دکوراسیون

انواع دیوارپوش منزل جدید

در سال‌های اخیر فناوری ساخت و ساز با پیشرفت‌های فراوانی روبرو بوده و این مسئله باعث شده تا به جای استفاده از مصالح سنتی از مصالح جدیدی استفاده شود که علاوه بر نصب راحت، زیبایی بیشتری هم دارند. در طراحی دکوراسیون داخلی، دیوارپوشها نقش مهمی ایفا می‌کنند. غیر از رنگ و کاغذ دیواری که از انواع رایج پوشش دیوار هستند، امروزه دیوارپوش های جدید به طور گسترده‌ای مورد استفاده هستند، مواردی مثل پی وی سی، سنگ، چوب، و شیشه.

آشنا شدن با این مدلها کمک بزرگی به انتخاب دیزاین و دکوراسیون می‌کنند و در نهایت باعث زیباسازی بخش های مختلف منزل می‌شوند بطوری که حتی شکل پوشش بین کابینتی در آشپزخانه را متحول خواهند کرد.

نسل جدید دیوار پوش

دیوارپوش های جدید چرمی

دیوارپوشهای چرمی از مدل‌های لوکس دیوار پوش‌ها است که در تنوع بسیار بالا و به صورت رولی، پنلی و تایل تولید می‌شوند. معمولاً این دیوارپوشها در دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک، برای تزیین سطوح کوچک به کار می‌رود. مثل دیوار پشت تلویزیون، دیوار شومینه، بالای تخت در اتاق خواب و …

انواع دیوارپوش چرمی رولی برای سطوح بالا به کار می‌رود؛ اما در هنگام استفاده از تایل یا پنل، نصب توسط پیچ و رول پلاک انجام می‌گیرد.

دیوارپوش های جدید آلومینیومی

دیوارپوش های جدید آلومینیومی تنوع بالایی دارند و به سادگی نصب می‌شوند؛ به همین دلیل مورد علاقه دکوراتورها است. این دیوارپوشها پشتشان چسب دارد و به راحتی و بدون نیاز به تجهیزات جنبی دیگر روی دیوار نصب می‌شوند.

دیوارپوش های جدید کامپوزیت

کامپوزیت ترکیبی از مواد مختلف است که در بسیاری از صنایع به‌خصوص در ساختمان سازی کاربرد دارد. دیوارپوش های کامپوزیت پنل‌هایی با ابعاد مشخص هستند که در کنار هم روی دیوارها نصب می‌شوند. انواع کامپوزیت طرح چوب، طرح سنگ، طرح آجر، طرح سنگ و چوب، آجر و آنتیک، دیوار پوش کامپوزیت مدرن و دیوار پوش جدید کامپوزیت با پوشش خش‌دار، از انواع دیوارپوش های جدید کامپوزیتی پرطرفدار هستند.

دیوارپوش کامپوزیت روی هر دیواری به راحتی نصب می‌شوند. از آن‌ها در در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، دکوراسیون اداری، طراحی داخلی مطب، طراحی داخلی رستوران و یا حتی طراحی داخلی شرکت استفاده می‌شود. می‌توانید این نوع از دیوارپوش ها را با طرح سنگ یا آجر را برای دیوار پشت تلویزیون و یا طرح چوب برای دیوار پشت تختخواب در اتاق مستر استفاده کنید.

از مزیت‌های دیوار پوش کامپوزیتی می‌توان به وزن سبک‌، زیبایی بصری و حس طبیعی بودن، مقاومت بالا در برابر خوردگی و ضربه، عایق حرارت و صوت، قابلیت تعویض و جابجا نمودن پنل‌ها اشاره کرد.

دیوارپوش های جدید سنگی

انواع دیوارپوش سنگی

دیوارپوش های جدید سنگی از انواعی است که در ساخت آن از سنگ آنتیک استفاده می‌شود. با توجه به تنوع این نوع سنگ‌ها می‌توان از این طرحی متناسب با هر دکوراسیونی استفاده کرد. دیوارپوش سنگی بر روی هر دیواری مثل گچی، سیمانی، سرامیکی و … به راحتی نصب می‌شود.

دیوارپوش های جدید شیشه‌ای

نسل جدیدی از دیوارپوشها نوع شیشه‌ای آن است که در ساختمان سازی طرفداران زیادی دارد. این دیوار پوش جدید با داشتن تنوع بالای رنگ، طرح و اندازه؛ هر کسی با هر سلیقه‌ای را شیفته زیبایی خود می‌کند. به علت راحتی در تمیز کردن دیوار پوش جدید شیشه‌ای برای آشپزخانه منازل و محیط‌های کاری مناسب است.

دیوارپوش های جدید PVC

دیوارپوش PVC روکش‌دار در طرح‌های چوب و سنگ هستند که زیبایی خاصی دارند.  پی وی سی نسبت به ضربه و حرارت مقاوم‌اند، خاصیت آنتی باکتریالی دارند، عایق صدا و گرما هستند و نصب آن‌ها سریع و آسان است. از این دیوارپوش های پی وی سی در باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید، محیط‌های درمانی، سرویس‌های بهداشتی و … استفاده می‌شود.

دیوارپوش های پی وی سی نوع ماربل شیت؛ چون ضد خش است و قابلیت ضربه پذیری بالا دارند برای محل‌های پر رفت و آمد به‌خصوص راه پله‌ها مناسب است.

تاپشیت

دیوار پوش پی وی سی

یکی از انواع  PVC با نام تاپشیت نسل جدیدی از دیوارپوش‌های PVC است که بر روی سطوح ناهموار نیز نصب می‌شوند. از این طرح در محیط‌های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی و … استفاده می‌شود. دیوارپوش های تاپشیت در مقایسه با سنگ و سرامیک دارای وزن سبک‌تر، قابلیت نصب در ابعاد وسیع و قیمت مناسب‌ است و همین موضوع باعث کاربری بیشتر این دیوارپوش در منزل می‌شود. طول عمر بالا، عایق صوت و حرارت، قابلیت بازیافت، ثبات رنگ، شستشوی آسان، مقاومت در برابر ضربه، خواص آنتی باکتریال و قیمت مناسب از ویژگی‌های این مدل است.

دیوارپوش های جدید چوبی

دیوار پوش چوبی می‌تواند از چوب طبیعی یا PVC با طرح چوب باشد. دیوارپوش های جدید چوبی در رنگ و اندازه‌های متنوعی تولید می‌شوند. از این طرحها می‌توانید مانند یک تابلوی نقاشی در تزیین دیوار شومینه، دیوار گلخانه، بخشی از فضای خالی خانه و … استفاده کنید. دیوار پوش‌های چوبی که ماده اصلی آن‌ها PVC است عایق بسیار خوبی در برابر رطوبت، حرارت و تا حدودی صدا است.

دیوار پوش جدید پارچه‌ای

دیوارپوش های پارچه‌ای یا کاغذ دیواری پارچه‌ای از الیاف نخی تولید می‌شوند. و ویژگی‌های طبیعی پارچه را به دیوار پوش می‌دهد.

دیوارپوش های جدید سه بعدی

دیوارپوشهای سه بعدی یا همان تری دی پنل محصول مدرن و زیبایی در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی است. این دیوار پوش‌های سه بعدی عایق صدا، رطوبت و دما هستند و در انواع بتنی، سلولوزی، پی وی سی ، ام دی اف یا mdf، فایبرگلاس و بست وال در بازار وجود دارند. دیوارپوش های جدید سه بعدی در بخش‌های مختلف مانند دیوار نشیمن، دیوار رستوران، دیوار گالری‌های هنری، تالارهای عروسی، نمایشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، فست فودها، بوتیک‌ها و … قابل استفاده هستند.

دیوار پوش جدید کناف

ورق کناف نوعی پنل گچی با روکشی از کاغذی است که برای ایجاد سقف کاذب، دیوارهای کاذب و ایجاد دکور بر روی سقف و یا دیوار از آن استفاده می‌شود. دیوارپوش های جدید کناف سبک هستند، مقاومت بالایی در برابر آتش دارند، در برابر صدا و رطوبت عایق هستند. نصب آن‌ها آسان است و بعد از نصب به راحتی می‌توان آن را رنگ‌آمیزی کرد. انعطاف پذیری بالایی دارند و قابل استفاده برای سقف‌های دکوراتیو و قوس‌دار هستند. از دیوارپوشهای کناف در ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، هتل‌ها، مراکز تفریحی و آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و … استفاده می‌شود.

دیوارپوش های جدید فومی

فوم پلی اتیلن، ترکیبی از پلی اتیلن فشرده و حباب‌های ریز هوا است. ورق‌های فوم پلی اتیلن، به عنوان عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی در دیوار، سقف و کف ساختمان‌ها به منظور جلوگیری از انتقال صدا و رطوبت از طبقات و یا واحدها به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. دیوارپوش های جدید فومی قابلیت انعطاف پذیری و نصب سریع و آسان دارند. خاصیت آنتی باکتریال، وزن کم و قابلیت شستشو با مواد شوینده از خصوصیات این نوع از دیوارپوش هاست که آن‌ها را پرکاربرد کرده است.

دیوار پوش فومی را می‌توان در فضا‌های گوناگون از جمله دیوار مهدکودک، خانه‌های بازی کودک، سالن‌های ورزشی، استودیو‌های موسیقی، تالار، سالن اجتماعات و هتل، سالن‌های آرایشی و همچنین دکوراسیون داخلی منازل و اتاق‌ها بدون نیاز به زیرسازی مورد استفاده قرار داد.

پایان کلام

یکی از بهترین و مدرن‌ترین روش‌ها برای زیباتر شدن دکوراسیون داخلی منزل تزیین کردن دیوارها است که روش‌های مختلفی از جمله رنگ، کاغذ دیواری و استیکر وجود دارد؛ اما امروزه برای تزیین دیوارهای منزل از دیوارپوش های جدید استفاده می‌کنند، دیوار پوش‌ها انواع مختلفی دارند که جلوه خاصی به دکوراسیون داخلی می‌بخشند و انتخاب بهترین نوع آن باعث جذابیت خاص منزل شما خواهد شد. امیدواریم این مطلب در این امر به شما کمک کرده باشد.

شرکت لند اسکیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا