گوناگون

نکات اسباب کشی منزل که حتما باید بدانید

شاید بعد از پایان اسباب کشی به خودتان بیایید و بگویید مرحله‌ بعدی چیست؟ حالا که بعد از چند ماه برنامه‌ریزی و تحقیق و بررسی، بالاخره فرآیند طولانی اسباب‌کشی را پشت‌سر گذاشته‌اید و در خانه‌ جدید مستقر شده‌اید، مرحله‌ جدیدی پیش رو خواهید داشت. چیزی که در این روزها اهمیت زیادی دارد این است که همه‌ اعضای خانواده خیلی زود در محیط جدید احساس راحتی کنند، چیدمان وسایل منزل در آرامش و نظم انجام شود و نیازهای مهم و ضروری خانه‌ جدید شناسایی و به سرعت مرتفع شوند. در این مطلب درباره‌ نکاتی حرف می‌زنیم که کمکتان می‌کنند هرچه زودتر اوضاع را روبه‌راه کنید و به روال عادی زندگی برگردید.

اولین نکته‌ای که باید پس از پایان اسباب کشی در نظر داشت این است که بعد از فعالیت‌ها و دغدغه‌های روز سخت اسباب‌کشی هیچ نیازی نیست که خیلی زود همه‌ کارتن‌ها را باز کنید و به چیدمان وسایل منزل بپردازید. بهتر است کارتن‌ها را طوری قرار دهید که فضایی برای استراحت اعضای خانواده وجود داشته باشد، مثلاً می‌توانید تخت‌ها و مبل‌ها را آماده کنید تا خستگی یک روز سخت را از تن به در کنید.

نکته

یکی از کارهایی که می‌تواند باعث آرام‌شدن اعصاب و بهبود روحیه‌تان پس از پایان اسباب کشی شود این است که حمام را راه بیندازید تا همه‌ کسانی که در فرآیند اسباب کشی درگیر بودند دوش بگیرند. نکته‌ دیگر در دسترس بودن مواد اولیه‌ شست‌وشو، آب آشامیدنی و خوراکی‌های خشک است که از گرمازدگی و ضعف جلوگیری می‌کند. خوب است چند ساعت استراحت کنید، غذایی مقوی سفارش دهید یا در صورت امکان غذایی دم‌دستی آماده کنید تا بقیه‌ روز را با فراغ بال به کارهایتان بپردازید. بعد از این همه مشغله و خستگی، شایسته‌ استراحت و آرامشید، پس نباید زیاد سخت بگیرید!

بعد از پایان اسباب کشی چه کارهایی را باید زودتر از همه انجام دهید؟

  • جمع‌وجورکردن کلی وسایل و برنامه‌ریزی برای چیدمان فضاهای مختلف در اتمام اسباب کشی
  • نظافت کلی فضاهایی که خیلی زود قرار است از آن‌ها استفاده کنید
  • به برق زدن تلفن‌ها، موبایل‌ها و لوازم الکترونیکی بزرگ‌تر مانند یخچال و فریزر (برای راه‌اندازی وسایل الکترونیکی، به نکات ایمنی مربوط به هر وسیله توجه کنید)
  •  راه انداختن سیستم اجاق‌گاز برای فراهم کردن امکان آشپزی یا تهیه‌ چای و قهوه
  • آماده کردن فضایی تمیز برای بازی کودکان خردسال
  • دم دست نگه داشتن شماره تماس‌های ضروری در منزل جدید
  • دم دست گذاشتن برگه‌ای برای نوشتن نیازها و کمبودهای خانه
  • باز کردن کارتن‌ها طبق برنامه‌ای از پیش تعیین شده پس از پایان اسباب کشی
  • چیدمان وسایل به ترتیب ضرورت
  • کمک کردن به کودک یا نوجوانتان برای چیدمان اتاق‌خوابش
  • قرار دادن گل‌ها و گیاهان در فضای مناسب
  • عوض کردن قفل‌ها در اسرع وقت
  • آشنایی با همسایه‌های جدید و صحبت با مدیر ساختمان پس از پایان اسباب کشی

در صورتی که حیوان خانگی دارید، بهتر است از قبل شرایطی فراهم کنید تا در روزهای آغازین اسباب‌کشی آن‌ها را دور از خانه نگهداری کنید. اگر چنین کاری برایتان ممکن نیست باید هرچه زودتر شرایط مناسب نگهداری حیوان خانگی‌تان را فراهم کنید تا آن‌ها هم خیلی زود با محیط جدید کنار بیایند. همانطور که واضح است بعد از پایان اسباب کشی تبدیل کردن خانه‌ نو به خانه‌ ایده‌آلتان و رفع همه‌ کمبودهای فضای جدید کاری نیست که با عجله انجام شود. پس بهتر است باز هم از برنامه‌ریزی کمک بگیرید و با آرامش همه‌چیز را طبق روال پیش ببرید. امروزه استارتاپ‌هایی هستند که برای اسباب کشی به کمک شما می‌آیند، شما می‌توانید با هماهنگی با این افراد اسباب کشی راحت تری داشته باشید. حتما با حضور نیروهای باتجربه شما می‌توانید در زمان اسباب کشی بیشتر استراحت کنید و مراقب فرزندان خود باشید.

شرکت مهندسی محوطه سازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا