دکوراسیون

رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی

تا حالا روز ولنتاین به خرید رفته‌اید؟ عروسک‌های قرمز، جعبه‌هایی به شکل قلب و دکوراسیون‌هایی هیجان‌انگیز که شور و شوق عشق را تداعی می‌کنند همه جا هستند. یا به این فکر کردید که چرا در لوگوی شرکت‌هایی مثل پپسی و کوکاکولا قرمز، رنگ غالب است؟ زمانی که قصد دارید حرارت و گرمی را نشان دهید از چه تصویری استفاده ‌می‌کنید: آتش و خورشید. اگر بخواهید عصبانیت کسی را توصیف کنید آنرا به شکل گلوله‌ای از آتش نشان می‌دهید. وقتی در حال پخت غذا هستید و می‌خواهید آب و رنگی به آن بدهید چاشنی آن زعفران ناب قائنات است.

قرمز برای همه ما نمادی از انرژی، حرارت، گرما، قدرت، عشق، هیجان و عصبانیت است که آدرنالین خون را بالا می‌برد و به قول معروف باعث می‌شود که فشارمان بالا رفته و آمپر بچسبانیم. حالا فرض کنید که این رنگ آتشین را در بخشی از وسایل اتاق یا دکوراسیون استفاده کنیم، آن وقت خانه‌ای خواهیم داشت که می‌توان سرزندگی و اشتیاق را در آن دید. البته سعی کنید قرمز را به عنوان رنگ اصلی بکار نبرید زیرا همه جنبه این حجم از هیجان را ندارند.

حالا اگر آن‌قدر جسور هستید که بخواهید یک قاشق رنگ قرمز به فضای اطرافتان اضافه کنید با ما همراه باشید.

ایده‌های استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون و چیدمان خانه

همه ما در یک چیز تفاهم داریم و آن هم این است که خانه مادربزرگ‌ها جای مورد علاقه ماست که هر وقت دلمان بگیرد می‌دانیم آنجا حال دلمان خوش می‌شود. حتما شما هم وقتی خسته‌اید و روی فرش قرمز دراز می‌کشید، متکای قرمز رنگ با روکش سفید زیر سرتان جای می‌گیرد.

قرمز رنگی است که به سبک سنتی خانه ما ایرانی‌ها بسیار نزدیک است؛ بطوری که می‌توان طرح‌های اسلیمی و جذابی در فرش‌ها، تابلوهای هنری یا آجرها از آن دید. طراحی‌هایی که به خانه‌مان کاراکتر و سبک زندگی ایرانی را اضافه می‌کنند و استفاده به جا از آنها می‌تواند جذابیت خانه‌مان را چندین برابر کند.

رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی

گاهی اوقات تنها اضافه کردن وسیله‌ای قرمز می‌تواند حال و هوای دیگری به اتاقمان بدهد مانند گلدانی قرمز میان سایر گلدان‌ها، رنگ‌آمیزی یکی از شلف‌ها و یک کوسن سرخابی. اگر می‌خواهید روح اتاقتان را تازه کنید این ترفند مناسب شماست.

نقاشی یکی از دیوارها به رنگ قرمز هم انتخاب جسورانه‌ای است اما باید خیلی مراقب باشید که از حد مجاز خارج نشوید! اگر همه دیوارها را قرمز کردید حتما برای بقیه دکور خانه رنگی خنثی داشته باشید.

نکاتی برای دکوراسیون منزل با استفاده از طرح رنگی گرم

  • رنگ‌های گرم ما را به یاد خورشید، خاک، گرما و آتش می‌اندازند و با توحه به این که به اتاق «هویت» می‌بخشند، برای اتاق‌های بی‌روح عالی هستند. همچنین می‌توانید آن‌ها را با رنگ‌های خنثی ترکیب کرده و به اتاق انرژی بدهید.
  • رنگ‌های گرم طوری هستند که به نظر می‌رسد دیوارها یا اجسام را کمی جلوتر می‌آورند و فضا را کوچک‌تر می‌کنند؛ به همین خاطر با استفاده از آن‌ها می‌توانید اتاق‌های بزرگ را دنج‌تر و صمیمی‌تر کنید. همچنین اتاق‌های تاریک با رنگ‌های گرم روشن‌تر و گرم‌تر به نظر می‌رسند.
  • از آنجایی که رنگ‌های گرم انرژی زیادی به محیط می‌بخشند، استفاده از آن‌ها به عنوان رنگ اصلی اتاق خواب، سالن غذاخوری یا مکان‌هایی که به آرامش نیاز دارند ایده جالبی نیست.
  • رنگ‌های گرم معمولاً با استایل های سنتی خیلی جور در می‌آیند. بنابراین آن دسته از شما که چنین خانه‌هایی دارید می‌توانید از طیف رنگ‌های گرم کمرنگ و کدر به عنوان رنگ اصلی خانه‌تان استفاده کنید.
  • اگر در طرح رنگی خانه‌تان خیلی از رنگ گرم استفاده کرده باشید، می‌توانید با اضافه کردن یکی دو تا رنگ سرد در آن تعادل ایجاد کنیم. بهترین روش این است که رنگ‌های مکمل یا درواقع آن‌هایی استفاده کنید که در چرخ رنگ درست روبروی رنگ موردنظرتان قرار دارند. مثلاً برای متعادل کردن رنگ زرد باید از ارغوانی ملیح یا بنفش پررنگ استفاده کنید.
  • درست است که رنگ‌های گرم به خانه‌‌تان انرژی می‌دهند اما برای آن دسته از افرادی که شخصیت‌های درون‌گرا، آرام و غمگینی دارند، این رنگ‌ها گزینه مناسبی به حساب نمی‌آیند. آن دسته از شما که چنین شخصیت‌هایی دارید باید رنگ‌های گرم را به عنوان رنگ فرعی انتخاب کنید و در عوض رنگ غالب خانه را از میان رنگ‌های سرد انتخاب کنید.
  • سفید، سیاه، خاکستری و دیگر رنگ‌های خنثی برای ترکیب با طرح رنگی گرم گزینه‌های خوبی هستند و نسبت به ته‌رنگی که دارند ممکن است گرم یا سرد به نظر برسند. یک رنگ خنثی با ته‌رنگ گرم برای رنگ دیوار عالی است و به طیف‌های سردتر مانند آبی، سبز یا قرمز کمرنگ تعادل می‌بخشد.
  • رنگدانه‌های نقاشی بسیار متنوع و پیچیده هستند؛ به همین خاطر ممکن است وقتی آن‌ها را می‌خرید و به خانه می‌آورید نسبت به فروشگاه طور دیگری به نظرمان بیاید. تابلوهایی که ته‎رنگ زرد یا کدر دارند معمولاً رنگشان گرم است اما بهتر است قبل از خریدن آن یک نمونه از فروشنده بگیرید و آن را روی دیوار خانه تست کنید تا مطمئن شوید برای آنجا مناسب است.
رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی

یادتان باشد که «قوانین» در انتخاب رنگ دکوراسیون فقط شما را راهنمایی می‌کنند ولی نباید فقط به آن‌ها اکتفا کرد؛ همیشه بهتر است موارد دیگری مانند فضای خانه یا نورپردازی ان را هم در نظر بگیرید.

شرکت لند اسکیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا