دکوراسیون

دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری

دانشمندان بریتانیایی به این نتیجه رسیده‌اند که بی‌خوابی می‌تواند به ایجاد اختلال در روابط عاطفی، خستگی پذیری بالا در افراد و همچنین عدم تمرکز فکری در آن‌ها بیانجامد.
در کنار تمام تفاوت‌های افراد در میزان نیازشان به خواب که می‌تواند ریشه در عادات و حتی ژنتیک آن‌ها داشته باشد، نمی‌توان تاثیر خواب و استراحت در روند فعالیت‌های روزمره را نادیده گرفت. بی‌خوابی یا خواب نامناسب، شما را تا افسردگی، ضعف ایمنی بدن و حتی بیماری‌های قلبی پیش می‌برد.
بیماری‌های بسیاری به پدیده ساده و طبیعی خواب منصوب شده‌اند و حتی پزشکی خواب نیز معرفی شده است تا بتواند این اختلالات و بیماری‌ها را درمان کند.
اما چند راه ساده نیز برای داشتن یک خواب راحت و آرام وجود دارد. یکی از این راهکارها داشتن یک اتاق خواب خوب با یک سرویس خواب بهتر است. موضوع این مقاله را به ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری اختصاص داده‌ایم و سعی کرده‌ایم این ایده‌ها را به همراه تعدادی عکس جذاب از طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب تشریح کنیم. با ما همراه باشید.

ایده های طراحی اتاق خواب ۹ متری

پیش‌تر در مقاله‌ای در مورد دکوراسیون یک اتاق خواب ۶ متری و راه‌کارهای دیزاین این متراژ بحث کرده‌ایم (لینک داخلی). آن‌چه که در موضوع مقاله امروزمان تفاوت کرده است، ۳ متر ناقابل فضا است. این ۳ متر اگرچه ممکن است به نظر شما خیلی کم و ناچیز به نظر برسد، اما برای یک اتاق خواب امتیاز و فرصتی خارق‌العاده به حساب می‌آید. همان طور که می‌دانید، معماری داخلی و دکوراسیون امروزه به رشته‌هایی پرطرفدار در میان مردم اغلب کسورها بدل شده است و در کشورمان ایرن نیز چند سالی است که به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.

خانواده‌هایی که به اصطلاح دستشان به دهنشان می‌رسد، یا معامران داخلی قرارداد بسته و دکوراسیون منزل خود را به تمام لوازم و اتاق‌ها به وی می‌سپارند. جوان‌های هشت‌شان در گروی نهی چون من نیز سعی می‌کنند در شبکه‌های اجتماعی، کتب و وب‌سایت‌ها، سبک‌های مختلف و ایده‌های جدید چیدمان اتاق را مطالعه کرده و خود دست به کار زیباسازی محیط زندگی و کار خود شوند. بر همین اساس، سعی کرده‌ایم در بخش نخست مقاله دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری، انواع سبک‌های دکوراسیون منزل – البته فقط چند مورد از آن‌ها – را مورد بررسی قرار دهیم.

سبک مینیمال

همان طور که از نام این سبک نیز بر می‌آید، سبک مینیمال به سبکی از دکوراسیون اطلاق می‌شود که در آن، همه لوازم و تزیینات ساده طراحی شده‌اند. دراین سبک، ۳ متر مذکور! چندان نمی‌تواند تفاوت ایجاد کند و همان ایده‌های اتاق خواب ۶ متری، با کمی جزییات بیشتر پاسخ‌گو است. در هر صورت،اگر این قبیل سبک‌ها را برای اتاق خواب ۹ متری‌تان برگزیده‌اید، کافی است به این موضوع دقت کنید که:
۱) رنگ سفید در سبک مینیمال حرف اول را می‌زند. پس از انتخاب روتختی‌های رنگ و وارنگ و شلوغ، کاغذ دیواری‌های شلوغ و پر نقش و نگار، تزیینات رنگی و تابلوی بزرگ و پر نقش و … بپرهیزید.

۲) کنده‌کاری جایی در این دکوراسیون ندارد. اگر علاقه‌مند به داشتن یک سرویس خواب سنتی فندقی یا طلایی با کلی کنده‌کاری هستید، دست از سر این سبک بردارید!

۳) لازم نیست هر آن‌چه که دارید و با خودتان قرار گذاشته‌اید بخرید را روی میز توالت و این‌ور و آن‌ور آویزان کنید. کمی مینیمال رفتار کنید و اجازه بدهید محیط اتاق خواب‌تان نفس بکشد!

سبک صنعتی

سبک صنعتی در دکوراسیون، در حقیقت به الهام از خانه‌های قرون ۱۷ و ۱۸ میلادی در اروپا یا همان سبک‌های دوره انقلاب صنعتی اروپا اشاره دارد. سبکی که در آن شاهد استفاده از رنگ‌های سنتی نظیر سرخ و قهوه‌ای هستیم و مبلمان و سرویس خواب چرمی، لوازم دکوراتیو چوبی و دیوارهای آجری خودنمایی می‌کنند.
گفتنی است این نظیر سبک‌ها، انتخاب چندان مناسبی برای اتاق خواب‌های کوچک نیستند. اگر چنین سبک‌هایی را برای اتاق خواب ۶ متری خود انتخاب کرده‌اید باید بگوییم چندان نتیجه جالبی نخواهید گرفت. اما برای اتاق خواب‌هایی با متراژ ۹ متر و صد البته بالاتر، می‌توان با الهام از این سبک‌ها دکوراسیون جالبی را طراحی و پیاده کرد.

۱) استفاده از فرش های سنتی، آباژورها و چرا‌غ خواب‌های چوبی و سنتی، تابلوهای چوبی با تناژهای رنگی گرم و تزییناتی از این دست، این فرصت را به شما می‌دهند که یک اتاق خواب ایده‌ال برای خود بسازید.

۲) تخت‌های چوبی اولین گزینه برای دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری به سبک صنعتی هستند. کنده‌کاری‌های سنتی این سرویس‌های خواب و پارچه‌های زخیم و گرم آن‌ها فضا را دقیقا به چیزی تبدیل خواهند کرد که به دنبال آن هستید.

۳) استفاده از انواع چراغ خواب‌های مدرن ایده چندان جالبی برای این سبک نیست. شاید بهتر باشد از یک آباژور یا چراغ خواب مشکی استفاده کنید که دارای نو زرد رنگ است یا باز هم به سراغ اکسسوری‌های روشنایی چوبی بروید. اگر در اتاق خواب ۹ متری‌تان به اندازه کافی جا دارید، یک آباژور چوبی ایستاده ایده فوق‌العاده‌ای است.

سبک مدرن

سبک‌های مدرن را می‌توان ترکیبی از دو سبک فوق برشمرد. سبکی که در آن هم همانند سبک مینیمال ساده بودن محیط رعایت شده است و هم سعی شده است به سبک صده ۱۹۰۰ میلادی فلش بکی زده شود. استفاده از رنگ‌هایی با تناژ روشن نظیر کرمی، اولین ویژگی دکوراسیون به سبک مدرن است.

۱) در سبک مدرن نیز ملزم به رعایت سادگی و خلوت بودن محیط اتاق خواب هستید.

۲) سبک مدرن، به معنی استفاده توامان از اکسسوری‌ها و سبک‌های جدید و سنتی است. می‌توانید یک سرویس خواب چوبی با کنده‌کاری بسیار ظریف انتخاب کنید، با روتختی‌هایی یک دست سفید و بدون طرح، که رنگ چوب آن روشن کار شده است و بسیار ساده به نظر می‌رسد.

۳) پرده‌ها در این سبک نقش مهمی را ایفا می‌کنند. اگر به سبک مدرن علاقه‌مند هستید، هرگز از داشتن پرده‌های حریر کرمی و سفید غافل نشوید.

سبک اسکاندیناوی

این سبک، همان طور که نامش نیز نشان می‌دهد، به سبک خانه‌های اسکاندیناوی اشاره دارد. استیل، یکی از عناصر مهمی است که در این سبک بسیار به چشم می‌خورد. اگر دوری در اینستاگرام و شبکه‌های مجازی زده باشید، حتما با تابلو‌ها، آینه‌ها و ظروف استیلی که تازه پا به بازار دکوراسیون گذاشته‌اید مواجه شده‌اید. این ظروف و اکسسوری‌ها، دقیقا در پاسخ علاقه وافر ایرانیان به سبک اسکاندیناویایی پا به بازارهای داخلی گذاشته‌اند.
۱) برای دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری‌ تان به سبک اسکاندیناویایی، حتما از پالت رنگ‌های خنثی و روشن نظیر سفید و طوسی کم‌رنگ استفاده کنید.
۲) سرویس خواب‌های جدید مخمل و لمسه، بهترین انتخاب برای دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی هستند.
۳) استیل، استیل و باز هم استیل! لوسترهای استیل، آباژورهای استیل که همه‌جا را پر کرده‌اند، گلدان‌های استیل مدرن، آینه‌های مدرن، قاب عکس‌ها و همه و همه، برای طراحی اتاق اسکاندیناویایی شما طراحی و پیاده شده‌اند.

سبک ایران / یونان باستان

این سبک را می‌توان محبوب‌ترین سبک در دکوراسیون نامید که شاید همه ایرانی‌ها، از دیدن آن ذوق زده می‌شوند. استفاده از حکاکی‌ها و گچ‌کاری‌های زیبا و چشم‌نواز، رنگ‌های روشن نظیر کرمی و شیری، سنگ‌های مرمرین با ستون‌های بلند از جمله ویژگی‌های این سبک هستند.

۱) اتاق خوابی که قرار است به این سبک طراحی شود باید دارای ابعاد بزرگی باشد.

۲) بسیاری از اجزای این طراحی‌ها، از قبل به صورت پایه‌ای در اتاق خواب کار می‌شوند و کار با چند مورد اکسسوری راه نمی‌افتد! اگر جیب مبارک اجازه می‌دهد، از آینه‌کاری‌های سنتی سنگی و مرمری استفاده کنید. کمد دیواری اتاق خواب‌تان را در تم کرمی یا سفید و به صورت طرح برجسته کار کنید. سقف اتاق خواب و دیوارها را گچ‌بری کنید و …

منبع: شرکت لند اسکیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا