دکوراسیون

دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری

سال ها است که در پی فراز و فرودهای وضعیت اقتصادی کشور، قیمت مسکن روند صعودی داشته و به دنبال افزایش قیمت مسکن، شهروندان از روش های مختلف برای ادامه زندگی در این شرایط استفاده می کنند. یکی از این راه ها انتقال مسکن به مناطق پایین‌تر و ارزان تر شهرها است. جالب اینجاست که هر چند سال ساکنین مناطق یک پله پایین‌تر از گذشته قرار می گیرند. البته خیلی از خانواده هم ترجیح می دهند در منطقه خود باقی بمانند و از خانه هایی با متراژ پایین‌تر استفاده کنند. ناگفته نماند که این خانه های متراژ پایین، برای خانواده های کم تعداد همیشه گزینه جذاب و کم هزینه ای بوده و هستند.

خانه های با متراژ پایین چالش های خود را دارند و یکی از مهم‌ترین آن‌ها چالش دکوراسیون است. به خصوص برای تازه عروس و دامادها و افرادی که به دکوراسیون منزل خود اهمیت می دهند، این موضوع خیلی حساس است. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم چند ایده برای دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری و کوچک‌تر از آن جمع آوری کنیم تا از آن‌ها در منزل زیبا و دل‌نشین خود بهره بگیرید. از نکات اساسی و کلی شروع کنیم.

نکاتی مهم برای دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری

مهم‌ترین مسئله در دکوراسیون اتاق خواب های ۱۲ متری و متراژهای کمتر از آن انتخاب یک سبک طراحی به جا و مناسب است. برای مثال هرگز اقلامی که طراحی دکوراسیون اتاق را به طراحی های مجلل و باشکوه نزدیک می کند انتخاب نکنید. این کار به هیچ وجه برای اتاق خواب های کوچک مناسب نیست.

بهترین سبک طراحی برای دکوراسیون اتاق خواب های کوچک، سبک های مینیمال، کلاسیک، های تک و یا طرز طراحی بر اساس استایل های چینی و ژاپنی است. در این سبک ها معمولاً طراحی دکوراسیون با کمترین تعداد اقلام انجام می شود.

نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید استفاده مناسب و به جا از مواردی است که باعث می شود فضای اتاق بزرگ‌تر نشان داده شود. استفاده از اقلام مخصوص اتاق های کوچک و رنگ و طرح مناسب برای دیوارها و کف و سقف اتاق تأثیر زیادی در این زمینه دارد. در این مورد پیشنهاد می کنیم با توجه به محیط اتاق خود از نظر متخصصین طراحی داخلی بهره بگیرید، اما در ادامه به چند قانون کلی و مهم اشاره می کنیم.

بهترین رنگ برای سقف اتاق سفید است، چرا که تا حد زیادی در بزرگ‌تر نشان دادن فضای اتاق تأثیرگذار است. رنگ کف اتاق به طور کلی نیز بهتر است با رنگ‌بندی المان‌های دیگر در اتاق هماهنگی داشته باشد. در صورتی که قصد دارید در کف از کف پوش های چوبی استفاده کنید، باید به جهت نقش و نگار آن توجه کنید. در صورتی که جهت کف پوش ها در حالت اریب قرار بگیرد کف اتاق با وسعت بیشتری به نظر می رسد.

نقش مهم وسایل در دکوراسیون اتاق های ۱۲ متری و کوچک

استفاده از رنگ های تیره برای اتاق نیز از مواردی است که باعث کوچک نشان دادن فضا می شود. البته استفاده از رنگ تیره در یکی از دیوارهای اتاق مشکل خاصی ندارد و از نظر طراحی احتمالاً نتیجه جالبی داشته باشد.

در طراحی دکوراسیون اتاق های ۱۲ متری و کوچک‌تر، حتی استفاده از رنگ مناسب در انتخاب پرده نیز اهمیت دارد. رنگ پرده اتاق نیز بهتر است از رنگ های روشن انتخاب شود.

تخت خواب، مبلمان، میز، کمدها و دیگر جزئیاتی که طراحی اتاق های کوچک به کار گرفته می شود نقش اصلی را در کوچک یا بزرگ به نظر رسیدن اتاق ایفا می کنند. البته باید به یاد داشته باشیم که بهتر است کاربرد را فدای دکوراسیون نکنیم.

به همین دلیل امروز مبلمان، تخت ها، کمدها و میزها در حالت های خلاقانه ای طراحی و به نوعی در هم تلفیق می شوند تا برای بهینه سازی فضا در اتاق های کوچک به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرند. در صورتی که صاحب‌خانه باشید عاقلانه ترین کار، سفارش طراحی اختصاصی این وسایل برای اتاق خواب های کوچک است، در این صورت دستتان برای طراحی، رنگ‌بندی، کاربرد و خلاقیت به کار گرفته شده در این وسایل بازتر خواهد بود.

سؤالی بعدی احتمالاً این است که از جزئیات دکوری استفاده کنیم یا نه؟

احتمالاً بیشتر افراد این مسئله را نادیده می گیرند، در صورتی که استفاده از دکوری های جزئی نقش مهمی در دکوراسیون اتاق های کوچک دارند. یکی از دلایلی که استفاده از سبک مینیمالیسم به عنوان بهترین سبک در طراحی اتاق های کوچک در نظر گرفته می شود نیز همین است؛ تعداد اقلام مورد استفاده در این سبک از طراحی بسیار کم است. نکته اینجاست که هر چه تعداد دکوری های جزئی و اقلام مورد استفاده در دکوراسیون بیشتر باشد، طراحی اتاق شلوغ تر و آشفته تر به نظر می رسد.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دخترانه

در طراحی اتاق خواب دخترانه آنچه که بیشتر از کاربرد هر چیز اهمیت دارد، زیبایی آن است. در اتاق خواب کوچک دخترانه استفاده از حداقل یک آینه خیلی بزرگ می تواند ایده خوبی باشد، چرا که از طرفی کاربردی و زیبا خواهد بود و از طرفی باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضای اتاق خواب خواهد شد. البته اگر نگران بحث ایمنی استفاده از آینه هستید هم راه حل استفاده از آینه های اکریلیک است. این آینه ها نسبت به آینه های شیشه ای خطر بسیار کمتری دارند.

نکته: راستی اگر دغدغه بزرگ نشان دادن فضای اتاق برایتان خیلی مهم است پیشنهاد می کنیم از خطوط عمودی در طراحی دکوراسیون اتاق بهره ببرید و استفاده از خطوط افقی را فراموش کنید. همچنین به یاد داشته باشید که میزان و استاندارد بودن نور یک اتاق نیز در بزرگ‌تر نشان دادن آن تأثیر به سزایی دارد.

استفاده از رنگ های گلبهی ملایم، صورتی روشن، لیمویی یا بژ روشن رنگ هایی هستند که علاوه بر جذابیت بصری برای اتاق دختران در بزرگ‌تر نشان دادن فضای اتاق نیز تأثیرگذارند، البته به شرطی که تم این رنگ ها روشن باشد.

ایده دکوراسیون برای اتاق خواب کوچک پسرانه

برای دکوراسیون اتاق خواب های پسرانه که از نظر فضا کوچک به حساب می آیند هم ایده هایی وجود دارد. در مورد انتخاب رنگ اتاق های کوچک پسرانه، پیشنهاد ما استفاده از آبی ملایم، بنفش، زرد و یا حتی یاسی است. از ویژگی های رنگ بنفش می توان به افزایش میزان ابتکار و نوآوری ذهنی اشاره کرد. اگر به یک رنگ انرژی بخش نیاز داشته باشید استفاده از رنگ نارنجی نیز توصیه می شود.

نکات نهایی برای طراحی دکوراسیون اتاق های جمع و جور

در پایان بد نیست به دو نکته کوتاه و مهم در طراحی دکوراسیون اتاق های ۱۲ متری و کوچک‌تر از آن اشاره کنیم:

  • ورودی اتاق را خالی نگه دارید.
  • از طرح هایی با الگوها و نقش و نگارهای بزرگ بهره بگیرید.

منبع: شرکت لند اسکیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا