فروشگاه ساختمان

انواع درب و پنجره دو جداره

درب و پنجره دو‌جداره با پیشرفت معماری ساختمآن‌ها، از ابزار مورد استفاده در ساخت خانه‌های جدید هستند. این نوع درب و پنجره‌ها با مزایای زیادی که دارند تحول بزرگی در زمینه در و پنجره به وجود آورده اند. انواع مختلف دو جداره با کیفیت و قیمت‌های مختلف در بازار وجود دارند و خرید بهترین نوع آن‌ها کار ساده ای نیست و باید خصوصیاتی خاص داشته باشند تا انتخاب مناسبی باشند. با ما همراه باشید.

 چرا از درب و پنجره دو جداره استفاده کنیم؟

استفاده از شیشه‌های دو جداره به دلیل حفظ انرژی حرارتی و برودتی و کاهش آلودگی صوتی در پنجره ساختمان بیمارستان‌ها، کتابخانه‌ها، موزه‌ها و ساختمان‌های حاشیه خیابآن‌های پر تردد کاربرد وسیع دارند. شیشه دو جداره ویژگی‌های خاصی دارند که کاربرد آن‌ها را در خانه‌های امروز ضروری می‌کند.

درب و پنجره‌های دو جداره عایق صوتی هستند. این روزها آلودگی صوتی به معضلی برای شهرنشینان تبدیل شده است و خانه تنها مأمنی است که ساکنان در آن به دنبال آرامش می‌گردند. شیشه دو جداره به علت این که عایق صوتی هستند مانع از نفوذ سر و صدا به منزل می‌شود.

این پنجره‌ها عایق حرارتی هستند. این درب و پنجره‌ها به خاطر پروفیل‌هایی که در آن استفاده می‌شود؛ همچنین عایق بندی و قالب بندی مناسب، از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند و هزینه‌ها را کاهش می‌دهند.

درب‌و‌پنجره دو جداره عایق گرد و غبار هستند و به دلیل ساختار خاص آن‌ها از نفوذ گرد و غبار به خانه جلوگیری می‌شود.

عدم نیاز به رنگ آمیزی و سهولت در نظافت، عدم اشتعال به دلیل وجود مواد غیر قابل اشتعال در نوع یو پی وی سی، عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید، مقاوم در برابر خوردگی و پوسیدگی و کاهش هزینه تأسیسات ساختمان، از دیگر ویژگی‌های خاص این پنجره‌هاست.

انواع درب و پنجره دو جداره بر اساس نوع پروفیل

پروفیلی که در ساخت پنجره دوجداره به کار می‌رود یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید به آن توجه کرد. معمولاً در مصارف مختلف به پروفیل‌هایی با خصوصیات و ویژگی‌های مختلف نیز نیاز است. درب‌و‌پنجره دو جداره از نظر جنس پروفیل به سه دسته اصلی UPVC،  آلومینیومی‌ و  چوبی دسته بندی می‌شود.

درب و پنجره دو جداره UPVC

در این نوع درب و پنجره، پروفیل‌های UPVC در سایزهای مورد نظر برش داده می‌شود و پس از انداختن گالوانیزه مخصوص در داخل پروفیل با ضخامت ۱/۵ میلی متر و بصورت سرتاسری، کنج‌ها پنجره توسط دستگاه جوش، به یکدیگر جوش داده می‌شود. سپس در قسمت‌های بازشو یراق آلات مخصوص نصب می‌گردد. ویژگی خاص این نوع دو جداره، استفاده از گالوانیزه‌های U شکل در داخل پنجره است که سبب استحکام پنجره دو جداره می‌شود.

درب و پنجره دو‌جداره upvc در انواع مختلف لولایی، کشویی، فولکس واگنی و آکاردئونی تولید می‌شود.

درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

درب و پنجره‌های دو جداره آلومینیومی در دو نوع ترمال بریک و معمولی تولید می‌شود. در مدل آلومینیوم ترمال بریک، یک تیغه عایق از جنس پلی آمید در بین مقطع پروفیل قرار داده می‌شود به طوری که اتصال پروفیل سمت بیرون و سمت داخل توسط این تیغه عایق قطع می‌گردد و پروفیل‌ها از دو طرف به این تیغه وصل می‌شوند. بدین صورت پروفیل آلومینیوم به شکل ترمال بریک در می‌آید که کاملاً عایق می‌شود. درب و پنجره آلومینیومی‌ تنوع رنگ و اشکال مختلفی دارد.

درب و پنجره دو جداره چوبی

پروفیل‌های چوبی در برابر سرما و گرما عایق هستند ولی هزینه آن‌ها بسیار بالاست به همین دلیل کمتر از انواع دیگر استفاده می‌شوند. این نوع درب و پنجره در معماری سنتی کارایی بالایی دارد.

انواع درب و پنجره دو جداره بر اساس جنس شیشه

درب و پنجره دوجداره بر اساس جنس شیشه و کاربرد هم به چند گروه دسته بندی می‌شوند.

درب پنجره دو جداره با شیشه ساده از دو جداره شیشه فلوت ساده تشکیل شده است.

درب پنجره دو جداره با شیشه رنگی از یک جداره رنگی و یک جداره ساده تشکیل شده است.

درب پنجره دو جداره با شیشه رفلکس از یک جداره ساده و یک جداره شیشه رفلکس ساخته می‌شود که جداره شیشه رفلکس باید به طرف بیرون قرار گیرد. شیشه‌های رفلکس از عبور نور شدید خورشید به شدت جلوگیری می‌کنند ولی ایراد آن‌ها این است که داخل ساختمان را تاریک کرده و در شب داخل ساختمان نمایان است.

درب پنجره دو جداره با شیشه سکوریت برای محل‌های پرخطر و پر تردد در نظر گرفته می‌شود. شیشه سکوریت در هنگام شکستن کاملاً خرد شده و باعث ایجاد تیکه‌های بزرگ و خطرناک شیشه نمی‌گردد.

درب پنجره دو جداره با شیشه لمینت از دو جداره شیشه ساده به ضخامت ۳ میلی متر و یک لایه رزین در وسط آن‌ها تشکیل شده است. شیشه لمینت در موقع برخورد مانع سخت به آن‌ها خرد نشده و تنها ترک بر می‌دارد.

نکات مهم در انتخاب درب و پنجره دوجداره

  • استحکام درب و پنجره‌های دو جداره توسط تقویت کننده گالوانیزه داخل پروفیل تأمین می‌شود. البته این مورد کمی‌تخصصی است و بهتر است برای انتخاب خوب از متخصص این امر کمک بگیرید.
  • نوار درزبندی در کیفیت و قیمت تأثیر می‌گذارد. این نوارها باید مقاوم بوده و در برابر باز و بسته شدن مکرر دوام بیاورند. استفاده از انواع نامرغوب درزبند که عمر کوتاهی دارند، سبب می‌شود که خصوصیات خاص خود را در زمینه عایق بودن، از دست بدهد.
  • کیفیت یراق آلات کاربردی در پنجره دو جداره به نوع طراحی پنجره و اندازه آن بستگی دارد. برای این مورد هم از مشورت متخصصان استفاده کنید.
  • یکی از مهم ترین فاکتورهای مؤثر بر کیفیت و قیمت درب و پنجره دوجداره، شیشه آن است. ضخامت دو شیشه در این نوع درب و پنجره‌ها با هم متفاوت است. چون در این حالت اثر عایق صوتی بودن آن بیشتر خواهد بود.
  • برای افزایش کیفیت شیشه دوجداره ابتدا آن را خلأ سازی می‌کنند و سپس میان آن یک نوع گاز مخصوص تزریق می‌کنند. اگر این خلأ سازی انجام نشود کیفیت پایین می‌آید.
  • استفاده از چسب مرغوب پلی سولفات در شیشه درب و پنجره دوجداره ایده ال، راه‌های نفوذ کاملاً بسته شوند.
  • درب و پنجره دوجداره به خصوص در مناطق شرجی و پرباران حتماً باید رطوبت گیر داشته باشند در غیر این صورت مرغوبیت و کارایی خود را از دست می‌دهند.
  • طراحی دو جداره هم باید متناسب با معماری ساختمان باشد. برای کاهش هزینه‌ها از طرح‌های نامناسب نباید استفاده کرد.
  • برندهای بسیاری در بازار وجود دارد که مطرح ترین آن‌ها وین تک، هافمن، درب پنجره دو جداره ویستا بست، سیندژ، پلاس پن و ماژول هستند.

شرکت لند اسکیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا