورتی که دقت کرده باشید، چند سالی است که در کشورمان، پای سنگ‌های رومی‌نما به شدت در شهرها باز شده است و اغلب ساختمان‌های لوکس در مناظق بالاشهر، با استفاده از این سنگ‌ها نماکاری می‌شوند. همین موضوع باعث شده تا رنگ بژ، نسبت به گذشته بیشتر به چشم بخورد و ما را به استفاده از آن در داخل ساختمان‌ها نیز ترغیب کند. اما نکته مهم این‌جا است که چطور می‌توان از این رنگ در دکوراسیون داخلی خانه هم استفاده کرد؟

رنگ بژ

تناسب با سبک دکوراسیون

اولین نکته، این است که چه سبک دکوراسیونی را برای خانه خود در نظر گرفته و اجرا کرده‌اید؟ در این قسمت می‌خواهیم شما را در نحوه استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی منزل‌تان نسبت به سبکی که دارد یاری کنیم.

  • سبک‌های باستانی (ایرانی و یونانی)

رنگ بژ، همانطور که عنوان شد دکوراسیونی از رنگ‌های اصلی در این قبیل سبک‌ها است. اصولا، استفاده از سفید، بژ، کرمی، شیری، قهوه‌ای و طلایی و صدفی به شدت در این قبیل سبک‌ها به چشم می‌خورد و شما می‌توانید در صورت داشتن این سلیقه و سبک دکوراسیون، به راحتی از رنگ بژ در دکوراسیون داخلی منزل‌تان استفاده کنید.

  • سبک کلاسیک

سبک‌های کلاسیک، عموما سبک‌هایی هستند که از وسایل دکوراتیو چوبی، پر نقش و نگار و کمی تیره تشکیل شده‌اند. به همین دلیل استفاده از رنگی خنثی مثل بژ می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. بدون شک وقتی پای کلی وسیله و اسباب و اثاثیه چوبی ، منبت‌کاری شده و تیره در میان است، بهتر است یک زمینه روشن‌تر در نظر گرفته شود تا بتواند کمی فضا را تلطیف کرده و به زیبایی آن بیافزاید. این‌جا است که می‌توان روی رنگ بژ حساب باز کرد. دیوارپوش‌ها و کاغذدیواری‌هایی به رنگ بژ، که شاید کمی هم طرح و نقش روی خود داشته باشند، ایده بسیار فوق‌العاده‌ای برای خانه‌هایی با سبک دکوراسیون کلاسیک است. به ویژه که این قبیل کاغذ دیواری‌ها، در ترندهای ۲۰۲۰ میلادی جهان هم آمده‌اند و بدون شک، از استفاده از آن‌ها پشیمان نخواهید شد. پارکت‌های روشن متمایل به بژ هم می‌تواند جلوه خاصی به خانه شما داده و جزئیات فرش‌های دستبافت، ریزبافت‌ها یا گلیم‌های سنتی و کلاسیک مودرد استفاده‌تان را بیش از پیش کنند.

  • سبک‌های مینیمال

عموما سبک‌های مینیمال سبک‌هایی هستند که بیشتر به سراغ رنگ‌های خنثی می‌روند. از این رو، شاید بتوان گفت با انتخاب رنگ بژ، بهترین و مناسب‌ترین کار را کرده‌اید. شما می‌توانید با انتخاب زمینه دیوارها، کف اتاق‌ها و حتی مبلمان، تنها المان‌های جزئی و کوچک محیط را به رنگ‌های دیگر انتخاب کنید و با این کار، یک دکوراسیون شیک و خاص به سبک مینیمال داشته باشید.

اغلب زوج‌های جوانی که اخیرا به خانه مشترک‌شان راهی می‌شوند، به سراغ این قبیل سبک‌های ساده و مدرن می‌روند و از همین رو، شاید بهتر باشد با شناسایی تاثیر رنگ‌های خنثی نظیر بژ در سبک‌های دکوراسیون مدرن و مینیمال، بیشتر از این قبیل رنگ‌ها بهره بجویند.

رنگ بژ

نمود بیشتر جزئیات در کنار رنگ بژ

همان طور که اشاره شد، بژ یکی از رنگ‌های خنثی است. با توجه به این موضوع، بعید نیست بگوییم در صورت استفاده از این رنگ، جزئیات دیگر که در دکوراسیون داخلی خانه شما وجود دارند بیشتر به چشم خواهند آمد. وقتی سرویس مبلمان و دیوارها و کفپوش‌های خانه شما، یا به عبارتی، در حالت کلی زمینه دکوراسیون شما به بژ انتخاب می‌شود، پرده‌هایی که به رنگی غیر از این رنگ کار شده‌اند بیشتر خودشان را نشان خواهند داد. یا گلدانی که روی عسلی بژ رنگ‌تان قرار داده‌اید و پر کرده‌اید از گل‌های ارغوانی، سفید و صورتی با برگ‌های سبز با وجود این رنگ خنثی نمود بیشتری پیدا خواهد کرد.

ست کردن بژ با سایر رنگ‌ها

نکته بسیار مهم در مورد استفاده از بژ در دکوراسیون داخلی، راحتی ست کردن آن با بسیاری از رنگ‌ها است. اگر دوست دارید رنگ‌های روشن نظیر شیری، صدفی، کرم و قهوه‌ای و طلایی را استفاده کنید، باید بگوییم که آدرس را درست آمده‌اید. این رنگ‌ها، به نوعی هم خانواده رنگ بژ هستند و از این سنخیت زیادی با آن دارند و به راحتی با این رنگ ست می‌شوند.

اگر مشتاق استفاده از رنگ‌های تیره هستید، باز هم خطا نرفته‌اید. به چند مثال ساده زیر دقت کنید:

  • ست کردن رنگ بژ با خانواده سبز

رنگ سبز، به ویژه زمانی که رگه‌هایی از یشمی و لجنی داشته باشد، گزینه بسیار خوبی برای ست شدن با بژ است. برای این منظور، بهتر است همانند سایر دکوراسیون‌ها و رنگ‌ها، بژ خنثی را به عنوان زمینه کار کنید و سبز را در عناصر و المان‌های دکوراتیو جانبی استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید همانند تصویر زیر، در دکوراسیونی با زمینه بژ، از سرویس مبلمانی به رنگ سبز بهره ببرید.

  • ست کردن رنگ بژ با خانواده آبی

خانواده آبی نیز جزو رنگ‌هایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. اگر دوست دارید از این خانواده در دکوراسیون داخلی منزل‌تان استفاده کنید، باز هم بژ، زمینه ایده‌الی برای فضای مورد نظرتان خواهد بود. تناسب آبی و فیروزه‌ای با بژ بسیار دیدنی است و می‌تواند فضایی لوکس و مجلل برای منزل شما رقم بزند.

رنگ بژ
  • ست کردن بژ با رنگ‌های گرم

رنگ‌های گرم نظیر قرمز، نارنجی و رنگ‌هایی متمایل به بنفش و صورتی نیز این امکان را دارند تا در کنار بژ، فضای فوق‌العاده برای محیط خانه شما رقم بزنند. برای این منظور هم بهتر است زمینه را بژ کار کرده و المان‌های دیگر را رنگی انتخاب کنید. کافی است برای اثبات این ادعا، یک کاناپه ساده به رنگ بژ داشته باشید با کوسن‌هایی با رنگ‌های گرم…

  • ست کردن بژ با رنگ‌های تیره و مشکی

مشکی، یکی از رنگ‌هایی است که یکی دو سال است به شدت در دکوراسیون داخلی ریشه دوانده است. اگر مشتاق استفاده از این رنگ در دکوراسیون داخلی هستید، باید عرض کنیم که دست شما برای ست کردن این رنگ و بژ باز است. چه زمینه مشکی باشد و المان‌های بژ و چه برعکس آن‌، تلفیق این دو رنگ در کنار هم نتیجه‌ای وصف نشدنی در پی خواهد داشت. مخصوصا اگر بخواهید آن را در آشپزخانه خود اجرا کنید.

شرکت لند اسکیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا