دکوراسیون

دکوراسیون منزل ساده و شیک

خانه، واژه‌ای است که شنیدنش آرامش خاصی را به همه ما القا می‌کند هیچ ربطی هم به سن و سال ندارد و از کودک گرفته تا بزرگسال همه چنین احساسی درباره‌اش دارند. واژه‌‌‌ای سرشار از حس امنیت که حرف به حرف آن تداعی کننده بخشی از صفات آرامش‌بخش این حریم امن است. جایی که در کنار آرامش، رفاه، راحتی و امنیت، جزو معدود مکان‌هایی است که می‌توانی در آن خود خودت باشی.
همان چیزی که کمتر کسی یا حتی هیچ‌کس نتوانسته است از تو ببیند. جایی که قرار است تمام اولویت‌های ما در زندگی را پوشش دهد و سقفی باشد برای عمده فعالیت‌های رزومره‌مان، شادی‌ها و اندوه‌هایمان و بال پروازی برای رهایی از استرس‌ها و هر‌آنچه که در این دنیای پرمشغله گرفتارمان ساخته است؛ مهم نیست که خانه‌ای دوبلکس باشد یا ۵۰ متری.
نسل ما، نسلی است سرشار از دلخوری‌ها، فشارهای مالی و کاری و خانه، این مامن همیشگی، قرار است تمام این ملالت‌ها را از وجودمان بزداید. دکوراسیون داخلی منزل کوچک ایرانی و مدرن به این دلیل اهمیت دارد که قرار است ایده‌هایی برای زیباسازی و رفاه بیشتر این مامن امن به ما پیشنهاد دهد. برای آشنایی بیشتر با جدیدترین ایده‌های خلاقانه با ما همراه باشید.

آرزوهای بزرگ و چیدمان خانه های کوچک ایرانی

نسل امروز، به دلیل فشارهای بالای اقتصادی و کاری، نیازها و انتظارات بیشتری از محیط زندگی خود دارند. دنیای مدرن فعلی، با روند باورنکردنی رشد تکنولوژی‌ها، هر روز شکل جدیی از رفاه را به نسل جدید معرفی می‌کند و در این میان، خانه، اولین و شاید تنها جایی است که می‌تواند بخشی از این استرس‌ها را کاسته و نیازها را پاسخ گوید.
سبک زندگی نسل سابق، تفاوت‌های فاحشی با سبک زندگی دارد که انسان مدرن برای خود دست و پا کرده است. پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌های ما عاشق دورهمی‌های خانوادگی و سپری کردن اوقات تلخی و خوشی در کنار هم بودند. به همین خاطر نیز خانه‌ها، اغلب دارای حیاط بزرگ با درختان سرسبز بودند که پاتوق پنجشنبه شب‌ها بود و بخش اعظمی از زیربنای خانه، به اتاق پذیرایی و نشیمن اختصاص یافته بود.
نوه‌های قد و نیم قد عاشق این بودند که از مادر و پدر اجازه بگیرند و شب را زیر لحاف گل‌گلی مادربزرگ در این اتاق‌های ساده بگذرانند. اما نوه‌های امروز، بیشتر طالب این هستند که شب را در خلوت، در اتاق‌های شخصی و کوچک خود سپری کنند و از صدای خر و پف پدر بزرگ، صدای دمپایی‌های مادر بزرگ روی سنگ‌فرش حیاط و خنده‌های زیرزیرکی دخترخاله‌ها بی‌نصیب بمانند.

خانه‌های پدری قدیم، دیگر پاسخ‌گوی استقلال طلبی جوانان نبود و به همین دلیل نیز آن خانه‌های بزرگ و ویلایی جای خود را به آپارتمان هایی کوچک، مدرن و کم‌هزینه‌تر دادند که حیاط و فضای بیرونی کم کم از آن حذف شد.
خانه‌هایی که تئوری عرضه و تقاضا باعث شد تا هر روز به تعدادشان در شهرهای بزرگ اضافه شود و متراژ هایشان رفته رفته آب برود! این آب رفتن، برای نسل جوان گران تمام شد و باعث شد بسیاری از خاطرات شیرین کودکی ما، در فرزندانمان تکرار نشوند. اما بشر مدرن امروز، برای هر سوالی پاسخی در چنته دارد. ابعاد کوچک یک خانه، اگر به صورت حرفه‌ای و هوشمندانه دکوراسیون شود، چندان هم دلگیر نخواهد بود. به‌خصوص که با امکانات در دسترس حال حاضر دنیای مدرن، دستیابی به رفاه از ظرف ابعاد و اندازه خانه‌ها خارج شده است.

در ادامه ایده هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک ایرانی را معرفی کردیم.

از رنگ‌ها در دکوراسیون منزل ایرانی ساده غافل نشوید

هارمونی رنگ‌ها در یک خانه اولین چیزی است که می‌تواند نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. انرژی خارق‌العاده رنگ‌ها، این قدرت را دارد تا افکار ما، احساساتمان و درک ما از محیط پیرامونمان را به طور کامل تحت تاثیر قرار دهد.
استفاده از رنگ‌های روشن در دکوراسیون داخلی منزل کوچک ایرانی و مدرن می‌تواند با انعکاس رنگ‌ها محیط را بزرگ‌تر نشان داده و به وسعت آن بیافزاید. البته بکاربردن دکوراسیون مشکی هم در خانه‌های امروزی جای خود را دارند و با ترکیب با سایر رنگها می‌توان طراحی زیبایی ایجاد کرد.

انتخاب وسایل چندمنظوره در دیزاین خانه های ایرانی

استفاده بهینه از فضای خانه در دکوراسیون داخلی منزل کوچک ایرانی و مدرن آنهم با خلاقیت نکته مهم دیگری است که نباید از آن غافل شوید. خانه‌‌های امروزی اغلب کوچک و به صورت چند خوابه هستند و در این میان، انتخاب وسایلی که بتوانند در عین جاگیر نبودن، چند نیاز ما را پاسخ‌گو باشند از اهمیت بالایی برخوردار است.
مبل تاشو، یکی از ایده‌های بکری است که دقیقا برای همین منظور طراحی و روانه بازار دکوراسیون شده‌اند. مبلمان هایی که می‌توانیم در نشیمن، اتاق پذیرایی و حتی اتاق خواب مورد بچینیم تا افراد خانواده روی آن‌ها استراحت کنند، از میهمانان خود پذیرایی کنیم، تلویزیون تماشا کنیم و به منزل خود رنگ و زیبایی ببخشیم.

استفاده بهینه از فضاها و دکوراسیون خانه های کوچک با وسایل ساده

موفقیت یک ایده دکوراسیون داخلی منزل کوچک ایرانی و مدرن مستلزم این است که تمامی فضاهای خانه مورد استفاده قرار بگیرند و هیچ نقطه‌ای از آن بلا استفاده باقی نماند.
کابینت‌های فراوان و کاربردی برای آشپرخانه‌ها با رنگ‌های روشن، علاوه بر بخشیدن نظم به آشپرخانه و لوازم‌شما، کارایی و رفاه در آن را نیز ارتقا داده و به شما کمک می‌کنند تا از زیبایی و دلبازی محیط آشپزخانه لذت ببرید.
برای اتاق خواب ها نیز به همین منوال می‌توان با استفاده از کمد جادار، زیبا و چند منظوره، علاوه بر نظم‌دهی به لباس‌ها، لحاف و تشک‌ها، کفش‌ها و … راحتی وصف ناشدنی در این فضای هرچند کوچک ایجاد کرد.

دکور، لازمه یک دکوراسیون داخلی منزل کوچک ایرانی

لوازم و ظروف دکوری، اگرچه بیشتر تابع جیب ما هستند تا سلیقه‌مان، اما می‌توانند نقش پررنگی در دکوراسیون داخلی منزل کوچک ایرانی داشته باشند. بسیاری از زوج‌های جوان، عکس‌های دونفره و خانوادگی زیبایی از خاطرات شیرین خود دارند که می‌توانند دکوری‌هایی کم‌هزینه، زیبا و در عین حال ارزشمند باشند. اگر چنین عکس‌هایی دارید، بهتر است بخش قابل توجهی از فضای خانه کوچک و مدرن خود را جداگانه به تابلوهای آن‌ها اختصاص دهید. هم لذت می‌برید، هم خانه گرم‌تر می‌شود و هم از دکوراسیون داخلی منزل کوچک ایرانی چه مدرن و چه کلاسیک عقب نمانده‌اید.
شلف‌های دیواری نیز از جمله تزییناتی هستند که می‌توانند در دکوراسیون داخلی منزل کوچک ایرانی و مدرن کارآمد باشند. شلف‌هایی که قادرند علاوه بر بخشیدن زیبایی به محیط به عنوان یک عنصر دکوری، به عنوان یک نظم‌دهنده نیز عمل کنند.

ایده هایی برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک

کافی است بدانید که برای داشتن یک خانه زیبا، حتما لازم نیست متراژ بالا یا لوازم دکوری لوکس داشته باشید. گاهی با استفاده از وسایل ساده نیز می‌توان یک دکوراسیون داخلی منزل کوچک ایرانی و فاتنزی را به خوبی انجام داد.

  • استفاده از گیاهان آپارتمانی یکی از ایده‌های فوق‌العاده شیک دیزاین خانه‌های کوچک با وسایل ساده است. کاکتوس‌ها نیز اکنون جای خود را دل خانواده‌ها و خانه‌های کوچک ۳۰ تا ۷۰ متری باز کرده‌اند و می‌توانند ایده خوبی برای طراحی داخلی منزل باشند.
  • قاب عکس‌هایی که می‌توان آن‌ها را روی یک میز کوچک چید و هم از خاطرات‌شان و هم زیبایی‌شان لذت برد.
  • آیینه‌ها، جزو ارزان‌ترین و لوکس‌ترین تزییناتی هستند که می‌توانید در منزل نقلی خود از آن‌ها بهره ببرید. نصب چند آیینه قد و نیم قد روی دیوار پذیرایی، نه تنها باعث شلوغ شدن اتاق نمی‌شود، بلکه زیبایی و لوکس بودن ویژه‌ای به آن می‌بخشد که موجب خاص شدن این بخش از خانه خواهد شد.

منبع: شرکت لند اسکیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا