گوناگون

برنامه ریزی بخش‌های مختلف اسباب کشی

برای داشتن یک اسباب کشی خوب باید از مدت‌ها قبل به فکر باشیم و برنامه ریزی بخش‌های مختلف اسباب کشی را انجام دهیم تقریباً از دو ماه قبل باید بدانیم که تاریخ حدودی نقل مکانمان به خانه‌ی جدید چه زمانی است. بعد از آن باید بودجه‌امان را محاسبه کرده تا بر اساس آن بتوانیم محدوده‌ی انتخاب‌هایمان را مشخص کنیم.

شروع برنامه ریزی بخش‌های مختلف اسباب کشی: دو ماه قبل

اگر به این نتیجه رسیده‌ایم که قصد تعویض خانه‌مان را داریم، باید برنامه ریزی بخش‌های مختلف اسباب کشی را از دو ماه قبل شروع کرده و به طور جدی دنبال خانه‌ی موردنظرمان بگردیم. روش معمول جست‌وجو از طریق بنگاه‌های معاملات املاک است. روش دیگر استفاده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مربوطه است. یادمان باشد که بهتر است گزینه‌های مختلف را بررسی کنیم تا انتخاب مطمئن‌تر و بهتری داشته باشیم.

یک ماه قبل

بعد از انتخاب محله‌ی موردنظرمان بهتر است زمانی را صرف محله گردی و بررسی امکانات و دسترسی‌های محله کنیم. بعد از انتخاب خانه و انجام پیش قرارداد باید به دنبال یک شرکت مناسب برای باربری بگردیم و تاریخ دقیق اسباب کشی را تعیین کنیم.

دو هفته قبل

حدود یک ماه قبل از اسباب کشی باید لیستی از کارهایی که باید انجام دهیم تهیه کنیم. در این میان کم کم وسایلی را که کمتر به آن‌ها نیاز داریم بسته بندی کنیم. این زمان فرصت خوبی است برای آن که وسایلی که نیاز به تعمیر دارند تعمیر کنیم، وسایلی که قصد اهدا کردن آن‌ها را داریم جدا کنیم. برای خرید وسایل جدید، سفارش پرده و…اقدام کنیم و با قالیشویی هماهنگ کنیم.

مهم‌ترین مرحله برنامه ریزی بخش‌های مختلف اسباب کشی: یک هفته قبل

دو هفته مانده به اسباب کشی باید آدرس جدید را به دوستان و آشنایان بدهیم. بسته بندی جدی وسایل را شروع کنیم. انباری را خلوت کرده و وسایل آن را برای اسباب کشی آماده کنیم. با یک شرکت نظافتی برای نظافت خانه‌ی جدید هماهنگ کنیم.

یک هفته قبل از اسباب کشی روزی را برای تحویل گرفتن کلیدهای خانه‌ی جدید هماهنگ کنیم. اگر خانه‌ی جدید تخلیه شده است گلدان‌ها و وسایل این‌چنینی را به خانه‌ی جدید منتقل کنیم. لیستی از کلیه‌ی وسایلمان تهیه کنیم و بر روی جعبه‌ها لیبل بزنیم.
در پایان شب قبل از اسباب کشی به خوبی استراحت کنیم تا بتوانیم روز اسباب کشی را بدون مشکل و در کمال آرامش پشت سر بگذاریم.

با شرکت محوطه سازی به روز باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا