گوناگون

بهترین گیاهان آپارتمانی

در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که اکثر افراد زندگی آپارتمانی را ترجیح می‌دهند و یا اگر واقعیت را بگوییم، مردم به دلایل شرایط اجتماعی و اقتصادی مجبورند که در آپارتمان زندگی کنند. اما زندگی در آپارتمان نباید به این معنا باشد که نتوانیم باغچه‌ای زیبا داشته باشیم و از زیبایی گلها در خانه‌مان خبری نباشد در این مقاله شما را با بهترین گیاهان آپارتمانی آشنا می کنیم و روش‌هایی که بتوانید بهتر از آنها نگهداری کنید.

روش داشتن بهترین گیاهان آپارتمانی شاداب

زندگی در آپارتمان باعث می‌شود که تلاش کنیم با نگه داشتن گل و گلدان در خانه‌های خود کمبود انرژی حاصل از محیط را جبران کرده و خانه‌های خود را سرشار از انرژی کنیم. اما نگهداری گل در آپارتمان شرایط مخصوص به خود را می‌طلبد.
اگر قبلا اقدام به نگهداری گل در آپارتمان کرده باشید احتمالا با صحنه‌ زرد شدن برگ‌های گل و ریزش مداوم گلبرگ‌ها مواجه شده‌اید. حتی اگر به شدت از گل‌های خود مراقبت کنید، باز هم احتمال این‌که شاهد این ماجرا باشید، بسیار زیاد است. زیرا مراقبت از گل‌ها به راهکارهای هوشمندانه‌ای نیاز دارد.
در ادامه ما سعی داریم برخی از نکات نگهداری از گل‌ها در آپارتمان را به شما یادآوری کنیم.

برای داشتن بهترین گیاهان آپارتمانی سطح رطوبت اتاق خود را اندازه‌گیری کنید

گیاهان برای این‌که بتوانند شاداب بمانند باید رطوبت کافی دریافت کنند. در واقع، دلیل اصلی پژمرده شدن گل‌ها در محیط بسته آپارتمان، نداشتن رطوبت کافی است.
رطوبت اتاق خود را اندازه بگیرید، در صورت پایین بودن آن باید به فکر راه چاره باشید. استفاده از دستگاه رطوبت‌ساز، کنار هم قرار دادن گل‌ها، گذاشتن یک ظرف آب کنار گل‌ها و یا استفاده از آب‌پاش برای آب‌دهی می‌تواند راهکارهای مناسبی برای تامین رطوبت مورد نیاز گل‌ها باشد. برای داشتن بهترین گیاهان آپارتمانی با ما همراه باشید.

نور کافی به گیاهان برسانید

اگر گیاهان فقط به دو چیز نیاز داشته باشند، یکی آب است، یکی نور.
اما هر گیاهی به یک میزان نور نیاز ندارد. برخی از گیاهان نور بیشتر و برخی دیگر نور کمتری می‌خواهند. شما برای داشتن بهترین گیاهان آپارتمانی باید میزان دقیق نور را بدانید و به گیاه نور مورد نیازش را برسانید. گل‌هایی را که به نور نیاز دارند، حتما کنار پنجره قرار دهید تا در معرض مستقیم نور خورشید باشند.
اگر احساس می‌کنید نور کافی از پنجره به داخل‌ اتاق‌تان نخواهد تابید، گل‌هایی را انتخاب کنید که نیاز چندانی به نور خورشید ندارند و بدون آن بهتر رشد می‌کنند.

در ادامه به شما بهترین گیاه آپارتمانی معرفی می‌کنیم که نیاز چندانی به نور ندارند.

  • زنبق صلح

این گیاه که اسپاتی فیلوم یا قاشقی نیز نامیده می‌شود، یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی است که به راحتی می‌توانید از آن نگهداری کنید. اما برای نگهداری از آن برخی نکات ساده وجود دارد:
اول این‌که این گیاه متعلق به مناطق گرمسیری است و نسبت به سرما حساس است. بنابراین نباید آن را در دمای زیر ۱۰ درجه نگهداری کنید.
این گیاه به نور چندانی نیاز ندارد، اما باید همیشه مرطوب باشد. آب‌‌پاشی یک روز در میان احتمالا میزان نیاز به آب آن را تامین کند.

  • برگ انجیری

نگهداری از این گیاه کاملا ساده است و نیاز به رسیدگی چندانی ندارد. بنابراین برای افرادی که به تازگی شروع به نگهداری از گل‌ کرده‌اند، گیاه مناسبی به نظر می‌رسد. آب‌وهوای گرم و مرطوب برای این گل‌ها ایده‌آل است، این گیاه هم در سایه به خوبی رشد می‌کند و هم نه نیاز چندانی به نور کاملا مستقیم ندارد. البته به یاد داشته باشید که نور خیلی کم هم باعث کم شدن برگ‌های گیاه خواهد شد.

  • شامادورا

شامادورا اصالتا متعلق به کشور آمریکا و از گروه کاکتوس‌ها است. این گیاه نیز نیازی به نور مستقیم خورشید ندارد و در صورت تابش آن برگ‌هایش زرد و خشک می‌شوند.

بهترین گیاهان آپارتمان هم به اکسیژن نیاز دارند

هوای پاک و تمیز به رشد گیاهان کمک می‌کند. بنابراین، شما باید از روش مناسب اکسیژن مورد نیاز گیاه را به آن برسانید. برای این کار می‌توانید پنجره‌ها را باز کنید تا هوای اتاق‌تان تغییر کند، اما از آنجایی‌که آلودگی هوا همه جا را فرا گرفته است، می توانید از یک دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید.
علاوه بر آن، برخی از گیاهان هستند که خاصیت تصفیه‌کنندگی هوا را دارند که در ادامه تعدادی گل و گیاه آپارتمانی با این خصوصیات را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • پاپیتال
    پاپیتال یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی است که در زبان رایج فارسی به آن عشقه نیز می گویند. این گیاه متعلق به کشور اروپا، غرب آسیا و شمال آفریقا است. این گیاه علاوه بر این‌که همانند یک دستگاه تصفیه کننده هوا عمل می‌کند، به نور چندانی نیز نیاز ندارد.
  • آلوئه‌ورا
    آلوئه‌ورا یکی از زیباترین و بهترین گیاهان آپارتمانی و خانگی است و خواص درمانی بسیار زیادی دارد. آلوئه‌ورا شباهت بسیاری به یک کاکتوس دارد ولی از دسته کاکتوس‌ها نیست. همچنین این گیاه به نور فراوان و غیرمستقیم نیاز دارد.
    این گیاه هم مثل پاپیتال می‌تواند نقش موثری در تصفیه هوای اتاق شما داشته باشد.
  • پوتوس
    پوتوس یکی از بهترین و پرفروش‌ترین گیاهان آپارتمانی است. نگهداری از این گیاه نیز کاملا ساده است و پیچیدگی چندانی ندارد. این گیاه رطوبت هوا را افزایش داده و دی اکسید کربن را با اکسیژن جایگزین می‌کند.

فرآیند کوددهی را برای داشتن بهترین گیاهان آپارتمانی فراموش نکنید

کود می‌تواند در رشد گیاهان‌ آپارتمانی تاثیرگذار باشد، اما باید مراقب بود که مقدار بیش از اندازه‌ای از آن مصرف نشود. گیاهان ظرفیت محدودی برای استفاده از مواد غذایی موجود در خاک دارند. همان‌طور که کمبود یک ماده از رشد سریع آن‌ها جلوگیری می‌کند، اضافه بودن آن نیز آسیب جدی به آن‌ها وارد می‌کند.
البته باید در نظر بگیرید که کوددهی به گل ممکن است باعث جذب حشرات در فصل بهار و تابستان شود. شما برای داشتن بهترین گیاهان آپارتمانی باید نحوه و اندازه ای که گیاهتان نیاز دارد را بدانید.

گیاهان خود را زیاد جابه‌جا نکنید

ممکن است وسوسه شوید که برای تنوع گیاهان خود را به طور مرتب جابه‌جا کنید، اما درست مانند حیوانات، گیاهان علاقه‌ دارند تا زیاد تغییر مکان ندهند. هنگامی‌که جایی را پیدا کردید که نور کافی به گیاهان شما برسد، آن‌ها را در همان‌جا قرار دهید.
جابه‌جایی بیش از حد به گیاهان شما شوک وارد می‌کند و ممکن است آن‌ها را دچار آسیب کند.
شما می‌توانید از قفسه‌های مخصوص گل‌های آپارتمانی استفاده کنید تا هم گل‌های زیبایی داشته باشید و هم نیاز نداشته باشید که آن‌ها را مرتبا تغییر مکان دهید.

از آویز استفاده کنید

می‌توانید آویزهایی انتخاب کنید و در دیوار کنار پنجره قرار دهید تا هم نور کافی به گل‌ها برسد و هم دیوار زیباتر دیده شود.

قفسه‌های دیواری هم ایده خوبی هستند

قفسه‌های دیواری نیز یکی از ایده‌های محبوب برای نصب گل‌ها به روی دیوار هستند. این قفسه‌ها را نیز باید روی دیواری نزدیک پنجره نصب کنید تا نور به گل برسد و یا گل‌هایی را در آن قرار دهید که نیاز چندانی به نور مستقیم خورشید ندارند.

اگر مدل قفسه‌ای برای نگه داشتن گل و گیاه را دوست دارید می‌توانید از قفسه‌های چوبی متحرک نیز استفاده کنید. تمام گل هایتان را می‌توانید داخل این قفسه قرار داده و از چشم‌انداز زیبای آن لذت ببرید. اگر گلهایتان نیاز مبرمی به نورخورشید ندارند، آن‌ها را کنار دیوار قرار دهید، در غیراینصورت، کنار پنجره بهترین مکان برای آن‌هاست.

با شرکت محوطه سازی به روز باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا