فروشگاه ساختمان

نکات خرید وسایل برقی آشپزخانه

وارد آشپزخانه می‌شوید و وقتی می‌خواهید کتری را به برق بزنید تا چای آماده کنید ناگهان نور شدیدی جلوی چشمانتان جرقه می‌زند و به عقب می‌پرید. احتمال زیاد کتری اتصالی کرده و سوخته است. زمان وداع فرارسیده و باید از کتری عزیزمان بابت سال‌ها چای خوش رنگ تشکر کنیم و کتری سرحالی را جایگزینش کنیم. البته شاید دل کندن سخت باشد اما چاره‌ای نیست.

خرید وسایل برقی آشپزخانه فوت و فن‌های خاص خود را می‌طلبد و از آن جایی که آشپزخانه پر است از این دست لو، باید طوری خرید کنیم که نه تنها جیبمان خالی نشود بلکه تا مدت‌های طولانی خیالمان راحت باشد که برایمان به خوبی کار می‌کند. انگلیسی‌ها ضرب المثلی دارند تحت این عنوان که آنقدر پولدار نیستم که ارزان خرید کنم. شاید اولش این طور بنظر برسد که خرید ارزان بصرفه است اما وقتی بعد از گذشت زمان کوتاهی دوباره مجبور شدیم آنرا تعمیر کنیم و یا حتی محصول دیگری بخریم آن وقت معلوم می‌شود که باید از همان ابتدا فکر همه چیز را می‌کردیم تا یک کالای بنجل روی دستمان نماند.

اگر شما هم جز این دسته هستید این مقاله را تا انتها بخوانید.

اندازه بگیرید، اندازه بگیرید و دوباره اندازه بگیرید

اندازه خیلی مهم است و برای این کار نه تنها باید طول، عرض و عمق مکانی که قرار است وسیله برقی را در آن قرار دهید اندازه بگیرید، بلکه باید گوشه‌ها را هم در نظر بگیرید و ببینید بعد از نصب وسیله برقی می‌توانید راحت از آن مسیر عبور کنید یا اینکه جلوی راه را می‌گیرند. اینکه اندازه بگیرید و یک وسیله مناسب بخرید خیلی راحت‌تر از آن است که آنقدر وسیله بزرگی بخرید که هنگام حمل به چارچوب در گیر کند یا به گوشه‌های دیوار آسیب بزند.

بعضی از وسایل برقی آشپزخانه مانند اجاق گاز یا ماشین لباس‌شویی به فضایی برای نصب شلنگ نیاز دارند که گاهی فراموش می‌شوند یا یخچال باید به سمتی باشد که بتوان در آن را باز کرد. بنابراین بجای اینکه بعدا خودتان را عذاب بدهید تا وسیله را در فضا بگنجانید با اندازه‌گیری دقیق وسیله مناسب را بخرید.

تکالیفتان را شب قبل انجام دهید

برای خرید ماشین لباس‌شویی نیاز نیست حتما با خودتان لباس ببرید و در مغازه آنها را بشویید تا مطمئن شوید که درنهایت لباس تمیزی خواهید داشت. می‌توانید از تجربه دوستان و آشنایان استفاده کنید و همه داستان‌های آنها را بشنوید و بنویسید.

البته خیلی از فروشگاه‌های آنلاین هم تجربه کاربرانشان را منتشر می‌کنند که اگر معتبر باشند خواندنشان خالی از لطف نیست. اینکه خشک‌کن برندی خاص هنگام کار کردن خیلی سر و صدا می‌کند یا یخساز یخچال فلان برند زود خراب می‌شود و مدام به تعمیر احتیاج دارند، این‌ها مسائلی هستند که باید بدانید.

به خودشناسی برسید

قانونی وجود دارد که اگر تا ۷ روز به چیزی احتیاج پیدا نکردید احتمالا هرگز به آن نیاز پیدا نخواهید کرد. قبل از هر خریدی به این فکر کنید که آیا واقعا به این دستگاه نیاز دارید و از آن استفاده خواهید کرد یا خیر. برای مثال، معلوم است که در تبلیغات اجاق گازی با شعله‌های یکنواخت و زیبا بسیار جذاب بنظر می‌رسد اما اگر این شعله‌ها فقط مخصوص قابلمه‌های مسی باشند، قطعاً به درد آشپزخانه شما نمی‌خورد.

نباید فریب ویژگی‌های ظاهری یا تبلیغاتی که فقط باعث بالارفتن قیمت وسایل برقی آشپزخانه شده‌اند را بخورید. بعضی از این ویژگی‌ها هیچ سودی ندارند یا بعد از نصب دستگاه در خانه ممکن است حتی مایه آزارتان شوند و وقتی که درست کار نکرد یا با سبک زندگی‌تان سازگار نبود، عشقی که در نگاه اول به آن داشتید پاک از یادتان می‌رود.

حالا مقایسه کنید، مقایسه کنید و باز هم مقایسه کنید

باید در مورد مدل‌های مختلفی که پسندیده‌اید تحقیق کنید و ببنید کجا می‌توانید با بهترین قیمت و بیشترین خدمات آن را خریداری کنید. معمولاً فروشگاه‌ها فقط تعدادی از مدل‌ها را در معرض دید می‌گذارند (گاهی اوقات گران‌قیمت‌ترین آن‌ها را) و اگر فقط به یک فروشگاه مراجعه کنید ممکن است مدلی که با نیازتان سازگار است را پیدا نکنید.

همچنین با وجود کدهای تخفیف تبلیغاتی و فروش‌های فوق‌العاده ساعتی، بعضی اوقات در محیط آنلاین با پیشنهادهای به‌صرفه‌تری نیز روبه‌رو می‌شوید.

به آیندگان هم فکر کنید

امروزه همه نگران محیط زیست هستند و اگر شما هم یکی از این افراد باشید، باید ستاره انرژی مدل‌ برندهای مختلف را با هم مقایسه کنید و میزان انرژی مصرفی آن‌ها (بر حسب کیلووات بر ساعت) و نیز هزینه حاصل از آن را بررسی کنید.

دفترچه راهنما را زیرورو کنید

قبل از اینکه برای امکانات اضافه یا ویژگی‌های پیچیده وسایل برقی آشپزخانه درخواست دهید باید دفترچه راهنما را بخوانید و مطمئن شوید که شیوه کار با آن را می‌فهمید؛ در غیر این صورت پول زحمت‌کشی‌تان را دور انداخته‌اید.

خاص بودن کافی نیست

باید ببینید به تعلقات اضافه وسیله احتیاجی دارید یا لازم است برای استفاده از آن‌ها تنظیمات خاصی انجام دهید؟ مثلاً آیا وسیله به شلنگ خاصی احتیاج دارد؟ آیا اجاق گاز رویایی‌تان به هود قوی‌تری احتیاج دارد؟ بهتر است این عوامل را نیز علاوه بر هزینه و نصب وسایل در نظرداشته باشید.

خودتان دست به کار شوید

می‌توانید از فروشنده درخواست کنید در نصب وسیله کمک‌تان کند اما بدون شک این کار برایتان هزینه اضافی می‌تراشد. بهتر است به جای این کار خودتان آن را نصب کنید. این روزها برای هر مهارتی که لازم است در یوتیوب ویدئوهایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها آموزش بگیرید یا اینکه خیلی راحت از تجربه دوستان یا اقوام استفاده کنید.

ایستادن بیشتر مانع کسب نیست

اصلا از چانه زدن و سوال پرسیدن از فروشندگان نترسید. بیشتر فروشندگان قول می‌دهند که سر قیمت با شما توافق کنند اما اغلب قیمت‌های داخل فروشگاه را به شما پیشنهاد می‌دهند. با این وجود ضرری ندارد با کمی مذاکره سعی کنید قیمت را پایین بیاورید. اگر فروشنده توافق نکرد، می‌توانید از او درخواست اشانتیون کنید یا بخواهید در عوض، مدت گارانتی را افزایش دهد یا در جابجایی مدل قدیمی‌تر وسیله کمک کند.

کاری نکنید که کهنه دل‌آزار شود

گاهی خریدها ارسال رایگان دارند و گاهی هم فروشندگان با دریافت هزینه اضافه آن را ارسال می‌کنند. اما به هرحال باید فکری به حال وسیله قدیمی هم بکنید. برایش برنامه‌ای در سر داشته باشید و آن را در محل دفن زباله رها نکنید، قطعا طبیعت بابت اینکار از شما قدردانی می‌کند. می‌توانید آن را در برای فروش سایتهای خرید وسایل دست دوم قرار دهید یا اگر به شیوه‌های سنتی علاقه‌مندید به وانتی‌ها بفروشید.

دست به آچار شوید

حتی بهترین وسایل برقی آشپزخانه هم با گذشت زمان خراب می‌شوند. بنابراین حتماً باید موقع خرید اسم چند تعمیرکار قابل اطمینان را از فروشنده بپرسید و برای روز مبادا اطلاعات آن‌ها را دم دست بگذارید. همچنین بهتر است محصولات داخلی بخرید و از خرید محصولات خارجی رویایی که تا هزار کیلومتر آن طرف‌تر هم کسی برای تعمیرش وجود ندارد، خودداری کنید.

با شرکت مهندسی محوطه سازی به روز باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا