فروشگاه ساختمان

نکات خرید کاغذ دیواری

تا بحال شده که راجع به موضوعی سر بحث را باز کنید و جملات یکسان از همه کسانی که حضور دارند بشنوید؟ خرید کاغذ دیواری از این دسته صحبت‌هاست که وقتی در جمعی مطرح می‌شود یک سری عبارات تکراری درباره آن خواهید شنید:

نصب کاغذ دیواری آسان است.
اگر از رنگ خوشتان نمی‌آید حتما کاغذدیواری کنید.
با یک دستمال تمیز می‌شوند.
رنگ و طرح‌های لوکس و لاکچری دارد

اما واقعیت گاهی متفاوت از این گفت‌وشنودهاست. نصب کاغذدیواری خیلی هم کار ساده‌ای نیست و اگر درست انجام نشود یک دیوار باد کرده با نقش‌های نامتناسب شکل بدی به اتاقتان می‌دهد. اگر از رنگ‌های با کیفیت استفاده کنید تمیزکردنشان خیلی راحت‌تر از کاغذدیواری است و اگر کاغذدیواری ارزان قیمت و نامرغوب بخرید با اولین بار دستمال خیس کشیدن روی آن رنگ دیوار قبلی را خواهید دید. در اینکه طرح‌های کاغذ دیواری متنوع و جذاب هستند حرفی نیست اما واقعا چند نفر از ما تمام اصول طراحی و دکوراسیون را در خانه‌های خود رعایت می‌کنیم؟

بنابراین بهتر است همه این موارد را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم تا هم در مهمانی‌های خانوادگی حرفی برای گفتن داشته باشیم و اگر هم در این میان یکی از جمله‌های بالا را شنیدیم توجیهی منطقی برایش داشته باشیم.

چرا خرید کاغذ دیواری خوب است؟

اول از گفتن خبرهای خوب و مزیت‌ها شروع می‌کنیم.

دوستدار جیب شماست

بی‌تعارف، در شرایط فعلی پول حرف اول را می‌زند و اگر کالایی برایمان صرفه اقتصادی نداشته باشد درست نیست که سمتش برویم چه برسد به اینکه بخواهیم آن را خریداری کنیم. در مورد خرید کاغذ دیواری هم با توجه به عمر مفید ۷ تا ۱۰ سال، می‌توان تا حدی آن را بصرفه دانست. علاوه بر این در صورت آسیب دیدن می‌توان تنها آن قسمت را ترمیم کرد که در مورد نقاشی امکان این کار وجود ندارد و باید تمام دیوار مجددا رنگ شود. از لحاظ حق الزحمه هم مبلغی که برای نقاشی پرداخته می‌شود معمولا خیلی بیشتر است. اگر خودتان برای نصب اقدام کنید که هزینه‌تان نصف خواهد شد.

با یک معلم خوب استاد شوید

این مورد تا اندازه‌ای درست است مخصوصا اگر دیوار اتاق‌ها صاف باشند، زمان و کار زیادی نمی‌برد. اگر دیوارهایمان از قبل رنگ خورده باشد، گچی نباشد و هیچ سوراخ و ناهمواری نداشته باشد کاغذدیواری خیلی راحت روی آن می‌چسبد. پس این هم می‌تواند یکی از مزایای خرید کاغذ دیواری به حساب بیاید چون در بیشتر مواقع خانه‌ها پولیش شده و صاف هستند.

سلیقه‌تان را محک بزنید

کاغذدیواری‌های امروزی در طرح و اشکال متفاوتی در بازار وجود دارند که حق انتخاب زیادی را پیش رویتان می‌گذارد؛ برای هر سبک زندگی و سلیقه‌ای که داشته باشید می‌توانید طرحی متناسب پیدا کنید: از چاپ‌های گل‌گلی گرفته تا ساده و طرح دار با اشکال هندسی. تنها موضوعی که باید در نظر بگیرید این است که میزان دوام کاغذدیواری‌ها بر اساس کاغذی یا پلاستیکی بودن آن متفاوت است که البته بسته به اتاقی دارد که قصد دارید در آن کاغذدیواری نصب کنید. این حق انتخاب، قطعاً یکی از بزرگ‌ترین دلایل استفاده از کاغذدیواری است و بی‌شک می‌توان آن را جزو مزایای آن به حساب آورد زیرا در نقاشی دیوارها تا این حد تنوع وجود ندارد.

هرچه زیباتر بهتر

همه ما دوست داریم بدون اینکه زحمت زیادی بکشیم خانه‌ای فوق‌العاده زیبا داشته باشیم. قطعاً کاغذدیواری گزینه مناسبی است. با این کار می‌توانید خیلی راحت ظاهر خانه را بر اساس معیارها و سلیقه‌تان تغییر داده و آن را مخصوص خود کنید. مثلاً اگر دلتان می‌خواهد اتاق بچه‌ها را بچگانه تزئین کنید، فقط کافی است یک طرح کاغذدیواری بچگانه انتخاب کنید. دیگر نیازی نیست اتاق را رنگ کنید و یک عالمه مرحله دیگر برای دکوراسیون اتاق انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.
با کاغذدیواری خیلی راحت، سریع و با نتیجه‌ای عالی کار دکوراسیون انجام می‌شود. بعضی‌اوقات هم نیاز نیست که همه دیوارها را برای تغییر دکوراسیون اتاق کاغذدیواری کنید بلکه می‌توانید تنها دیوار خاصی را به شکلی که دوست دارید تغییر دهید.

چرا خرید کاغذ دیواری اشتباه است؟

پرستار دیوارتان باشید

کاغذ دیواری که روی دیوار نصب شده است به نظر سخت و محکم می‌رسد اما بااین‌حال اگر در هنگام تمیز کردن از ابزار مناسب شست‌وشو استفاده نکنید و یا زمانی که بچه‌ها در حال بازی هستند حواستان پرت شود ممکن است آسیب ببیند. پس این‌که به مراقبت و توجه زیادی در نگه‌داری نیاز دارد یکی از معایبی است که باید حواسمان به آن باشد.

هرچه چسباندن آسان‌تر برداشتن سخت‌تر

با اینکه نصب کاغذدیواری خیلی آسان است، برداشتنش به این سادگی‌ها نیست. البته اگر بخواهید یک کاغذ دیواری لاکچری جدید بزنید، جای نگرانی نیست چون خیلی راحت می‌توان یک لایه دیگر روی آن چسباند؛ اما اگر بخواهید آن را کاملاً از دیوار جدا کنید، باید بگوییم با مشکل بزرگی مواجه شدید چون برای این کار علاوه بر اینکه باید زمان زیادی صرف کنید، ریزه‌کاری بسیاری را هم باید رعایت کنید.

عینک خود را به چشم بزنید

برای نقاشی دیوار فقط به یک قلم‌مو یا رول رنگ احتیاج دارید و احتمال این که نتیجه خوبی هم بگیرید زیاد است اما اگر قصد دارید کاغذ دیواری را خودتان بچسبانید ممکن است نتیجه خیلی خوشایند نباشد. نصب کاغذ دیواری روش خاصی دارد که اگر خودتان یا نصاب دقیقاً به آن عمل نکنید، نتیجه کار خراب و زشت می‌شود. این یکی از معایب کاغذ دیواری است که تاثیر زیادی در انتخاب دارد تا جایی که شاید از انجام آن منصرف شوید. پس پیش از هر کاری باید این را در نظر بگیرید.

سری به بنگاه‌های املاک بزنید

اگر قصد فروش خانه را دارید زدن کاغذدیواری کار درستی نیست چون باعث کم شدن ارزش خانه می‌شود و این‌طور به نظر می‌رسد که قصد دارید ترک‌های دیوار و اشکالاتی که در خانه وجود دارد را بپوشانید. همچنین اعتماد خریداران نسبت به اینکه خانه کاملاً سالم است را از دست خواهید داد. اما اگر مطمئنید که تا چند سال آینده در این خانه زندگی خواهید کرد نیازی نیست نگران این موضوع باشید و می‌توانید از نتیجه کار لذت ببرید.

با شرکت مهندسی محوطه سازی به روز باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا