دکوراسیون

حمام شیشه‌ ای شیک لاکچری

معمولا قسمت‌هایی از خانه پذیرایی، آشپزخانه یا بالکن بیشتر مورد توجه طراحان و معماران قرار می‌گیرند، اما یکی از مکان‌هایی که بیش از هر جای دیگری از آن استفاده می‌کنیم، سرویس بهداشتی و حمام است. زیباسازی این قسمت از خانه بسیار ارزشمند است و می‌تواند با المان‌ها و روش‌های متنوعی صورت گیرد. یکی از این روش‌ها، حمام شیشه ای یا کابین دوش است. این حمام‌ها در مقایسه با حمام‌های سنتی مورد توجه بیشتری قرار دارند.

حمام‌های شیشه ای یکی از روش‌های متنوع برای ایجاد یک دکوراسیون متفاوت و جذاب در سرویس بهداشتی است.

حمام شیشه‌ ای چیست؟

حمام شیشه‌ای یا کابین دوش یک ظاهر متفاوت دارد و سرویس بهداشتی و حمام را از یکدیگر جدا می‌کند. حمام‌های شیشه‌ای به راحتی قابلیت شستشو دارند. شما می‌توانید به راحتی از این فضا برای نگهداری گرما و جلوگیری از مصرف زیاد انرژی استفاده کنید.

حمام‌های شیشه‌ای در آپارتمان‌های کوچک استفاده بسیار زیادی دارند. استفاده از این حمام‌ها در فضاهای کوچک نه تنها فضای سرویس بهداشتی را زیباتر نشان می‌دهند بلکه حالت بهداشتی نیز دارد. این کابین‌ها مانند یک پارتیشن عمل می‌کنند و دارای استحکام مناسبی هستند.

اجزای حمام شیشه‌ ای

حمام‌های شیشه‌ای در حالت کلی از اجزای زیر تشکیل می‌شوند:

انواع حمام شیشه‌ای یا کابین حمام

حمام شیشه‌ای در دو نوع مختلف در بازار موجود هستند، شما می‌توانید با توجه به نوع نیاز و بودجه خود یکی از مدل‌های زیر را انتخاب کنید:

  • مدل فریم‌دار
  • مدل بدون فریم

۱) کابین شیشه‌ ای یا حمام شیشه ‌ای در مدل فریم‌دار

یکی از انواع حمام‌های شیشه‌ای، مدل فریم‌دار است. این حمام‌ها معمولا به صورت ریلی نصب می‌شوند و دارای فریم هستند. فریم‌های موجود در این حمام‌ها از عبور آب تا حد زیادی جلوگیری می‌کنند. مدل فریم‌دار این حمام‌ها یک چهارچوب منظم و دقیق دارد. این کابین‌ها به صورت ریلی، صاف و گرد طراحی می‌شوند.

کابین‌ شیشه‌ای مشکلات و معایبی نیز دارد. عواملی مانند رطوبت و دما به مرور زمان موجب تغییر ظاهر فریم می‌شود. این موضوع موجب می‌شود که درب کابین به خوبی بسته نشود. باکتری‌ها و آلودگی‌ها در گوشه یا داخل فریم ممکن است جمع شود. همین موضوع تمیز کردن این فریم‌ها را سخت‌تر می‌کند. شما می‌توانید برای رهایی از این مشکل به سراغ حمام‌های شیشه‌ای بدون فریم بروید.

۲) کابین شیشه‌ای یا حمام شیشه ‌ای در مدل بدون فریم

کابین‌های شیشه‌ای بدون فریم ظاهری منحصربه‌فرد و زیبا دارند. این حمام‌ها آب بندی کمتری نسبت به مدل فریم‌دار دارند. این حمام‌ها برای نصب نیاز به یک سکوی سنگی دارند. تعداد لولاهایی که در مدل بدون فریم مورد استفاده قرار می‌گیرد زیاد هستند. همین موضوع موجب می‌شود که قیمت نهایی آن‌ها نیز زیاد باشد. این حمام‌ها در مقایسه با سایر حمام‌ها دارای مقاومت بیشتری هستند.

جنس حمام شیشه ای یا کابین دوش چیست؟

حمام شیشه ای یا کابین دوش از جنس شیشه سکوریت ساخته شده است. شیشه سکوریت در مقایسه با شیشه‌های دیگر در مقابل شکستگی مقاومت بیشتری دارد. شیشه‌های سکوریت برای شیشه حمام مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا مقاومت و ایمنی بیشتری دارند.

شیشه حمام سکوریت در صورت شکسته شدن، قدرت برش ندارد؛ زیرا شیشه بعد از شکستن به قطعات کوچک با لبه‌های صیقلی تبدیل می‌شود. حمام شیشه ای در معرض رطوبت قرار دارد بنابراین باید از شیشه‌های سکوریت برای مقاومت بیشتر استفاده کرد.

شیشه حمام سکوریت نه تنها در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد بلکه در برابر ضربه نیز مقاوم است. یکی از نکاتی که در هنگام خرید حمام شیشه ای باید به آن توجه زیادی کرد استفاده از شیشه‌های سکوریت است.

مزایا حمام شیشه‌ ای

حمام شیشه ای یا کابین دوش مزایای زیادی دارد که قبل از نصب باید به آن‌ها توجه کرد. مزایای استفاده از حمام شیشه ای به صورت زیر است:

  • شستشوی راحت و آسان
  • تفکیک فضا
  • استفاده از نور طبیعی
  • جلوگیری از نفوذ آلودگی
  • تعداد لکه‌های کمتر
  • مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه
  • مقاومت بالا در برابر شکستن
  • جداسازی فضای استحمام از سرویس بهداشتی
  • مقاومت بالا در برابر مواد شوینده
  • ایجاد یک فضای گرم کافی
  • ایمنی بالا
  • جلوگیری از اتلاف انرژی
  • گرم شدن سریع فضا
  • لیز نشدن سایر قسمت‌های حمام
  • بزرگ نشان دادن فضا
  • تحمل فشار زیاد در یک نقطه از شیشه
  • تحمل درجه حرارت بالا
  • طراحی و زیبایی منحصربه‌فرد
  • دوام بالا
  • استفاده همزمان از حمام و سرویس بهداشتی

بهترین روش نصب حمام شیشه ای چیست؟

نصب شیشه حمام به عوامل مختلف مهمی مانند مساحت حمام بستگی دارد. حمام شیشه ای برای فضاهای بسیار بزرگ معمولا به صورت مربعی یا مستطیلی شکل نصب می‌شود. فضاهای بزرگ به طراح و معمار این امکان را می‌دهد تا یک کابین دوش بزرگ نصب کنند.

نصب شیشه حمام در فضاهای کوچک کمی متفاوت است. طراحی فضاهای کوچک به ایده‌های متفاوتی نیاز دارد. حمام شیشه ای در فضاهای کوچک معمولا در کنج نصب می‌شود. معماران برای نصب شیشه حمام از شکل‌های نامنظم هندسی نیز استفاده می‌کنند.

فضای حمام نقش بسیار مهمی در نصب حمام شیشه ای دارد؛ اما نصب شیشه به عامل دیگری مانند سبک دکوراسیون حمام نیز بستگی دارد. دکوراسیون و وسایلی که در حمام مورد استفاده قرار می‌گیرند نوع نصب کابین دوش را مشخص می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین نکات در مورد نصب کابین دوش، مراجعه به نصاب حرفه‌ای است. فردی که حمام شیشه ای را نصب می‌کند باید از مهارت کافی برخوردار باشد. زمانی‌که نصب شیشه به پایان رسید نصاب باید تمام فاصله‌های بین شیشه و دیوار را بررسی کند. این موضوع موجب می‌شود که آب به شکاف‌ها وارد نشود.

قیمت کابین دوش حمام شیشه‌ ای

حمام‌های شیشه‌ای نه تنها فضای حمام را زیباتر می‌کنند بلکه نقش مهمی در جلوگیری از نفوذ آلودگی دارند. یکی از نکات مثبت این حمام‌ها، قیمت مناسب آن‌هاست. بسیاری از افراد به سراغ نصب این حمام‌ها نمی‌روند زیرا قیمت آن‌ها را زیاد می‌دانند، اما این طرز فکر اشتباه است.

قیمت کابین دوش به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. نوع شیشه، نحوه نصب، متراژ و مساحت فضا نقش بسیار مهمی در تعیین قیمت حمام شیشه ای دارد. شیشه‌های سکوریت با توجه به کیفیت‌های متفاوت، قیمت‌های بسیار متنوعی دارند. استفاده از شیشه با کیفیت موجب می‌شود که طول عمر حمام شیشه‌ای نیز افزایش پیدا کند.

نتیجه‌گیری

حمام شیشه ای یکی از جدیدترین طرح‌ها در دکوراسیون داخلی هستند. استفاده از این حمام‌ها نه تنها فضای سرویس بهداشتی و حمام را جدا می‌کند بلکه فضا را شیک‌تر نیز نشان می‌دهد. فضاهای کوچک بهترین مکان برای نصب این حمام‌ها هستند. اما شما می‌توانید به راحتی از این کابین‌ها در فضاهای بزرگ نیز استفاده کنید. عواملی مانند مساحت، اندازه و نوع فریم در قیمت نهایی این حمام‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

با شرکت مهندسی محوطه سازی به روز باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا