محوطه سازی

انتخاب گلدان برای احداث باغ گیاهی

انواع مختلفی از ظروف وجود دارند که برای کار باغبانی مناسب هستند.ظروف میتوانند به یک نقطه کانونی در یک منطقه باغی بزرگ تبدیل شوند یا برای نگهداری گیاهانی که از مقاومت کمتری در منطقه شما برخوردار هستند استفاده شوند. ایده های مختلف برای ظروف را مشاهده کنید و بر اساس آن ها متوجه شوید که یک گلدان خوب باید دارای چه ویژگی هایی باشد.

چه گلدانی بهتر کار می کنند؟

یک ظرف خوب میتواند از چیزهای مختلفی درست شده باشد.حتما نیاز نیست که شما برای تهیه ظروف هزینه پرداخت کنید گاهی با یک ظرف قابل بازیافت همانند یک بطری یا …  می توانید یک محفظه خوب برای نگهداری گیاه خود تهیه کنید.اساس انتخاب ظرف این است که چه نوع گیاهی را میخواهید پرورش دهید.به عمق ریشه،اندازه گیاه کامل و نیاز آبیاری دقت کنید. هیچ محدودیتی درمورد سایز ظروف برای استفاده وجود ندارد، اما مطمئن شوید ظرف مورد انتخاب شما برای گیاهان انتخابی به اندازه کافی بزرگ است و گیاهان در آن دچار مشکل نخواهند شد.  یک ظرف باید برای ریشه گیاهی که میخواهید پرورش دهید به اندازه کافی عمیق باشد. اگر این نکته در انتخاب گلدان رعایت نشود با رشد گیاه و پر شدن فضای گلدان در آبیاری دچار مشکل خواهید شد در نتیجه به این مرحله توجه کافی را داشته باشید.

موادی که گلدان از آن ساخته شده دارای اهمیت خاص خود است. .بعضی ظروف تخلخل بیشتری دارند بدین معنا که شما باید به گیاهی که نیاز رطوبتی بیشتر دارد به صورت مرتب و کافی آب دهید تا فرایند هیدراته شدن به صورت مناسب برای گیاه شما اتفاق بیافتد.  گاهی ظرف باید زهکشی مناسبی داشته باشد.این از غرقابی شدن فضا و پوسیدگی ریشه ها جلوگیری می کند. گاهی اوقات زهکشی در گلدان از زمانی که آن را تهیه می کنید ایجاد شده است اما اگر این چنین نبود شما میتوانید خودتان با استفاده از ابزار سوراخ های مورد نیاز را ایجاد کنید.

بهترین مواد برای ظروف

برخی از مواد همچون، بتن، خاک رس( قرمز مایل به قهوه ای ) چوب ، پلاستیک برای گلدان های یک باغ به صورت رایج مورد استفاده قرار می گیرند. اگر شما از چوب استفده می کنید مطمئن شوید که می توانید فشار وارده بر گیاهان خوراکی را کنترل کنید. در واقع برخی از گلدان ها باعث می شوند مواد شیمیایی وارد خاک شود و این مواد توسط گیاه جذب می شود در نتیجه شما باید در رابطه با گیاهان خوراکی به این مساله توجه کافی داشته باشید.

چرا یک گلدان ؟

یک ظرف به چند دلیل میتواند بیشتر از یک باغبانی معمولی مزیت داشته باشد. اولا نگهداری گیاه در ظروف باعث می شود که گیاه شما نیازمند نگهداری ساده تر و کمتری باشد. دوما شما می توانید ظرف را برای مدت ها مورد استفاده قرار بدهید و در صورت ناکارآمد شدن می توانید آن را بازیافت کنید. سوما استفاده از ظروف باعث می شود که شما امکان انتقال و جابه جایی گیاه خود را داشته باشید به عنوان مثال اگر شما بخواهید مکان زندگی خود را جابه جا کنید می توانید گلدان هایتان را با خود ببرید. چهارما ظروف به شما این امکان را می دهد که بتوانید مکان گیاه را تغییر دهید و برای گیاه شرایط نوری بهتری را فراهم کنید. در نهایت ظروف به شما امکان این را می دهد که بتوانید سلایق شخصیتان را به راحتی بر روی آن پیاده کنید. در آخر شما باید با توجه به سبک باغی که انتخاب می کنید به این نتیجه برسید که آیا ظروف برای شما مناسب هستند یا باید از مواد دیگری برای احداث باغ استفاده کنید.

شرکت محوطه سازی مهندس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا