فروشگاه ساختمان

بهترین پنجره دو جداره و راهنمای آن

پنجره‌های دوجداره از دو پانل شیشه‌ای ساخته‌ شده‌اند که به فاصله‌ی ۶ تا ۱۸ میلی‌‌متر در کنار هم قرار گرفته‌ و تشکیل یک پنجره‌ی عایق را داده‌اند. فضای خالی مابین این دو شیشه اغلب از یک گاز عایق همانند آرگون پر می‌شود. در این مقاله ما بهترین پنجره دو جداره و راهنمای انتخاب بهترین پروفیل UPVC را برای شما به طور کامل توضیح دهیم.

بهترین پنجره دو جداره و راهنمای انتخاب بهترین برند پروفیل UPVC

پنجره‌های دوجداره از دو پانل شیشه‌ای ساخته‌ شده‌اند که به فاصله‌ی ۶ تا ۱۸ میلی‌‌متر در کنار هم قرار گرفته‌ و تشکیل یک پنجره عایق را داده‌اند. فضای خالی مابین این دو شیشه اغلب از یک گاز عایق همانند آرگون پر می‌شود.
استفاده از ۲ پانل شیشه‌ای و هم‌چنین فضای توخالی مابین آن‌ها، قدرت عایق‌بندی پنجره را افزایش داده و در نتیجه باعث کاهش خروج گرمای هوا به بیرون در زمستان و کاهش نفوذ نور آزاردهنده در تابستان می‌شود.

به طور متوسط حدود ۲۱ تا ۳۱ درصد از گرمای یک خانه توسط پنجره‌های تک‌جداره به بیرون نفوذ می‌کند. با دوجداره کردن پنجره‌ها، گرمای کمتری به بیرون نفوذ کرده و در نهایت نیز به سیستم‌های گرمایشی کمتری نیاز خواهید داشت.
پنجره‌های دوجداره از ورود و خروج امواج صوتی نیز جلوگیری می‌کنند. کاهش نویز برای افرادی که در مناطق شهری زندگی می‌کنند، راحتی بیشتری فراهم می‌کند. ‌هم‌چنین، افزایش ایمنی و امنیت خانه‌ها از دیگر مزایای پنجره‌های دوجداره است. طبیعتا شکستن دو شیشه سخت‌تر از پنجره‌های تک‌جداره با یک شیشه است.

بهترین پنجره دو جداره از لحاظ ماده‌ی سازنده

در متون بالا با پنجره دو جداره آشنا شدید، می‌توانیم یک مرحله جلوتر رفته و در مورد جنس پروفیل این پنجره‌ها صحبت کنیم. شما ۳ گزینه برای انتخاب خواهید داشت: چوب، آلومینیوم و UPVC، که هر یک از این مواد نکات مثبت و منفی مخصوص به خود را دارند.

  • پنجره های دوجداره ساخته شده از چوب

از ویژگی‌های مثبت چوب می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • چوب طبیعی به نظر می‌رسد.
  • تقریبا با هر سایه و رنگی می‌توان آن را رنگ‌آمیزی کرد.
  • چوب به خودی خود یک ماده عایق مناسب برای ساخت یک پنجره یا در است. می‌توانید از چوب نرم یا سخت استفاده کنید.
  • چوب نرم اغلب قیمت ارزان تری دارد و شما می‌توانید به راحتی آن را تهیه کنید.
  • اما باید در نظر داشته باشید که چوب نیاز به مراقبت زیادی دارد و احتمال متورم شدن و پوسیدگی در آن بسیار بالاست.
  • پنجره های دوجداره آلومینیومی

این مدل از پنجره های دو جداره مدت زمان زیادی سالم باقی می‌ماند، می‌توانید پنجره‌های آلومینیومی را در هر رنگی خریداری کنید. نسخه‌های مدرن آن در مقابل انرژی مقاوم‌تر هستند. همچنین آلومینیوم ماده‌ بسیار سبکی است، اما باید در نظر بگیرید که در برخی از شرایط ممکن است به سرعت با تغییر رنگ و زنگ زدن همراه شود. به همین سبب چندان محبوب نیست، از همین رو، قیمت مناسبی دارد.

  • پنجره های دو جداره UPVC

محبوب‌ترین ماده سازنده پنجره‌های دوجداره UPVC است، ماده‌ای که بسیار سبک بوده و به رنگ‌های مختلفی موجود است.
پنجره‌های دوجداره یوپی‌وی‌سی در مقابل پوسیدگی، گرما و سروصدا مقاومند و نیاز چندانی به نگهداری و مراقبت ندارند، همچنین به راحتی با مواد شوینده قابل شست‌وشو و تمیز کردن هستند.
این پنجره‌ها از ماندگاری بالایی برخوردار هستند و علاوه بر آن با گالوانیزه تقویت شده‌اند و می‌توانند در برابر شرایط نامطلوب مقاومت کنند.

بهترین پنجره دو جداره: انواع مدل‌های پنجره‌های UPVC

در سال‌های اخیر روند استفاده از پنجره‌های UPVC رو به افزایش بوده است.  پنجره‌ها ترکیبی از مدرنیته و دوام را همراه آورده‌اند.
پنجره‌های UPVC در اشکال و طرح‌های مختلفی ساخته می‌شوند. در این بخش به معرفی ۳ مدل محبوب در پنجره‌های UPVC می‌پردازیم.

  • پنجره‌های یوپی‌وی‌سی کشویی

پنجره‌های کشویی به صورت افقی باز می‌شوند. سیستم تهویه و روشنایی در این نوع از پنجره‌ها به خوبی کار می‌کند. این نوع از پنجره‌ها از نظر انرژی نیز کارآمد هستند، چرا که هوا را از داخل به خارج و برعکس مسدود می‌کنند. پنجره‌های کشویی در صرفه‌جویی فضا نیز موثر عمل می‌کنند.

  • پنجره‌های یوپی‌وی‌سی فرانسوی

در پنجره‌های فرانسوی یا دولنگه پنجره به صورت همزمان و به تنهایی قابلیت باز شدن دارند. آن‌ها معمولا از نورپردازی قدرتمندی برخوردار هستند و فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند. علاوه بر آن، به دلیل وجود نداشتن ستون در بین دولنگه می توان به‌راحتی اقدام به جابجا نمودن وسایل از بین دو لنگه نمود.

  • پنجره‌های یوپی‌وی‌سی دو حالتهپنجره upvc دو حالته در دو حالت مختلف قابلیت بازشدن دارد. این پنجره ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند تا بتوانند در برابر انواع فشارهای طبیعی مانند باد، طوفان، گرد و غبار و انواع آلودگی های صوتی و گرد و خاک مقاومت بسیار بالایی از خود نشان بدهند.

البته پنجره‌های یوپی‌وی‌سی مدل‌های دیگری نیز دارند که در این مقاله فرصت بحث در مورد آن‌ها نیست.

کیفیت بهترین پنجره دو جداره و درهای UPVC را چطور تعیین کنیم؟

پاسخ به این سوال کاملا فنی است و اکثر افراد نیز پاسخ دقیقی برای این ندارند. از همین رو، در اکثر موارد براساس برندهای سازنده مورد قضاوت قرار می‌گیرند. اما آیا این روش صحیحی برای نشان دادن کیفیت این پنجره‌ها است؟
ما تصمیم گرفته‌ایم تا این پنجره‌ها را براساس نوع پروفیل، برند سازنده، ضخامت پروفیل، فرآیند ساخت و مراحل نصب و میزان پایداری رنگ بررسی کنیم.
بسیاری از پنجره‌های UPVC موجود در بازار دارای کیفیت پایینی هستند و اغلب مشکلات رایجی هم‌چون محو شدن رنگ، ترک‌خوردگی جوش و ترک‌خوردگی پروفیل دارند. بنابراین، لازم است که خریداران قبل از خرید از ویژگی‌های پنجره‌ای که خریداری می کنند آگاه باشند.

  • وزن پروفیل

قبل از هر چیزی باید به وزن پروفیل توجه کنید. هر چه وزن پروفیل شما بیشتر باشد، نشان‌دهنده ضخامت و تعداد لایه‌ها در پروفیل است و هر اندازه که ضخامت بیشتر باشد، استقامت پنجره بیشتر خواهد بود.

  • کانال‌های پروفیل

به هنگام خرید پنجره دوجداره حتما از تعداد کانال‌های پروفیل اطلاع داشته باشید، هر چه تعداد کانال‌های پروفیل بیشتر باشد، استقامت پروفیل نیز بیشتر خواهد بود.
سطح پروفیل: اگر سطح پروفیل شما صاف و بدون خط و خش باشد، می‌توانید مطمئن شوید که پروفیل باکیفیتی را خریداری کرده‌اید.

  • توجه به نحوه عایق‌بندی و نوع نصب لاستیک‌های پنجره

لاستیک‌ها اصلی‌ترین محافظ برای ورود سر و صدا و گرد و غبار هستند، بنابراین ضروری است که در انتخاب آن دقت شود. اگر لاستیک پنجره بعد از ساخت و به صورت دستی نصب شود، جای نگرانی نیست، چون حتی اگر از لاستیک بی‌کیفیتی استفاده شود، به راحتی می‌توان آن را تغییر داد.
اما اگر لاستیک توسط دستگاه اضافه شود، قابل تعویض نیست و در صورت خرابی امکان تعمیر وجود دارد.

  • دارا بودن استاندارد جهانی بهترین پنجره دو جداره

موسساتی در سراسر جهان وجود دارند که به کیفیت محصولات مختلف را براساس برخی عوامل بررسی می‌کنند. برای پنجره‌های دوجداره نیز چنین موسساتی وجود دارند. به هنگام خرید پنجره دو جداره مطمئن باشید که پنجره شما از سازمان‌های کیفیت‌سنجی دنیا ضمانتنامه استاندارد دریافت کرده باشند.

  • توجه به یراق‌آلات و چگونگی نصب پنجره

به ابزارآلات فلزی که با ذوب کردن فلز و شکل دادن با قالب ساخته شده و آب‌کاری می‌شوند “یراق” گفته می‌شود. این فلزات یکی از مهم‌ترین قسمت‌های پنجره هستند. از این جمله می‌توان به دستگیره، ریل، جک و لولا اشاره کرد.

  • برند بهترین پنجره دو جداره موجود در ایران 

پنجره‌های دوجداره در کشور ما نیز، طی سال‌های گذشته محبوبیت بالایی پیدا کردند. از جمله‌ مارک‌های محبوب پنجره‌های دو جداره در ایران می‌توان به ویستابست، وین‌تک و هافمن اشاره کرد.
هر کدام از این برندها محصولات مختلفی با کیفیت‌های متنوعی ارائه می دهند و هر کدام معایب و مزایای مخصوص به خود را دارند. با بررسی فاکتورهای مطرح شده در بخش قبلی می‌توانید مناسب‌ترین پنجره را براساس شرایط اتاق خود انتخاب و خریداری نمایید.

با شرکت محوطه سازی به روز باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا